leta mobilt bredband (som jobbet betala) med extra SIMs (och TV)

Permalänk

leta mobilt bredband (som jobbet betala) med extra SIMs (och TV)

Jag försöka sänker mina kostnader
Jag leta efter en obegränsat (eller minst 100GB) mobilt bredbands abonnemang som jobbet kan betala eftersom jag jobba hemifrån. Jag har några routrar som stödja 4G

Sen köpa jag extra SIMs till barnen så att de få ocksa obegrensat surf, samtal, SMS i sina telefoner

Och till det vill min Fru har TV plus film kanaler. Antingen som tillläg eller separat. I värsta fall kör vi SVT play, Netflix etc över Chromecast. Men det är lite bökigt när man vill bara slå på morgon TV

finns det några bra lösningar?

En lösning är Hallon 100GB (349SEK) + extra SIMs (69 SEK per person). Det är en Mobilt abönemang (istället för en bredbands abonnemang) vilket kanske jobbet reagerar på. TV/Film blir separat (ingen aning hur, IPTV?). 100 GB är på gränsen tror jag men vi få snåla

Eller kanske Tele2, Telia eller någon annan kan leverera en bättre paket?

Peter

felstavning
Permalänk
Medlem

är det hög belastning på nätet där du bor?

isf kanske inte mobilt bredband är något vidare fför TV brukar va för klent för att orka driva det om du har en extremt belastad mast.

Permalänk
Medlem

För "morgon-TV" är det väll bästa bara vanlig marksänd TV via Antenn?

Det låter som ni inte har möjlighet till fiber eller någon annan trådlös variant?

Permalänk
Medlem

Har du tjänstetelefon idag med obegränsad surf via exempelvis Telenor eller Tele2 så kan du ju få ett datasim för knappt 100 kr per månad.