Gamingdator i5-11600KF, 32gb, RTX 2070 Super mm. Tangentbord, modmic, Raser Deathadder, HiFi prylar: Denon högtalare & hörlurar, dac/förstärkare. 4k FireTV Cube, Apple TV 4K 32GB, Dymo skrivare

Permalänk
Medlem

Gamingdator i5-11600KF, 32gb, RTX 2070 Super mm. Tangentbord, modmic, Raser Deathadder, HiFi prylar: Denon högtalare & hörlurar, dac/förstärkare. 4k FireTV Cube, Apple TV 4K 32GB, Dymo skrivare

Säljer min "Gaming" dator då jag helt enkelt inte spelat särskilt mycket på senaste året, och jag vill istället bygga en dator som är kompatibel med macOS, och tyvärr är både grafikkort, moderkort och processorn för nya för att göra detta, så jag säljer allt.

Så jag känner att det får bli att sälja hela datorn och köpa delar som fungerar för mitt enklare användande än vad denna maskin orkar med.

Processor:
i5-11600KF (2021-07-18)
CPU Kylare:
Be Quiet! Dark Rock 4 CPU Kylare (2021-07-18) med fläkten Noctua NF-P12 redux-1700 PWM (2022-03-02)
RAM:
32gb totalt. 2st Kingston FURY Beast RGB DDR4 3200MHz 16GB CL16, DIMM (2x8GB) (25.02.2022)
Moderkort:
Asus PRIME B560-PLUS (2021-07-18)
Grafikkort:
MSI GeForce 2070 SUPER GAMING X TRIO (2020-05-08)
Lagring:
Intel 600P Series 512GB M.2 PCI-E 3.0 x4 (NVMe)
PSU:
Seasonic Focus GX 650W med 80+ gold om jag inte missminner mig.
Chassi:
Phanteks Eclipse P400S Tempered Glass Svart (2019-06-05)
En av de två usb3 portarna på toppen är ur funktion.
Det är annars i fint skick & utrustad med 2st Phanteks SK 140MM PWM i tak (2022-03-02) Det sitter också en Noctua NF-F12 iPPC-2000 120mm PWM som flyttar luft ut bakåt, samt Noctua NF-P14s redux-900 140mm i fronten!

Datorn fungerar utmärkt och jag har köpt en windows 11 Pro OEM nyckel som är låst till moderkortet, så om den säljs levereras den med ett nyinstallerat W11 Pro.

Kvitto finns som sagt till vissa delar, i princip till allt som fortfarande har garanti kvar.

Jag ser helst att datorn hämtas eller att vi möts upp, kan köra mot bensinpeng om ni vill mötas längre bort från mig än inom en halvtimmes körning.

Eller så kan jag eventuellt skicka datorn men det är något jag helst vill undvika & bud med hämtning prioriteras om ni lägger er på samma/knappt över någon som hämtar, då jag får demontera grafikkort och cpu-kylare för att våga låta datorn hanteras av postnord eller dyl. Har iaf kvar låda till grafikkortet och chassit så det bör gå bra om dom kilona inte kan förstöra moderkortet. Har nog ingen kartong till kylaren men den går alltid att packa ner i vad som, ni ansvarar för att rengöra och lägga på ny kylpasta ifall det skickas.

Jag räknade lite snabbt och det är väl grejer för runt 11-12 tusen om vi räknar på nypris av processorn, moderkortet & ram minnen - de som är absolut nyast och grafikkortet räknade jag som runt 3,5k, men oavsett så känner jag att ett pris på 9000kr är en rimlig summa för hela datorn. Exkl frakt eller något för körning om ni vill mötas långt ifrån Osby.
Ni får såklart lägga bud men jag säger inget slutdatum, låga bud är inte direkt någon poäng dock, jag skulle kanske vid smidig affär gå ner lite, men inte tusentals kronor.

'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
Har även lite extra grejer att sälja om någon är intresserad, dessa säljs separat från datorn.

AntLion ModMic V5 - Alla tillbehör medföljer, kan behövas lite dubbelhäftande tejp för att fästa magneten på dina lurar, fungerar väldigt bra & har legat i förvaring i över ett år, användes kanske 2-3 år innan dess. Tänkte mig 300kr eller bud.

Razer Deathadder v2 trådad mus, köptes på elgiganten för ca 1 år sedan, använts i ca 6 månader. Tänkte mig 250kr för den, köptes för 550kr.

CORSAIR K63 Mekaniskt Gaming Tangentbord Röd LED [MX Red] - använt i max 1 år. Minns inte vart kvitto är dock, men det är i fint skick & rengjorts. Tänkte mig 450kr eller bud.

Cayin C5 DAC (Köpt på Drop.com för ca 5 år sedan kanske) Ge mig ett rimligt bud så kan vi säkert komma överrens! Medföljer usb-c kablage samt vanlig usb-kabel till micro-usb för att användas i en dator t ex, samt silikonringar att bundla den med en mediaspelare/mobil i fickan smidigare. Använts sparsamt och legat ett par år utan användning.
https://www.head-fi.org/showcase/cayin-spark-c5-dac-portable-...

Denon Home 250 - köptes sommaren 2020, sparsamt använd då den främst stått i sovrummet och använts ibland för att lyssna på lite ljudböcker eller lite white noise, känns extremt överdimensionerad för vad jag använder den till, så tänkte se ifall någon vill ha en riktigt bra högtalare till ett större rum där den tar ut sin rätt bättre. Tänker mig 3500kr eller bud.
https://www.hifiklubben.se/heos-by-denon-denon-home-250-traad...

Denon AH-D7200, köptes på thomann.de för ca 3 år sedan. Sparsamt använda i ca 1-2 år som högst, finns lite tecken på slitage i någon inre kant på öronkuddarna, annars är de som nya. Vid intresse pma mig för mer detaljerade bilder om ni vill se vad jag menar. Kabeln som är original har sparsamt använts, i princip bara ett par månader - hade en XLR kabel till dom förut men de slets ut tyvärr, men det låter lika bra med 6,3mm kontakten som med XLR utgången på förstärkaren nedan om jag ska vara helt ärlig. Tänkte mig 4300kr eller bud.
https://www.hifiklubben.se/denon-ah-d7200-horlurar/denahd7200...

MASSDROP LIQUID CARBON X + SDAC DAC/AMP
Kostade 380 dollar då, och mao över 4500kr med tull och moms när jag köpte den för några år sedan.
Alltid fungerat utan problem, kom med amerikansk kontakt men har fixat så det är EU kontakt till den. Har använts till att driva ett par Denon lurar jag hade innan, men även D7200 spelas som en fröjd med denna. Har använt den på Windows, MacOS, iPhone, Android TV, Android telefon - den fungerar utmärkt genom alla olika system med sin universella drivrutin. Tänkte mig 2900kr eller bud.
https://headfonics.com/drop-liquid-carbon-x-sdac-dac-amp/

Apple TV 4K 32GB, fjärrkontroll (svart på bild) & strömkabel ingår. Hittar ej kartongen.
Har även den nya fjärrkontrollen (silver på bild) utan en trackpad för att navigera (men den har touch för svepgester, väldigt trevlig att använda - har den över då jag beställt en ny genom fibertv och fick en fjärr med från Telenor som är lite bättre för TV-tittande)
Fjärren är använd ett par timmar, men även mediaspelaren och medföljande fjärr har använts väldigt sparsamt (mest använts som HomeKit central medans jag kört en Shield TV nästan oavkortat.)
Jag tänkte mig 1000kr för Apple TV'n och 300kr för den nya fjärrkontrollen (599kr i butik)

Amazon FireTV Cube, 4k HDR, Dolby Atmos & Vision - gråimporterad genom Webhallen - fungerar perfekt och det medföljer en dongle för att få ethernet om man önskar, samt en IR förlängare av något slag ifall CEC inte finns på din TV t. ex. Den har Alexa genom kuben så du kan bara prata högt för att utnyttja den funktionen om du önskar - ingen mic på fjärrkontrollen så som de flesta andra mediaspelare fungerar. Perfekt för någon som har ett smart hem styrt med Alexa mao, särskilt då den äter upp all media & vad jag vet så finns alla streamingtjänster till FireTV enheter numera. Tänkte mig 500kr eller bud!

Dymo Labelwriter 450 Turbo + 1 paket extra etiketter. Oöppnad, tänker mig 1000kr för både maskinen och paketet med 2 rullar etiketter.
Dymo Labelwriter 450 #2 - har tappats en gång, men fungerar trots det utan problem; Jag vill ha 600kr, då det också följer med 2 nästan fulla rullar med etiketter som sitter i maskinen.
Det är fasta priser på Dymo maskinerna då jag satt vad jag vill ha för dom, annars kan jag vänta på rätt köpare som förstår värdet!

Bilder finns på det mesta, kunde lägga till 5 i annonsen så fråga så kan jag skicka det.

Precis som med datorn så föredrar jag att mötas i person inom rimliga förhållande; jag kör inte 30 min för att sälja en mus för 250kr men några andra saker kanske vi kan diskutera plats som passar båda, t ex hörlurarna/förstärkaren och högtalaren. Resten skickas helst om ni inte kan komma till mig, då jag börjar studera i slutet av månaden så har jag lite motivation för smidiga affärer om det så är i person eller om jag ska skicka något mindre!

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Datorn är tingad för avhämtning av @Osby0479

Permalänk
Medlem

För att förtydliga så stödjer Apple TV 4K 32GB mediaspelaren både 4K HDR och Atmos sedan tvOS 12. Skillnaden är krasst fjärrkontrollen till nyaste generationen - dvs en sådan jag säljer för 300kr utöver boxen (599kr ny)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Releaces:

För att förtydliga så stödjer Apple TV 4K 32GB mediaspelaren både 4K HDR och Atmos sedan tvOS 12. Skillnaden är krasst fjärrkontrollen till nyaste generationen - dvs en sådan jag säljer för 300kr utöver boxen (599kr ny)

Apple TV och nya fjärren är sålda till en bekant!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Releaces:

Datorn är tingad för avhämtning av @Osby0479

Datorn är inte längre till salu.
Amazon Fire TV Cube är såld på annat håll.

Permalänk
Medlem

Annonsen är avslutad