Permalänk
Medlem

Problem med flera möss och G-hub?

Hej,

Jag har 2 möss kopplade till dator (Logitech G502 och MX Vertical) beroende på vad det är för uppgift som utförs. Endast en av dem finns med i G-Hub.
När man kommer in i Windows så är muspekaren väldigt långsam, troligen går den på Windows inställningen här. Efter ett tag går G-Hub igång och då ökar hastigheten på oavsett vilken mus som används.
När man är i spel och använder G502 så har jag märkt att hastigheten på musen varierar stort mellan spel. En vissning är att vissa spel utgår från att använda standardinställningen i Windows medan andra kör med G-Hub inställningen? Knappen på G502 för att ställa hastighetsläge fungerar inte.

För att slippa strulet vill jag egentligen bara gå tillbaka till Windows default inställning men hittar inget vis att stänga av G502 i G-Hub? Jag hade såklart kunnat avinstallera G-Hub men jag har tangentbord och kamera där det finns ett par inställningar som används.

Hur upplever ni combo med möss? Finns det något vis att stänga av just mushastighet i G-hub?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Det ska finnas en inställning i G-Hub som möjliggör att man kan konfigurera musen för varje individuellt spel. Den funktionen ska gå att stänga av.

Den ska heta någonting med "profile switching".

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Börjar verkligen ogilla Logitechs mjukvara!

Har problem med att när man startar Logitiech Capture så sätter den alltid mick volymen till MAX i Windows trotts att den är avstängd i Capture mjukvaran. Den mick jag använder fungerar inte bra med MAX volym så man får alltid manuellt gå in och dra ner den till typ 80%. Har pratat med Logitech i säkert ett halvår nu om detta, trotts att alla andra kan återskapa det så kan de inte själv, tror inte ens de försöker faktiskt.

När det gäller musen så allt jag vill är att G-HUB inte ska påverka hastigheten på musen alls, varken i Windows eller i spel. När man loggar in i Windows nu så är den först väldigt långsam sen när G-HUB hoppar igång blir den supersnabb, ganska störande. Visst kan man av installera men då förlorar man andra inställningar som man vill bibehålla ex på webkameran.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Logitechs mjukvara suger ********
Brukar använda mjukvaran för att sätta upp allt lokalt i minnet på mus/tbord och sedan inte ha mjukvaran igång alls.
använder G915 TKL och G903 mus.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Känns lite som de har satt en praktikant eller 2 på att bytta ut det gamla Gaming Software mot (MÖ)GHUB(Byggt med electron ramverket).. Vist att GHUB blir bättre för varje uppdatering men GS var/är fortfarande så mycket bättre bara synd de lagt ner stöd för det innan GHUB är tillräckligt stabilt.

Jag kör själv med g915, G Pro Wireless & Pro Wireless X och hade samma problem med musen samt att när man väcker tangentbordet så blinkar det som på ett diskotek sen tog det någon sec innan rätt profil var laddad..

Så jag gjorde som så att jag tog standard profilen ändrade allt så som jag ville ha det och sparade settings till både mus och kybrd (det inbyggda minnet i enheterna). Sen aktiverade jag profile switching igen så att vissa applikationer/spel kör sin egna profil.
Nu mera så håller min mus 800dpi direkt när jag rör/aktiverar den och mitt kybrd slutade att ha disko när man väcker det samt att G knapparna fungerar direkt, så behöver inte längre vänta någon sec på att rätt profil ska laddas in först.

Permalänk
Medlem

Valde att avinstallera skiten så får vi se hur länge jag klarar mig utan. Noterade direkt att inställningarna för tangentbordet(g915) försvann. Om inte annat får jag in med det igen och se om jag kan spara dem i hårdvaran och den bort med G-Hub igen.

Men ja, de verkar inte göra så bra mjukvara längre tyvärr.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide