Permalänk
Medlem

Problem med Apple TV 4k

Hejsan!

Jag har ett litet problem med min Apple TV 4k när jag ska spela upp videoklipp från iCloud, dvs. appen "Bilder" på ATV.
När jag trycker på en video så släcks min TV i 2-3 sekunder för vad jag förmodar är spela upp videon "korrekt".
Samma sak händer när jag ska spela upp en film från t.ex. Netflix med Dolby Vision, då släcks min TV några sekunder och vaknar sedan till med en ruta uppe till höger där det står Dolby Vision, eller HDR. När man ska kolla på film så är inte detta några problem, men kortare videoklipp från iCloud så missar man mycket om inte hela videon. Den spelar fastän TVn är svart.
Samma fenomen förekommer inte när jag spelar upp "vanligt" innehåll, SDR eller från youtube och liknande.

Förmodade detta berodde på funktionen "Matcha Innehåll" men har provat stänga av både "Matcha Dynamiskt omfång" och "Matcha bildfrekvens". Samma problem kvarstår.

Format är inställt på 4K Dolby Vision, här även provat lite olika alternativ här.
TVn i fråga är en LG OLED B9.

Permalänk

Har upplevt liknande bekymmer efter sista uppdateringen (15.6) och verkar vara att den ställer om signalen beroende på uppspelningsmaterial / app.
(Vi får hoppas dom löser det)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grumpy_SWE:

Har upplevt liknande bekymmer efter sista uppdateringen (15.6) och verkar vara att den ställer om signalen beroende på uppspelningsmaterial / app.
(Vi får hoppas dom löser det)

Testade att uppdatera till tvOS 16 (beta) för och se om problemet kvarstår, vilket det tyvärr gör.
Helt värdelöst... kan inte titta på mina egna videos, är slut innan TV tänds igen.