Skumt filter ovanpå alla fönster? Vad är det?

Permalänk
Medlem

Skumt filter ovanpå alla fönster? Vad är det?

Hej,

Har Windows 11, när jag skulle logga in på datorn hade den ett skumt filter, typ som frostat glas vid inloggningen. Försvann när jag körde ctrl + alt + delete. Men dök upp igen efter jag loggade in. Körde jag ctrl + alt + delete igen så försvann den tills jag gick tillbaka till skrivbordet. Aldrig sett det förut, allting jag öppnade hamnade bakom det "frostade glaset" eller vad man ska kalla det. Allting förutom startmenyn.

Loggade ut och logga in igen så var det borta. Är det någon slags funktion i Windows jag lyckades trycka fram eller en bug eller något helt annat?

Detta visar hur man ser att det ligger något ovanpå allting:

Här är en bild hur det ser ut med det "frostade glaset" med Edge i bakgrunden

Permalänk
Keeper of the Bamse

Hm, det där frostade glaset kommer från widget-rutan som man får upp om man trycker win+w:

Det låter ju som att du råkat ut för en bugg där, funkar det att spamma lite win+w?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Hm, det där frostade glaset kommer från widget-rutan som man får upp om man trycker win+w:
https://i.imgur.com/ubdBfOL.png

Det låter ju som att du råkat ut för en bugg där, funkar det att spamma lite win+w?

Sorry för sent svar. Inte kunnat återskapa problemet då det försvann efter jag loggade ut och in igen. Men får jag tillbaka det så ska jag testa alt + w och se om den försvinner.