Nästa Grand Theft Auto ska sätta ny standard för spelbranschen

Permalänk
Medlem

Tänk om de kunde satsa på att återinföra en gammal standard.. Att släppa spel som är klara och utan buggar.
Fast det vore väl att hoppas på för mycket.. 0

Visa signatur

Danska HiFi-entusiaster lyssner på orgelmusik:
-"Det saknas vikt och dynamik!"
-"Ja, det behövs mer ljudtryck - 1.000 dB!."

Permalänk
Medlem
Skrivet av pokerproffset:

En sak jag har funderat på, vet inte om jag är ensam om detta, men låt oss säga att de skulle splitta det och man köper GTA Story och betalar 600 eller vad det kostar, säg att storyn är 300 timar lång, som exempel, då tänker jag att de kunde fortsätta utveckla storyn, så hade jag betalat 600kr igen utan tvekan, för att få spela vidare 300 timmar till, Jag hade betalat det om och om igen för att fortsätta spela intressant story speciellt i GTA.

Så funkade ju i praktiken spel förr, innan mocrobetalningar. Du köpte ett spel för 600, nått halvår senare kom en uppdatering för 3-400, var det ett populärt spel typ sims kom uppdateringar i flera år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MegaMuztek:

Så funkade ju i praktiken spel förr, innan mocrobetalningar. Du köpte ett spel för 600, nått halvår senare kom en uppdatering för 3-400, var det ett populärt spel typ sims kom uppdateringar i flera år.

Jo fast vi vet alla att gta inte kan göras varje år ett nytt, utan jag menar att man betalar för samma spel bara med fortsatt story, inget nytt spel, så att det man betalar för är att spela igenom en bra story som man fortsätter betala för. När jag spelade ut GTA V så tröttnade jag snabbt på spelet, men hade de helt plötsligt släppt en fortsättning på storyn, så hade jag betalat igen utan tvekan, det är inte i första hand världen jag tröttnar på. det är att storyn är slut. sen fortsätter man ett tag kör bilar osv men tröttnar relativt snabbt på det. sen hatar jag side jobs i storys, det ska vara main story.

Permalänk
Medlem

Skulle hellre velat se ett nytt Canis canem Edit av rockstar games istället för gta.. en fortsättning på 1an kanske

Permalänk
Medlem
Skrivet av pokerproffset:

Jo fast vi vet alla att gta inte kan göras varje år ett nytt, utan jag menar att man betalar för samma spel bara med fortsatt story, inget nytt spel, så att det man betalar för är att spela igenom en bra story som man fortsätter betala för. När jag spelade ut GTA V så tröttnade jag snabbt på spelet, men hade de helt plötsligt släppt en fortsättning på storyn, så hade jag betalat igen utan tvekan, det är inte i första hand världen jag tröttnar på. det är att storyn är slut. sen fortsätter man ett tag kör bilar osv men tröttnar relativt snabbt på det. sen hatar jag side jobs i storys, det ska vara main story.

Det var ju det jag skrev, dlc var 6:e månad eller så för att ge nya uppdrag till orginalspelet

Permalänk
Medlem

Kanske man är en våldtagen övre medelklasskvinna som nekas abort och förskjuts från sin familj för att sedan börja ett kill bill liknande korståg där inga privilegierade vita män lever säkert och skapar kring sig en kriminell organisation av Trump mått. För att i sista uppdraget ge sig på ex-presidenten själv Tonald Dump. Det vore verkligen en ny standard xD

Visa signatur

Intel i7 7700K, Titan Xp, 32Gb @ 3333MHz, mITX Asus Strix Z270I, Jonsbo UMX1 Plus, Corsair SF600

Permalänk
Medlem

inb4 skräpspel/pengapress som GTA Online med kliniskt ren humor (gäsp)... Rockstar har verkligen tappat det, skulle nog säga att de redan satt en ny standard för hur lågt man kan gå med Definitive edition av de gamla spelen - förmodligen det sämsta spelet någonsin från en större studio, hittills.

Visa signatur

7800X3D//4090

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

inb4 skräpspel/pengapress som GTA Online med kliniskt ren humor (gäsp)... Rockstar har verkligen tappat det, skulle nog säga att de redan satt en ny standard för hur lågt man kan gå med Definitive edition av de gamla spelen - förmodligen det sämsta spelet någonsin från en större studio, hittills.

Hade helt glömt definitive edition… har de förbättrats något eller fortfarande samma skit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Hade helt glömt definitive edition… har de förbättrats något eller fortfarande samma skit?

Finns fortfarande buggar kvar från release, rockstar verkar bara fixa det som får stor exponering och skita i annat som är game breaking.

Visa signatur

7800X3D//4090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zenyaro:

Fan du måste rida på den högsta hästen i hela vilda västern.

Den var faktiskt bra, väldigt vitsigt

Men, oavsett vad du tycker om mig så är ju spelet uppenbart inte för "alla", och är definitivt väldigt mycket för oss uppe på våra höga hästar. Det är bara så det är.

Visa signatur

Smurf

Permalänk
Avstängd
Skrivet av nikwhatsup:

Tjuv och polis togs bort då pga det hade varit extremt okänsligt då, det var alltså ett ”event” som togs bort, inte ett helt permanent spelläge.

Okänsligt då? Folk kan ändå åka runt och mörda hur mycket de vill i spelen, både offline och online.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

Okänsligt då? Folk kan ändå åka runt och mörda hur mycket de vill i spelen, både offline och online.

Det är väl i jämförelse med att skaparna av Postal 1 valde att ta bort sista banan som involverade en skolskjutning.
Den banan går inte att spela på de digitala versionerna av spelet, varken på Steam eller GOG.
Det gjorde de också för att respektera de som dött i flertalet skolskjutningar i USA.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

GTA har alltid varit offline, en fri värld där man kan göra vad man vill. Tror inte de som följt serien länge kommer vara så intresserade av framtiden av den. Såklart är det bättre pengar i mikrotransaktioner och prenumererationer, förstår varför de ändar sig. Synd bara att de inte kan kalla det nya för ett nytt namn och hålla liv i det som många redan tyckte om

Du glömmer SA-MP och VC-MP. Det har i princip gått att spela online sedan GTA vice city och varit omåttligt populärt.

Jag ser dock inte varför det ena skulle utesluta det andra. Jag tror att man kan göra ett bra singleplayer och online, speciellt när de tar så lång tid på sig att utveckla. Ryktena säger ju att dem redan skrotat hela spelet/projektet och börjat om minst en gång för dem inte var nöjda.

Rockstar kommer inte släppa ett dåligt spel, det finns inte på världskartan. Jag sitter lugnt i båten

Permalänk
Medlem
Skrivet av padinni:

Rockstar kommer inte släppa ett dåligt spel, det finns inte på världskartan. Jag sitter lugnt i båten

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Det där är utvecklat av Grove Street Games, inte Rockstar North. Två helt olika studios.

Permalänk
Medlem
Skrivet av padinni:

Det där är utvecklat av Grove Street Games, inte Rockstar North. Två helt olika studios.

Du skrev att Rockstar aldrig skulle släppa ett dåligt spel. Det var definitivt de som gav ut det.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av padinni:

Du glömmer SA-MP och VC-MP. Det har i princip gått att spela online sedan GTA vice city och varit omåttligt populärt.

Jag ser dock inte varför det ena skulle utesluta det andra. Jag tror att man kan göra ett bra singleplayer och online, speciellt när de tar så lång tid på sig att utveckla. Ryktena säger ju att dem redan skrotat hela spelet/projektet och börjat om minst en gång för dem inte var nöjda.

Rockstar kommer inte släppa ett dåligt spel, det finns inte på världskartan. Jag sitter lugnt i båten

Glömmer och glömmer? Nja… jag spelade VC och SA på PS2, inget internet på den, så för min del existerade inte multiplayer på de generationerna. Kan mycket väl hända att det fanns multiplayer redan då som du säger, men inget jag kört i så fall

Permalänk
Avstängd
Skrivet av medbor:

Glömmer och glömmer? Nja… jag spelade VC och SA på PS2, inget internet på den, så för min del existerade inte multiplayer på de generationerna. Kan mycket väl hända att det fanns multiplayer redan då som du säger, men inget jag kört i så fall

De är PC moddar.