Kan man skicka med Steam/Epic konto på såld dator?

Permalänk
Medlem

Kan man skicka med Steam/Epic konto på såld dator?

Hej

Ska sälja min pjäs eftersom jag har slutat spela och mina barn har noll intresse i spel.

Mitt Steamkonto har 34 spel och mitt EpicKonto har 108 spel. Går dessa skicka med på något sätt?

Permalänk
Medlem

Du kan ju ge köparen användarnamnet samt lösenordet och avaktivera eventuell 2FA. Då kan de ta över kontot.

Visa signatur

Klicka på citera när du ska svara någon!

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av downup:

Hej

Ska sälja min pjäs eftersom jag har slutat spela och mina barn har noll intresse i spel.

Mitt Steamkonto har 34 spel och mitt EpicKonto har 108 spel. Går dessa skicka med på något sätt?

Kontot är knutet till din epostadress så du måste byta den till köparens också.

Det är få köpare som ser detta som en fördel (eller sellingpoint) då du teoretiskt kan ta tillbaka kontot när som helst tack vare att du fortfarande har kvar den ursprungliga epostadressen.

Det är bra att känna till att Valve/steam inte tillåter att man säljer/överlåter konton heller.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

nån riktig "överlämningsfunktion" finns väl inte. men du kan ju komma överens med köparen över ett temporärt lösenord som du kan ge konton som den kan sen gå in och ändra.
viktigt bara att du tar bort alla betalningsalternatvit som eventuellt kan vara sparat i dina inställningar.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Medlem

I min erfarenhet och så som jag själv tänker så är det extra värdet spelen tillför din dator försumbart. Chansen att kunden som är intresserad av din dator inte har ett eget spelkonto + är intresserad av just dina spel är oerhört liten. Det är lite som att köpa ny bil och få med en neon grön bilbarnstol för 6-12 månader på köpet. För någon väldigt specifik person så var det precis det de letade efter, men 99% bryr sig inte.

Lägg till krånglet med att du kan kräva tillbaka kontot och risken det tillför för personen ifall de vill köpa fler spel senare så skulle jag hellre skippa. Vill du sälja kontot så gör det isf separat. Jag hade nog personligen rekommenderat att behålla det, man vet aldrig hur livet ser ut om ett par år och ifall du kanske är sugen på att börja spel igen.