Permalänk
Medlem

4g router för spelande

Tjenis

Nu har det blivit så att jag jobbar på distans. Dvs inte hemma och sitter utan nätverk. Jag har ett extra simkort med obegränsat med surf som jag kan använda.

Men nu vill jag ha en 4g router som pallar pressen jag tänker utsätta den för.

Jag spelar en del. Vet att pingen kommer lida men det är ok, inget att göra åt den saken.

Men jag vill gärna ha en 4g router som är bärbar och väldigt gärna om batteriet är uttagsbart så när jag kör den "stationärt" så sitter den i vägguttaget och gör sitt.

Nu behöver jag hjälp med vilken 4g router jag absolut inte ska kika på.

Den får helst kosta runt 500:-

Permalänk
Medlem

Jag har en Huawei B535 som funkar bra men den är ju inte bärbar på något sätt.
Om du ska spela rekommenderar jag dock att du inte har någon annan trafik på samma LAN.

Visa signatur

Ryzen 5600 | RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av FZL:

Jag har en Huawei B535 som funkar bra men den är ju inte bärbar på något sätt.
Om du ska spela rekommenderar jag dock att du inte har någon annan trafik på samma LAN.

Ja tanken är att endast datorn ska använda sig av den uppkopplingen.

Känns svårt det här för vill inte köpa en sådan liten 4g router som är bärbar som sedan blir svinvarm och riskerar att gå sönder.

Sen vet jag inte hur man gör med pin koden på sim kortet? Kan man gå in i routern och slå in pin koden?

Permalänk
Medlem

Mobilroutrarna brukar man kunna koppla in med USB-kabel till datorn, går säkert att gå in på inställningarna via WiFi dock men rekommenderar inte WiFi från dessa om du ska spela.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Mobilroutrarna brukar man kunna koppla in med USB-kabel till datorn, går säkert att gå in på inställningarna via WiFi dock men rekommenderar inte WiFi från dessa om du ska spela.

Nä det är sant, WiFi ger rätt tråkig latens. Så som jag förstår det så är det lika bra att investera i en 4g router och köra den med kabel.