Sommarens datorbygge har korats!

Permalänk
Melding Plague

Sommarens datorbygge har korats!

SweClockers har talat! Sommarens tjusigaste bygge har röstats fram och det blev Vertikal av UnknownBum som kammade hem segern.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Grattis!
Jävligt snyggt bygge det där!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Kul inslag, kul att göra en ordentlig video!

Fantastiskt chassi, liknande tanke som mitt egenbyggda har. Skorstenstanken är verkligen det jag ser som bäst om man har plats för höjden

Permalänk
Medlem

Tack! Det var jättekul att få komma till Sweclockers kontoret, att hälsa på och visa upp bygget. Riktigt trevligt folk! Det är inte heller så ofta jag får möjligheten att prata av mig om hårdvara & byggande så får jag chansen så tar jag den
Om man undrar något så är det bara att fråga så svarar jag så gott jag kan.

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022
Skrivet av UnknownBum:

Tack! Det var jättekul att få komma till Sweclockers kontoret, att hälsa på och visa upp bygget. Riktigt trevligt folk! Det är inte heller så ofta jag får möjligheten att prata av mig om hårdvara & byggande så får jag chansen så tar jag den
Om man undrar något så är det bara att fråga så svarar jag så gott jag kan.

Grattis! Riktigt fint bygge också! Gillar konceptet med stående lådor och du har gjort en riktigt fin variant som faktiskt klarar av lite komponenter med lite drag i.

Förslag:
För den inre fridens skull så varför inte modda in ett par noctua fläktar på gpun?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Trigger:

Grattis! Riktigt fint bygge också! Gillar konceptet med stående lådor och du har gjort en riktigt fin variant som faktiskt klarar av lite komponenter med lite drag i.

Förslag:
För den inre fridens skull så varför inte modda in ett par noctua fläktar på gpun?

Hmm, det skulle kunna bli ganska snyggt ja, designa och printa en frame för att hålla ett par Noctuas. Om det nu får rum med tanke på fläktarnas tjocklek såklart. Tål att funderas vidare på iaf, bra förslag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Kul inslag, kul att göra en ordentlig video!

+1 på detta!

Visa signatur

XPS 15 9529 | i7-12700H | RTX 3050 Ti | 32 GB DDR4 | SK Hynix 1 TB | Dell U2719DC
"Computers are like bicycles for our minds."

Permalänk
Medlem

Snyggt bygge

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022
Skrivet av UnknownBum:

Hmm, det skulle kunna bli ganska snyggt ja, designa och printa en frame för att hålla ett par Noctuas. Om det nu får rum med tanke på fläktarnas tjocklek såklart. Tål att funderas vidare på iaf, bra förslag!

Ett par NF-A12x15 eller kanske två/tre NF-A9x14 och en kofot+dremel+skohorn+3d-skrivare+vaselin så är lyckan gjord

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Välförtjänt. Grattis!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trigger:

Ett par NF-A12x15 eller kanske två/tre NF-A9x14 och en kofot+dremel+skohorn+3d-skrivare+vaselin så är lyckan gjord

Hehe, whatever gets the job done right? Tror faktiskt jag har en A12x15 hemma sedan innan så behöver bara en till då. Vi får väl allt se i framtiden

Permalänk
Medlem

Riktigt ballt bygge!

Visa signatur

Inter-Tech IM-1 Chassi x 5600X x Noctua NF-F12 Chromax Black Swap / 8st Blackswap fans/ ASUS PCE-AX58BT / 3200Mhz 32GB HyperX / SF750W / W10 > 970EVO+ & 3xSSD Kingston /3080 TUF OC V2.

Permalänk
Livsnjutare 😎

Grattis till vinnaren och grattis @pskjonte till andraplatsen !

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Kul!
Blev lite förvånad att jag knep andra plasten, hade helt missat detta
Tack alla som röstat!

Och välförtjänt första plats! Snyggt!

Visa signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | RetroPie | One+ CE | Amiga 500 |