LG Display vill krympa OLED-monitor till 20 tum

Permalänk
Melding Plague

LG Display vill krympa OLED-monitor till 20 tum

LG Display vill göra OLED-paneler tillgängliga i ännu fler storlekar och planerar att visa upp en OLED på 20 tum innan årets slut.

Läs hela artikeln här

Permalänk
Medlem

34-39" 3440x1440 Ultrabred, tack!

Permalänk
Medlem

Fullhd borde ju enkelt skalas till 21” om man kör samma densitet som 42”-panelen, men frågan ör om ljusstyrkan räcker när det blir en så liten skärm?

Samma densitet blir ju då 28” för 1440p

Känns ju som en no-brainer, fattar att de inte gjort detta tidigare

Permalänk
Medlem

Det vore grymt! Ser fram emot det!

Permalänk
Medlem

En 21:9 monitor i schyssta storlekar hade ju inte suttit fel

Permalänk
Medlem

Så länge priset matchar, problemet är att idag så är många mindre skärmar/tv lika dyra som större så "känns" fel att köpa den mindre fastän man inte behöver mer.

Permalänk
Inaktiv

32" tack.

Permalänk
Medlem

20" perfekt till en laptop. Man kan även ha den som operatörspanel på väggen.

Jag betvivlar dock att marknaden för dyra 20" desktopskärmar är så hög.

Permalänk
Medlem

LG vet OLED används som datorskärm..

Permalänk
Medlem

Jag tänker behålla min 38" Ultrawide 3840x1600 tills det finns motsvarande som OLED.

Permalänk
Medlem

Sorry LG blir ingen WRGB i monitor för mig, duger hemma för att spela men på jobbet blir det en Samsungpanel nästa skärm.
5120x2160 40" tack Samsung.

Permalänk
Medlem

Jaaa

32" UHD 120 hz 🙏

Permalänk
Medlem

24-25" 16:9 är lagom för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Fullhd borde ju enkelt skalas till 21” om man kör samma densitet som 42”-panelen, men frågan ör om ljusstyrkan räcker när det blir en så liten skärm?

Samma densitet blir ju då 28” för 1440p

Känns ju som en no-brainer, fattar att de inte gjort detta tidigare

Så länge du inte använder den som lampa blir ju ljusstyrkan per kvadratcentimeter densamma...

Permalänk
Medlem

24" - 28", 120+hz, g-synk/freesynk, HDR600, 4k = Det är vad jag vill ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Längtar efter detsamma. Gärna med mer än 120hz också.

Permalänk
Medlem

Äntligen! 20" är okej men 22" 4k till desktop hade varit perfekt.

Permalänk
Föräldraledig häxmästare ✨

Som vi diskuterade på kontoret så passar storleken perfekt till eventuella framtida smarta kylskåp från LG.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Alienware har ju sin 34" QD-OLED 3440x1440@175Hz (AW3423DW) som kvalar in på det du söker. Har själv siktet inställt på en sån, alt dito från annan tillverkare med samma panel som utan tvekan är på G.

Men du tänker att du vill ha in mer i det segmentet för att pressa ner priser osv kanske.

Permalänk

Mellan 32" 42" vore trevligt.

Permalänk
Medlem

16:9 - 27" - 2560x1440

Take my money!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Alienware har ju sin 34" QD-OLED 3440x1440@175Hz (AW3423DW) som kvalar in på det du söker. Har själv siktet inställt på en sån, alt dito från annan tillverkare med samma panel som utan tvekan är på G.

Men du tänker att du vill ha in mer i det segmentet för att pressa ner priser osv kanske.

Ja, den är ju helt klart intressant, men om du säger är ju priset lite högt, haha. Blir nog inte att man köper någon av de första skärmarna som uppfyller de kraven, känns lite dyrt, Alienware är ju experter på högt pris, alternativt en bättre begagnad om några år då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Take my money!

Minst 144hz med.

Permalänk
Medlem

Det känns som att detta kanske är en felöversättning och de egentligen menade 2X tum, t.ex. 24" eller 27". 20" är ju annars en rätt konstig storlek att satsa på, för stor för laptop och för liten för desktop, och ryktena säger att de ska ha en 27" 1440p 240Hz OLED på gång.

Permalänk
Medlem

Bara det är rätt pixelstruktur med

Skrivet av wargreymon:

Gärna högre upplösning, högre DPI tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordekai:

Så länge du inte använder den som lampa blir ju ljusstyrkan per kvadratcentimeter densamma...

Jo absolut, men många LCD-skärmar klarar ju ganska mycket mer, så i en vanlig kontorsmiljö kanske det inte räcker till

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordekai:

Inte direkt. Du krymper pixlarna, och det döda området mellan pixlarna tar då upp en större andel av skärmytan givet att displaytekniken är identisk i övrigt. Då måste du pusha mer effekt för att få samma ljusstyrka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Jag har AlienWare 38" med 3440x1600 @ 144hz. Just 1600p på höjden var ett rejält trevligt lyft från min gamla 34" med 1440p
Hoppas verkligen detta blir nya standarden för alla tillverkare. Om LG gör en sådan i OLED så kanske det blir byte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Take my money!

Gärna +120 hz så är det ett köp garanterat från mig 😄

Permalänk
Medlem

Behöver en 27" 1440p 240hz g sync innan jag skaffar nästa grafikkort, så jag hoppas på att det kommer släppas det här året. Ganska trött på min 1080p TN skärm.