Nya erbjudanden i Komplett Geek Week

half-life: alyx pc, funkar det?

Permalänk
Medlem

half-life: alyx pc, funkar det?

funkar de, rent upplevelse om man spelar detta spel i PC utan VR? nån som provat, jag gillar ju detta spelet, men är det uselt utan VR och buggigt, så hoppar jag över så klart.

Permalänk
Medlem

Är ju en non-VR mod på g som ser rätt lovande ut, dock inte släppt än. När den väl kommer lär jag köra igenom det igen utan VR.

Personligen tycker jag VR är coolt, men tycker inte riktigt det är värt böket, speciellt inte med tanke på att jag typ måste möblera om vardagsrummet för att få det att fungera vettigt.

Permalänk
Medlem

ok, ja, jag har ju investerat i en LG OLED 65a mest för gaming nu i 4K, så VR är uteslutet för min del också i alal fall de närmaste 2 åren som jag tror mitt RTX 3090 kommer hålla. Ja då får man vänta då. hade för mig jag läst att de fanns en patch, men de kanske inte samma sak

Permalänk
Medlem

Spelet är ju ett VR spel och är särskilt gjort för VR, så nej.

Ett mod som gör det spelbart utan VR är på god väg. Dock tror jag, som en som har spelat igenom det i VR som man ska, att spelet kommer tappa mycket charm och kommer upplevas vara väldigt enkelt utan VR. T.ex. alla pussel och mycket annan mekanik är gjort med VR i åtanke. Sen finns det ett kapitel

du mer eller mindre bara kan använda en hand av diverse anledningar,

mini spoiler

och det kapitlet tror jag inte alls kommer upplevas lika bra utanför VR.

Permalänk
Medlem

ok, fattar, nu har jag missat PC spel sedan BF4, allt som kommit ut därefter i FPS spel o lite annat har jag möjlighet att hinna ikapp med :), så ingen fara, jag gillade bara de övriga tidigare Half life vad jag minns

Permalänk
Medlem

några liknande spel förutom DOOM och METRO sedan 2018 som kommit ut?

Permalänk
Medlem

-VR modden i all ära, ett ambitiöst project.
Men personligen skulle jag inte spela Alyx utanför VR.
Har man spelat det i VR kan det vara kul att prova utan VR men spelet lör inte fungera särskillt väl. Teknisk funkar det men mycket går förlorat.

Spel gjort för skärm funkar att köra iVR men det blir inte alls samma sak om man tar ett spel gjort för VR och kör på skärm. Vet inte ens om det finns ett vettigt exempel när det funkar öht

Skrivet av Rixxz:

Är ju en non-VR mod på g som ser rätt lovande ut, dock inte släppt än. När den väl kommer lär jag köra igenom det igen utan VR.

Personligen tycker jag VR är coolt, men tycker inte riktigt det är värt böket, speciellt inte med tanke på att jag typ måste möblera om vardagsrummet för att få det att fungera vettigt.

Själv tycker jag det var värt böket.
Men alla tycker ju olika. Vanliga skärmspel fastnar jag inte för speciellt nå mer förutom några få undantag.
Jag väljer helt klart VR före skärmspel.

Nu som tur är bor jag så att jag kan spela fritt på ca 4x3.5M vilket fungerar bra.

Permalänk
Medlem

Alyx utan VR kommer va katastrofdåligt de måste göra om AIn och det mesta i liret för att få något så när vettigt. Du kommer ha monster aim helt plötsligt mot att knappt kunna träffa en lagårdsvägg och en helt annan kontroll när du slipper fysiskt manövrera runt och bara pilla lite med tummen och fingertopparna.

Alternativ är väl att köra trackir och samma rörelsekontroller för de headset med outside in tracking då slipper de göra om AIn. Vore kul som experiment men tror inte så mycket på det heller.

Permalänk
Medlem

Måste hålla med de andra här, om du inte spelat det i VR ska du nog inte spela det på vanlig skärm först!
Detta är ett spel som verkligen bör upplevas som det var tänkt, jag funderar nästan själv på att köpa ett index igen bara för att spela igenom en gång till, det är en upplevelse!

Permalänk
Medlem

ok, fattar, då hoppar jag nog Half Life alyx, letar vidare efter annat, har ju en del o hinna ikapp med, synd bara BF spelen är så dyra även de äldre

Permalänk
Medlem

kommer ni på annat, så bara ge nåt litet tips, annars får de blir lite FPS krigsspel

Permalänk
Medlem
Skrivet av musse pigg:

ok, fattar, då hoppar jag nog Half Life alyx, letar vidare efter annat, har ju en del o hinna ikapp med, synd bara BF spelen är så dyra även de äldre

En Quest 2 eller tom Quest 1 borde du finna begagnat utan problem till bra prislapp.
Med Quest Kan du dessutom köra spelet trådlöst, vilket ger en extra frihetskänsla.
Man måste inte ha ett 10000kr index, om det är pga prislappen man inte känner för VR.

Permalänk
Medlem

Nää blir inget vr, smällt allt på tv o dator nyss

Permalänk
Medlem
Skrivet av musse pigg:

några liknande spel förutom DOOM och METRO sedan 2018 som kommit ut?

Doom och Metro serierna är nog dom enda riktigt bra FPS liren jag spelat som kommit ut hyfsat nyligen när det kommer till single player. Vet inte om det har kommit så mycket bra efter 2018 förutom dom.

Har man inte spelat alla tre Crysis så duger dom fortfarande trots sin ålder. Titanfall 2 är annars överraskande bra singleplayer (äldre än 2018 dock). Modern Warfare (2019) kanske ocskså kan vara värt att spana in, körde det aldrig men kampanjen skulle väl iaf vart den bästa på länge (inte för att det säger mycket). Farcry-serien finns ju också.

Permalänk
Medlem

Ready Or Not är schysst. Man har "hjälp" av AI gubbar i teamet. Det är under utveckling så förhoppningsvis blir det bättre där.

Permalänk
Medlem

en sak, t ex Titanfall 2, vet ej om jag spelat de eller inte, kanske bara var nån dema jag provat, hur kollar man det, någon som vet om de såldes till steam eller origin på den tiden, har konto på ubisof, steam och origin, vet ej om electronics art ocjkså är en platform där man kan köpa spel o logga in? man borde väl se om spelet finns i någon av dessa fall man har spelat det?