Skrivbordet Lumina Desk är försett med OLED-skärm

Permalänk
Melding Plague

Skrivbordet Lumina Desk är försett med OLED-skärm

Lumina Desk ger användare mer skärmyta tack vare en inbyggd OLED-panel på 24 tum.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Allt utom skärmen och den till skärmen hörande prislappen var ju rimligt.

Visa signatur

Burk:Ryzen 2700X~Asus Prime X470-Pro~G.Skill Flare X 16GB 3200 | Dark Rock Pro 4 | Asus GTX 970 | 3SSD+1HDD | Fractal Design R6 | AW3418DW | Logitech G810~Logitech G502 | argon C1~Argon DA1
Unraid:Xeon E3-1275~Supermicro X11SSH-LN4F~32GB Crucial DDR4 ECC | JBOD 12TB

Permalänk
Medlem

För de som önskat ta med MacBook:ens TouchBar till skrivbordet.

Alla tre är överlyckliga. 🙄

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Jävligt fränt! Är det höj- och sänkbart också?

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | MSI 4090 Suprim Liquid X | Gigabyte Aorus X570 XTREME | 64GB Vengeance RGB Pro 3600MHz | Corsair MP600 M.2 - 500GB | Corsair MP600 M.2 - 2TB | Samsung 970 EVO 1TB M.2 | EVGA Supernova G2 1300W | Phanteks Eclipse P500A DRGB | Alienware 34" QD-OLED – AW3423DW

Permalänk
Moderator, Testpilot
Skrivet av Sebban84:

Jävligt fränt! Är det höj- och sänkbart också?

Japp. Verkar som du kan ställa in att den själv höjer och sänker sig på timer också.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Keeper of Traditions

Måste man ha skärm med minimal fot för att den inte ska täcka bordets skärm? Att placera den mitt på känns inte som smartaste designvalet.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Ser inte direkt målgruppen här, vem kommer ha tillräcklig nytta av funktionen för att försvara prislappen?

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Snusfri

Ser riktigt intressant ut, dock för smalt för mig.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thor:

Ser inte direkt målgruppen här, vem kommer ha tillräcklig nytta av funktionen för att försvara prislappen?

Tja, så farligt är väl inte priset ändå. Ett höj- och sänkbart skrivbord kostar ju lätt mot 1000 dollar om du ska ha nåt som är lite bättre än allra mest budget. Men för konsumenter är det ju kanske ändå inte...

Men det stora problemet som jag ser är att du förlorar mycket arbetsyta så där. Jag har i alla fall nästan hela mitt skrivbord täckt av papper och tillbehör (hörlurar, telefon, kaffekopp, nycklar etc). Dessutom så väljer det ju väldigt långt också hur du sitter och var du har tangentbordet, om du har en skärm precis bakom. Lätt är det ju att ditt tangentbord åker upp över skärmen, och det blir ju inte trevligt.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022
Skrivet av Thor:

Ser inte direkt målgruppen här, vem kommer ha tillräcklig nytta av funktionen för att försvara prislappen?

Jag funderar på om dom inte skulle tagit i lite mer på prislappen så det blir ytterligare lite "exklusivare" (seriöst)

Visa signatur
Permalänk
Musikälskare

Coolt och ganska hyffsat pris om det är bra kvalitet

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeadMeat1234:

Allt utom skärmen och den till skärmen hörande prislappen var ju rimligt.

Skrivet av Thor:

Ser inte direkt målgruppen här, vem kommer ha tillräcklig nytta av funktionen för att försvara prislappen?

Jämfört med många andra liknande skrivbord så lät det löjligt billigt.

Permalänk
Forumledare

Kul idé men skärmens vinkling, eller avsaknad av den, samt placering känns lite märklig 🤔

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Kul idé men skärmens vinkling, eller avsaknad av den, samt placering känns lite märklig 🤔

Exakt min tanke, blir nog jäkligt svårt att se den sittandes med ett tangentbord framför och vet inte om det blir så mycket bättre om man står upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

För de som önskat ta med MacBook:ens TouchBar till skrivbordet.

Alla tre är överlyckliga. 🙄

Haha ja jag tänkte precis det också: för macbookens touchbar var ju så jääääkla uppskattad
Jag ser fram emot nästa laptop så jag får fysiska knappar igen!

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem

Har den VESA-fäste? Man kan ju ta bort benen och montera skivan på väggen. 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av meanh:

Exakt min tanke, blir nog jäkligt svårt att se den sittandes med ett tangentbord framför och vet inte om det blir så mycket bättre om man står upp.

För en annan tror jag inte det funkar, jag gillar mastodonta tangentbord och ha bena utfällda för vinkling, lär ju inte se mycket på den skärmen medans jag skriver.

Tror de flesta löser det bättre med flera skrämar finns mer valfrihet i alla specs och placering.

Men höj och sänkpart och inbyggda hubbar är najs.

Permalänk
Medlem

Såg rubriken och tänkte på en av de mer obskyra skrivbordsmiljöerna för *nix: https://lumina-desktop.org/ - tänkte att nu överraskar Swec plötsligt med extremt nischade Linux/Unix-nyheter

Visa signatur

Här hade jag en historik sen 1990-talet, men den blev tillslut för lång. Aktiva maskiner 2022-framåt:
Work/Play/Everythingstation: AMD Epyc 7443p, Pop OS host, Win10 + Linux guests (KVM/Qemu)
Work/Play nr 2: AMD Phenom II 1090t, Debian + Win 10 (dual boot)
Server x3: Epyc 7252 (TrueNAS Core), Atom 2550 (FreeBSD, backup), Opteron 6140 (Ubuntu, off prem backup)
Retrohörna under uppbyggnad: Dual Pentium Pro 200MHz, Pentium P54C 90MHz, Gravis Ultrasound MAX

Permalänk
Medlem
Skrivet av meanh:

Exakt min tanke, blir nog jäkligt svårt att se den sittandes med ett tangentbord framför och vet inte om det blir så mycket bättre om man står upp.

Håller också med, hade dock varit intressant med en monitorarm och en liggande väldigt långsmal display i bakkant på skrivbordet, typ denna https://www.sweclockers.com/nyhet/33257-orimligt-hog-732-skar...

För t ex teams chat, kalender mm.

Permalänk
Medlem

Glasskiva är både opraktiskt och obehagligt, så det här bordet går bort direkt pga det för min del, men idén med en extra infälld skärm är inte dum, och integrerad usb-laddningsmöjlighet är smidigt.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Japp. Verkar som du kan ställa in att den själv höjer och sänker sig på timer också.

Helt arligt tycker jag det var mer lockande an att ha skarmen i bordet. Skulle hjalpa med paminnelse om att sta upp ibland.

Permalänk
Medlem

De renderade bilderna ser ju bra ut, men glöm att det ser ut så i verkligheten. Sedan har jag svårt att se nyttan av att ha en extra display så konstig vinkel istället för att ha en extra skärm stående bredvid den vanliga skärmen. Har man taklampor så lär man ju inte se någonting på den där skärmen. Och hur tråkigt liv har man om man måste se CPU grafer hela tiden.

Permalänk
Medlem

Hade tyckte att detta var intressant om skärmen inte satt där den sitter jag har hela underarmen på skrivbordet från armbågen dvs mus och tgb mer eller mindre en kort bit från änden så de hade hamnat rakt över den..

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Corsair 2TB m.2 / 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem

För folket... köp en beg 34tums skärm, kapa ut i ditt skrivbord idag, sätt in skärmen under.. sätt en plexiskiva över så du inte repar skärmen, så har vi ett sådant här bord.. till en kostnad av runt 5k? (beroende på bord + beg skärm man hittar). eller så köper man den billigaste 34 tums skärmen på markanden och nytt bord så hamnar man på runt 7k..

Känns extremt onödigt och överprisat för min smak.. Men de kanske bara är jag.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Ekorrism:

För folket... köp en beg 34tums skärm, kapa ut i ditt skrivbord idag, sätt in skärmen under.. sätt en plexiskiva över så du inte repar skärmen, så har vi ett sådant här bord.. till en kostnad av runt 5k? (beroende på bord + beg skärm man hittar). eller så köper man den billigaste 34 tums skärmen på markanden och nytt bord så hamnar man på runt 7k..

Känns extremt onödigt och överprisat för min smak.. Men de kanske bara är jag.

Nåja, jag tror inte du hittar höj/sänkbart bord och en OLED-skärm för 7k (om man nu räknar att hela ens arbetsinsats därutöver är helt gratis). Nog för att man kan tycka att det är onödigt, men lite rättvis i jämförelsen får man vara.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.