Kopiera drös av gamla hårddiskar

Permalänk

Kopiera drös av gamla hårddiskar

Hej!

Har sökt men inte hittat en tråd för detta.

Jag har ett gäng gamla datorer och externa hårddiskar som jag inte kan starta av olika anledningar. Hårddiskar a är dock inte skadade. Hade först tänkt att köpa en kabinett men har tre olika typer och inser att det kommer att bli dyrt. Jag har några 2,5”SATA, en 3,5”SATA och en 2,5” IDE. Jag hade tänkt att gå igenom hårddiskarna och lägga över det jag vill spara på min dator och sedan göra mig av med hårddiskarna. Jag har heller inget behov av att ha kvar utrustningen efteråt.

Vad tror ni är billigaste och enklaste lösningen? Har hittat dockningsstationer men ingen som även passar för SATA. Men vill ha en sån enkel lösning där det bara är att koppla in, inget meck alltså, kan inget om datorer och vill inte riskera att skada något.

Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kristofere:

Hej!

Har sökt men inte hittat en tråd för detta.

Jag har ett gäng gamla datorer och externa hårddiskar som jag inte kan starta av olika anledningar. Hårddiskar a är dock inte skadade. Hade först tänkt att köpa en kabinett men har tre olika typer och inser att det kommer att bli dyrt. Jag har några 2,5”SATA, en 3,5”SATA och en 2,5” IDE. Jag hade tänkt att gå igenom hårddiskarna och lägga över det jag vill spara på min dator och sedan göra mig av med hårddiskarna. Jag har heller inget behov av att ha kvar utrustningen efteråt.

Vad tror ni är billigaste och enklaste lösningen? Har hittat dockningsstationer men ingen som även passar för SATA. Men vill ha en sån enkel lösning där det bara är att koppla in, inget meck alltså, kan inget om datorer och vill inte riskera att skada något.

Tack!

En sådan borde väl funka.

https://www.billigteknik.se/dockningsstation-for-harddisk/180...

Permalänk
Medlem

Vart bor du?

Permalänk
Skrivet av varget:

Vart bor du?

Bor i Stockholm.

Permalänk

Tack, det där ser ju ut att innehålla allt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kristofere:

Bor i Stockholm.

Du kan få låna en usb -> SATA 3,5 och 2,5. IDE har jag inte kvar längre.

Permalänk
Skrivet av varget:

Du kan få låna en usb -> SATA 3,5 och 2,5. IDE har jag inte kvar längre.

Det vore ju väldigt snällt! Skickar ett dm