Tio somriga bilder kammar hem Samsungs fototävling

Permalänk
Melding Plague

Tio somriga bilder kammar hem Samsungs fototävling

Nu är årets upplaga av Samsungs fototävling till ända. SweClockers medlemmar har röstat fram segrarna.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Alla var bra! Låt alla vinna kanske?

Permalänk
Medlem

Leffe och toast_93 var klart bäst sommarbilder..

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

av alla bilder så valde ni dessa? Juryn bakfull eller?

Visa signatur

* Fractal Meshify 2/TG Light Tint * MSI Z490I Unify * Intel i5 10600KF+Alphacool Eisbaer Aurora 360 Digital RGB * Corsair Vengance 16GB * MSI 2080 Ventus V2+Bykski Full Coverage GPU Water Block * Samsung 840 250gb SSD * Corsair GT 120GB SSD * Corsair RM750X 80+ gold * Benq XL2420T * Benq G2420HD * Roccat Kone XTD * QPAD MK-85 Pro * Steelseries 840 *

Permalänk
Skrivmaskin
Skrivet av piercing:

av alla bilder så valde ni dessa? Juryn bakfull eller?

Är det någon av bilderna som inte ger dig sommarvibbar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wittwang:

Är det någon av bilderna som inte ger dig sommarvibbar?

Tycker att det fanns bättre bilder med sommarvibbar att rösta på

Visa signatur

* Fractal Meshify 2/TG Light Tint * MSI Z490I Unify * Intel i5 10600KF+Alphacool Eisbaer Aurora 360 Digital RGB * Corsair Vengance 16GB * MSI 2080 Ventus V2+Bykski Full Coverage GPU Water Block * Samsung 840 250gb SSD * Corsair GT 120GB SSD * Corsair RM750X 80+ gold * Benq XL2420T * Benq G2420HD * Roccat Kone XTD * QPAD MK-85 Pro * Steelseries 840 *

Permalänk
Skrivet av piercing:

Tycker att det fanns bättre bilder med sommarvibbar att rösta på

Ja när jag ser dessa alternativ tycker jag definitivt att min egna bild kvalar in. =/

Permalänk
Medlem

Vad kul att min bild kom vidare, riktigt oväntat.

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Medlem

Nu ska jag försöka att inte vara den som gnäller, allra helst för att mina egna bilder inte kom med, det struntar jag i. Jag vann dessutom förra året så roligare om någon annan tar hem det i år.

Men efter att ha tittat igenom tråden tycker jag personligen att man missat många bra bilder och i många fall har till och med samma fotograf bättre somrigare bilder än den som de blivit nominerade med.

Men det är bara en åsikt och smaken är som bekant delad...

Lycka till till er som blivit nominerade!

Permalänk
Medlem

Flera av de här fotona får jag inte alls känslan "Aah, sommar!" av ärligt talat. Tycker många känns rätt intetsägande jämfört med betydligt bättre foton i fototråden som hade förtjänat en plats.

Permalänk
Medlem

Flashen var lätt den som skrek "sommar" för mig! Kan känna både värmen och doften 🥵

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem

Fluf fick min röst efter att jag kollade lite snabbt i mobilen. Men lekfullheten av att äntligen hittat guldet vid regnbågens slut: Churros. HALLELUJA

Permalänk

Kul att ens bild gick till omröstning! Gillar många av bilderna och det är häftigt att se så många duktiga fotografer i fototråden!

Känslan förstördes lite när man läste kommentarerna här dock... xD

Visa signatur

Mjölk är inte gott!

Permalänk
Medlem
Skrivet av CptStewie:

Kul att ens bild gick till omröstning! Gillar många av bilderna och det är häftigt att se så många duktiga fotografer i fototråden!

Känslan förstördes lite när man läste kommentarerna här dock... xD

Äsch, känn inte så vad som än skrivs här. Det är ju inte så att bidragen som blev nominerade var dåliga men det kanske kändes som att vissa bilder som fått mycket beröm och tummar upp i fototråden inte kom med snarare.

Just din vi tycker i alla fall jag håller måttet både på sommarkänsla och fotografiskt!

Sen är det ju som alltid i betraktarens ögon att avgöra vad man själv gillar. Alla har inte samma smak och det får man bara köpa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Massy:

Äsch, känn inte så vad som än skrivs här. Det är ju inte så att bidragen som blev nominerade var dåliga men det kanske kändes som att vissa bilder som fått mycket beröm och tummar upp i fototråden inte kom med snarare.

Just din vi tycker i alla fall jag håller måttet både på sommarkänsla och fotografiskt!

Sen är det ju som alltid i betraktarens ögon att avgöra vad man själv gillar. Alla har inte samma smak och det får man bara köpa.

Instämmer att det blev en väldigt saltig stämning. Min bild som trillade igenom tror jag inte direkt är något underverk utan en snapshot av ett litet äventyr med min mobilkamera.

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk

Kan förstå att det blev lite salt, men det är ju skillnad på en sommarbild och en bild tagen under sommaren...

Permalänk
Medlem

Kan också tycka att det fanns somrigare bilder som inte kom med (räknar inte med mitt eget bidrag) Alla bidrag är dock bra tagna bilder.

Men jag tycker det var en kul tävling där alla kunde vara med. Många tävlingar kräver annars specialegenskaper som att t.ex. kunna teckna, skriva texter etc. Tävlingar där jag aldrig kommer kunna delta i. Mer sådana tävlingar tack!

Permalänk
Medlem

Leffe_B = Bra sommarbild enligt mig!

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

Gillade Leffe_b och Flashen bäst av dessa.

Permalänk
Medlem

Grattis till vinnarna! Gillar verkligen alla vinnande bilder!

Permalänk
Medlem

Riktigt fina bilder allihopa faktiskt!

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer DeathAdder v3 Pro Wireless
Mousepad:
InfinityMice Speed V2 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem

Oh, jäklar vad oväntat! 😁

Visa signatur

Ludacris@live.se

Permalänk
Medlem

Grattis alla vinnare! Och tack till @Sweclockers och @Inet för tävlingen

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk

Oj vad roligt! Tusen tack för en härlig tävling och kul att se alla fina bidrag! Verkar som många haft en kanonsommar

Permalänk

Tack för en trevlig tävling och tack alla som lagt upp fina bilder jag kunnat se på!

Permalänk
Medlem

Tack så mycket för rösterna! Detta gör min dag :).

Så klart också tack till Sweclockers som ser till att ha mycket tävlingar och aktiviteter hela tiden. Kul med ett så aktivt community.

Permalänk
Musikälskare

Tack så mycket för vinsten och alla som röstade Är jätteglad!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Tackar ödmjukast för vinsten! Blev jätteglad när jag läste detta! Tusen tack till er som röstade, och tack @sweclockers @samsung och @inet för rolig tävling! Och grattis till alla som vann!

Visa signatur

| Ryzen 7 3700X | Radeon RX 6800 |

Permalänk
Medlem

Skoj och oväntat, jag tackar mycket ödmjukt, här har varit fantastiskt många fina bilder och även flertal mycket skickliga fotografer.

Personligen är jag mycket förtjust i nybörjarfiskaren och gäddan, inte för att den tekniskt perfekt, men för att den fångar så bra, det som så ofta händer, när en lite mindre rutinerad fiskare får sina första gäddor.
Ligga dubbelvikt av skratt i båten och se på hur denne ska lyckas med att kroka loss gäddan.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Swedishliquid:

Fluf fick min röst efter att jag kollade lite snabbt i mobilen. Men lekfullheten av att äntligen hittat guldet vid regnbågens slut: Churros. HALLELUJA

Tack så hemskt mycket! Jo det var en bra halgdag i Luleå med nygräddad churros, skrattade gott åt regnbågen.

Mycket oväntat, gick på att dela lite humor, och verkar som några gillade det.

Tack swec, swecmedlemmar och Inet för vinsten <3

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI