Erfarenheter av att arbeta på ATEA?

Permalänk
Medlem

Erfarenheter av att arbeta på ATEA?

Halloj,
Jag undrar om någon har lust att bjuda på sina erfarenheter av att arbeta på ATEA. Jag är involverad i en rekryteringsprocess där och skulle vilja höra från andra än chefer hur det är.

Typ...

  • Är/Var stämningen bra, kollegorna emellan?

  • Är/Var det lagom stressnivå, tycker du?

  • Är/Var det högt i tak och skämtsamt eller mer lågmält?

  • Trivs/Trivdes du med dina arbetsuppgifter/kunduppdrag?

  • Upplever/Upplevde du att organisationen värdesatte dig som anställd?

... osv.

Hör gärna era erfarenheter

PS! Min roll skulle vara mer fokuserade på de "mjukare" värdena, typ projekt- och förändringsledning, verksamhetsutveckling... osv.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Hur gick det med rekryteringen, fick du jobbet? 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anterah:

Hur gick det med rekryteringen, fick du jobbet? 😊

Jag fick jobbet, men tackade nej då min befintliga arbetsgivare kontrade med ett mer lukrativt erbjudande.

Varför undrar du? Är du i samma situation?

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Härligt att du fick ett ännu bättre erbjudande!
Undrar då jag jobbar på Atea och blev nyfiken om du fanns i krokarna 😄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anterah:

Härligt att du fick ett ännu bättre erbjudande!
Undrar då jag jobbar på Atea och blev nyfiken om du fanns i krokarna 😄

Hur upplever du det då? Är fortfarande nyfiken

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Hur upplever du det då? Är fortfarande nyfiken

Jo, men jag tycker det är bra! Det är en hälsosam företagskultur med bra värderingar som faktiskt eftersträvas. Inom dom flesta rollerna prioriteras frihet under ansvar vilket ger stor flexibilitet när det kommer till arbetstid och vart man arbetar från. Det känns som en seriös och vuxen arbetsplats, som defintivt tar förstaplats i rankingen bland där jag varit under mina 17 år på arbetsmarknaden.

Finns förstås väldigt många områden, och stuket, kollegorna och cheferna lär såklart skilja åt lite men från allt jag sett så jag kan varmt rekommendera Atea😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anterah:

Jo, men jag tycker det är bra! Det är en hälsosam företagskultur med bra värderingar som faktiskt eftersträvas. Inom dom flesta rollerna prioriteras frihet under ansvar vilket ger stor flexibilitet när det kommer till arbetstid och vart man arbetar från. Det känns som en seriös och vuxen arbetsplats, som defintivt tar förstaplats i rankingen bland där jag varit under mina 17 år på arbetsmarknaden.

Finns förstås väldigt många områden, och stuket, kollegorna och cheferna lär såklart skilja åt lite men från allt jag sett så jag kan varmt rekommendera Atea😊

Kul att höra! Låter som en bra arbetsgivare

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Apropå atea, vart tog artikeln där alla dissade atea i kommentarerna vägen? 😂

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3