App eller liknande för att skapa en tidrapport?

Permalänk
Medlem

App eller liknande för att skapa en tidrapport?

Hej!

Jag har ett arbete där jag kan jobba väldigt fritt. Jag tror våra officiella arbetstider är 10-15, lunchen så lång eller kort man vill så länge det passar, så länge man gör sina 40h. I praktiken jobbar jag nästan alltid 9-16:30 med 30m lunch och någon gång i månaden helg eller natt eller så ifall något händer eller om jag bara känner för att jobba.

Men: Det gör det hela rätt svårt att veta hur mycket jag jobbar. Jobbet bryr sig inte, men jag skulle vilja veta att jag inte gör mycket mer än 40h.

Jag skulle behöva lite kategorier, t.ex.
1. Vanlig arbetstid (1h = 1h)
2. Frivillig tid kväll och helg (1h = 1h)
3. Ofrivillig tid kväll och helg (1h = 2h)
4. Ofrivillig tid kväll och helg under planerad jourtid (1h = 1h)
Och möjligheten att t.ex. starta och stoppa en klocka då ett dygn för mig kan vara 8-9 jobb, 9-10 privatärende, 10-12 jobb, 12-12:30 lunch, 12:30-17 jobb, 19-19:30, frivillig kväll. 22-23, ofrivillig kväll. Så att behöva hålla koll på vad klockan är när jag börjar/slutar och dunka in det i ett exceldokument blir pyssligt.

Finns det någon mobilapp eller annat smidigt sätt att hålla koll på vilka tider man jobbar?
Det är viktigt att själva tidrapporteringen är extremt smidig, jag får inte börja lägga en halvtimme om dagen på att tidrapportera som jag gjorde sist jag hade en arbetsgivare som brydde sig om exakt vad man gjorde under dagen.

Permalänk
Medlem

Gjorde en api/app för detta i skolan så den kan du få använda. Går ju att brancha ut om man vill. Kanske inte lika smidigt som en färdig men ändå:
https://github.com/dannepanne/TimeRegisterAPI

Permalänk
Medlem

Under en period så använde jag mig av Toggl.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ducedo:

Under en period så använde jag mig av Toggl.

Varför slutade du? Inte nöjd eller bara andra behov?
Jag ska testa!

Permalänk

Jag använder Clockify för detta ändamål.

Visa signatur

Tjo Göingar!

Permalänk
Medlem

Jag har kört Toggl i snart 10 år. Fungerar toppen.

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem

Har ingen bra input förutom att "frivillig övertid" finns inte. Övertid skall alltid godkännas, det kan vara så att du får skriva in det i din rapport, då funkar det. Men se till att det regleras i ett avtal.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide