Huawei Mate 50 presenteras i september – första uppgraderingen på två år

Permalänk
Medlem
Skrivet av T4IM:

Att VDn i Huawei är med i det kommunistiska partiet har inget med själva Huawei att göra.
Om den kinesiska staten vill hacka sig in din mobil eller ta dina pengar så gör dom det. Dom absolut bästa hackarna finns i Kina och Ryssland.
Att företag som apple, samsung osv sitter i knäna på västerlänska styren har du så klart inga problem med även fast väst är direkt ansvariga för miljontals döda, länder som ligger i spillror osv. Det är såklart helt ok för dig eftersom att det är dom "goda" som utför detta!?

Det är synd att Huawei inte får använda Android längre, Bättre telefoner till priset finns inte även om xiaomi gör i princip ett lika bra jobb så är det tråkigt att Huawei inte finns med på Android marknaden längre..

Om du nu vill dra in människoliv i bilden så ligger Kina och Ryssland med sitt ursprung i kommunismen i topp med. Så vad vill du säga? Vi ska stötta diktaturer och kommunism? Och varför en dra en halmgubbe ens?

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alpha77:

Sony gör väl helt ok telefoner, men dom har inte många procent av marknaden.

Sony gör de mest högkvalitativa Android telefoner jag nånsin provat. De är väl även de enda som gör "flaggskepp" som är någorlunda små istället för vedklabbar?

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fire_Ice:

Ja, Swish och BankID finns och deras navigationsprogram Petal Maps använder kartor och annan information från TomTom, fungerar utmärkt.

BankID och Swish var kanon på Windows Phone med, men sedan försvann support för detta. Vad tror du om Huawei framtid?

Permalänk
Medlem

Håller också med här om att Huawei gjorde förbannat bra telefoner så det är extremt synd att dom inte har googles tjänster.

Min P20 Pro som jag kör än idag, fungerar perfekt. 3 år lite drygt och batteriet håller fortfarande hela dagen. Med ultra powersaver flera dagar med sparsamt användande. Så hög batterikvalitet hade dom iaf under perioden av P20 seriens release.
Men en ny lur utan Google, det går inte än i alla fall. Kör Nordea som bank och deras app är inte kompatibel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Beroende av Apputbudet eller och inte det andra? Man behöver appar för det ena och andra, min soundbar, moped you name it har en egen app för android och ios. Appen suger såklart, men bättre än inget som man skulle få med en huwaie. Där man i bästa fall kan ladda hem appen från en mycket skum sida eller trixa.

Ja apputbudet

Permalänk
Medlem

går det att se fullständig lista på dom appar som finns i sverige ?

Visa signatur

Processor i7 10700k Rog strix z490f gaming
Nätagg: corsair 850 modulärt gold
16 gb ddr4 ram
windows 10 senaste uppdateringen.
kylare: Noctua NH-D15 chromax.black msi geforce rtx 2070

Permalänk
Medlem
Skrivet av dennox:

går det att se fullständig lista på dom appar som finns i sverige ?

Lättare om du listat de du använder så kan folket svara. Sen finns det många ’mirror-sites’ som innehåller APK från alla stora appar, många av dessa fungerar på de flesta AOSP-baserade plattformar

Permalänk
Medlem

Så himla nöjd med min P20 pro, jag fick ett nytt batteri och skärm på garantin för 2 år sedan så den lever fortfarande och är jättebra. Riktigt synd att dom blev google bannade :'(

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Lättare om du listat de du använder så kan folket svara. Sen finns det många ’mirror-sites’ som innehåller APK från alla stora appar, många av dessa fungerar på de flesta AOSP-baserade plattformar

Tack för bra svar hittade fullständig lista

Visa signatur

Processor i7 10700k Rog strix z490f gaming
Nätagg: corsair 850 modulärt gold
16 gb ddr4 ram
windows 10 senaste uppdateringen.
kylare: Noctua NH-D15 chromax.black msi geforce rtx 2070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Så himla nöjd med min P20 pro, jag fick ett nytt batteri och skärm på garantin för 2 år sedan så den lever fortfarande och är jättebra. Riktigt synd att dom blev google bannade :'(

Samma här, svårt att hitta något likvärdigt idag ala 2022 och till prisnivån den låg på då.