Permalänk

Bärbar speldator max 8000

Är på jakt efter en bärbar speldator max 8000 kronor. Har ställt in mig på ett med RTX 3050 grafikkort. Som jag förstår det kan samma grafikkort ha olika prestanda beroende på vilken TDP den har? Stämmer detta? Är där något märke som anses bättre när det gäller bärbar speldator?

Tacksam för svar.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Det stämmer att olika tdp ger olika prestanda.
Det är inte olika märken som gör skillnad, ofta är det värmeledningsförmågan som avgör vilken tdp grafikkort får.
Dvs, en tjock och tung laptop har oftare bättre kylare och kan då tillåta mer ström genom grafikkortet vilket är ett högre tdp.

Det är även skillnad på ett grafikkort i en bärbar dator och en stationär, även skillnaderna är mindre nu än för ett par år sedan.

Filtrera på Prisjakt efter grafikkortet och prisnivå, läs sedan några recensioner på ett par laptops du tycker det bra ut/tror du vill ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Är på jakt efter en bärbar speldator max 8000 kronor. Har ställt in mig på ett med RTX 3050 grafikkort. Som jag förstår det kan samma grafikkort ha olika prestanda beroende på vilken TDP den har? Stämmer detta? Är där något märke som anses bättre när det gäller bärbar speldator?

Tacksam för svar.

https://www.inet.se/produkt/1973875/lenovo-gaming-3-15-6-ryze... kanske?