Tävla med LG Ultragear och vinn biljetter till League of Legends-finalen i Malmö

Permalänk
Melding Plague

Tävla med LG Ultragear och vinn biljetter till League of Legends-finalen i Malmö

Snart är det dags för final i League of Legends European Championship. LG Ultragear ställer upp med 16 biljetter till SweClockers.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Hur många spelar League of Legends globalt per dag?

Undrar vad ni har för källa på rätt svar. Utifrån vad jag kan hitta så har Riot Games inte gått ut med officiella siffror på flera år. Verkar som att den data som går att hitta är antingen utdaterad eller inofficiella uppskattningar från tredjepart.

Visa signatur

Deschutes -> Spitfire -> Winchester -> Toledo -> Deneb -> Sandy Bridge -> Summit Ridge -> Vermeer

Permalänk
Medlem
Skrivet av AerisArchon:

Undrar vad ni har för källa på rätt svar. Utifrån vad jag kan hitta så har Riot Games inte gått ut med officiella siffror på flera år. Verkar som att den data som går att hitta är antingen utdaterad eller inofficiella uppskattningar från tredjepart.

Tänkte samma sak!
Har hitills fått fram 700.000 till 50 miljoner aktiva spelare per dag 😂

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Medlem
Skrivet av BadNewsBrod:

Tänkte samma sak!
Har hitills fått fram 700.000 till 50 miljoner aktiva spelare per dag 😂

Ja, verkar vara väldigt vitt skilda bud på den fronten.

Visa signatur

Databurk: Den lilla vita

Permalänk
Medlem

Kan någon stjärna förtydliga? Jag vill vinna biljetter 🤩

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Medlem

Finns inga officiella siffror. Dålig fråga.
Sen är det inräknat globalt? Alltså inklusive garena och kina eller enbart riots officiella?
Tror ni behöver ge ett svar isåfall. Och då blir det ju canon iom att ni är huvudsponsor och lär ha tillgång till den infon.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Det är väl bara att dra till med en så hög siffra som möjligt. Riot är ju inte direkt kända för att vara sanningsenliga med sin statistik.

Permalänk
Skrivmaskin

Det kan finnas lite ledtrådar till frågorna genom att läsa mer på evenemangets webbplats

Skrivet av AerisArchon:

Undrar vad ni har för källa på rätt svar. Utifrån vad jag kan hitta så har Riot Games inte gått ut med officiella siffror på flera år. Verkar som att den data som går att hitta är antingen utdaterad eller inofficiella uppskattningar från tredjepart.

Skrivet av BadNewsBrod:

Tänkte samma sak!
Har hitills fått fram 700.000 till 50 miljoner aktiva spelare per dag 😂

Skrivet av Puttrickio:

Ja, verkar vara väldigt vitt skilda bud på den fronten.

Skrivet av BadNewsBrod:

Kan någon stjärna förtydliga? Jag vill vinna biljetter 🤩

Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Finns inga officiella siffror. Dålig fråga.
Sen är det inräknat globalt? Alltså inklusive garena och kina eller enbart riots officiella?
Tror ni behöver ge ett svar isåfall. Och då blir det ju canon iom att ni är huvudsponsor och lär ha tillgång till den infon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wittwang:

Det kan finnas lite ledtrådar till frågorna genom att läsa mer på evenemangets webbplats

Går det att bekräfta att det är officiella siffror från Riot games eller bara något någon sagt till Malmö stad för artikeln dock? Riot är ju kända för att dra till med siffror lite hit o dit utan konkret källa. Lite som Blizzard med WoW.
Men tack, då kör vi på det för denna tävling iaf.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Vågar man skriva.... LOL!

Visa signatur

Asus B550E-Gaming / Ryzen 5900X stock / Corsair Vengeance 32GB 3600 MHz CL18 /
ASUS TUF 4080 Gaming OC / Samsung 980 PRO 2TB PCI-Ev4 + 2TB WD Black NVME PCI-Ev3 / Corsair RM850x v2 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / Phantek P500A / Arctic Cooling LF II 240mm / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A
Synology 1621+ 6*16 / 1513+ 5*8 / LG CX 65" / XBox Series X
Ownit > Bahnhof

Permalänk
Medlem

Kul för dem som vann, då hade man ju vunnit bara man deltog! Synd att jag aldrig skicka in pga frågan om hur många som lirar per dygn

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Medlem

Tips till er som missade dragningen; Logitech har också en tävling som fortfarande är aktiv! Glhf
https://www.facebook.com/LogitechG.SE/photos/a.69071306101653...