Batteri som klarar 230v, laddning och export samtidigt?

Permalänk
Medlem

Batteri som klarar 230v, laddning och export samtidigt?

Hej! Skulle behöva lite tips!
Vi har en vandrande3d scanner på hjul på jobbet.
Problemet är att vi skulle behöva kunna rulla den tillvarandra utan att stänga av datorn varje gång utan ha en liten batteribackup när vi rullar den mellan rummen, gärna nätt och smidig och det finns.
Behöver inte klara mer än 10-20 min drift, men att den alltid är inkopplad till datorn så att när man använder datorn skall man koppla in batteriets sladd i eluttaget och sen bara koppla ur den. DVS, den skall kunna ladda och exportera el samtidigt till datorn.

Mvh, A

Visa signatur

Asus Dark Hero VIII | 5900x | Noctua NH-D15s chromax | Asus strix 4090 OC | Trident Z Neo DDR-3800 c14 32gb | Samsung 980 Pro

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av DrGuld:

Hej! Skulle behöva lite tips!
Vi har en vandrande3d scanner på hjul på jobbet.
Problemet är att vi skulle behöva kunna rulla den tillvarandra utan att stänga av datorn varje gång utan ha en liten batteribackup när vi rullar den mellan rummen, gärna nätt och smidig och det finns.
Behöver inte klara mer än 10-20 min drift, men att den alltid är inkopplad till datorn så att när man använder datorn skall man koppla in batteriets sladd i eluttaget och sen bara koppla ur den. DVS, den skall kunna ladda och exportera el samtidigt till datorn.

Mvh, A

Det låter som du söker en vanlig UPS. Ta reda på energiförbrukningen så går det att välja en lagom stor så du inte väljer nått onödigt stort och dyrt för det är tungt att rulla truckbatterier....

ett exempel https://www.dustin.se/product/5011076710/smart-ups-1000va-lcd...
Men ta som sagt reda på effekten du behöver.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Finns enkla plug and play-saker som ecoflow:
https://www.inet.se/produkt/2221434/ecoflow-river-mini

Men det är som sagt onödigt dyrt att köpa stora saker

Permalänk
Medlem

Snyggast hade ju varit att göra något på DC-Sidan med elektronik och 18650-batterier.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det låter som du söker en vanlig UPS. Ta reda på energiförbrukningen så går det att välja en lagom stor så du inte väljer nått onödigt stort och dyrt för det är tungt att rulla truckbatterier....

ett exempel https://www.dustin.se/product/5011076710/smart-ups-1000va-lcd...
Men ta som sagt reda på effekten du behöver.

Något jag också tänkte på när jag läste första inlägget.

Visa signatur

Server: Fractal design Define 7 XL | AMD Ryzen 7 5800X 8/16 | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO | 64GB Corsair @ 3000MHz | ASUS Radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate Ironwolf Pro 10TB
WS: Phantex Entoo Elite | AMD Ryzen Threadripper 1950X 16/32 | ASUS Zenith extreme | 128GB G.Skill @ 2400MHz | ASUS Radeon HD7970 | 3x 2TB Samsung 960PRO M.2 | 6x Seagate Ironwolf Pro 10 TB
NEC PA301W 30" @ 2560x1600 | Linux Mint 21.3 Cinnamon