The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom (Breath of the Wild 2)

Permalänk
Medlem
Skrivet av stais:

Körde BotW på gammal Wii U. Kommer köpa en Switch nu när Tears of the Kingdom kommer. Sannolikheten att se släpper en bundle borde väl vara rimligt hög?

EDIT: Så klart menar du bundle med switch och spelet, det kommer säkerligen vid launch. Men som Hölmiz nedan säger kan det bli dyrare än att köpa separat.

Tänkte först att du ville ha en bundle med BotW och TotK, det kommer däremot dröja 😃

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av stais:

Körde BotW på gammal Wii U. Kommer köpa en Switch nu när Tears of the Kingdom kommer. Sannolikheten att se släpper en bundle borde väl vara rimligt hög?

Finns läckor som tyder på en Switch Oled med tears of the Kingdom tema, men lär nog inte vara prisvärt mot att köpa switch och spel löst.

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | GTX 680 | 16 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | Ibm Model M

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Nintendo har under eftermiddagen bjudit på lite gameplay från The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom. Det vankas en tio minuters genomgång av några av Links nya förmågor och "nya" världen som blivit nedlusad av öar som flyter runt i skyarna. Bland nyheterna kring Links förmågor har vi möjligheten att spola tillbaka tiden för objekt, vilket låter spelarna använda fallande stenar som hissar för att ta sig upp till öarna i himlen. Vidare har Link möjligheten att använda nya Fuse för att smälta samman objekt för att skapa nya, mer kraftfulla, vapen. Problemet med att gå på jakt efter kraftfulla vapen blir på så vis ett minne blott.

Spelet kommer släppas den 12 maj och vill du ha ett matchande Switch OLED släpps ett sådant 28 april.

Permalänk
Medlem

Funderar på hur man ska beställa/köpa spelet för att vara säker på att ha det i hand den 12:e.
Att boka på nätet känns tyvärr inte som en garanti på att ha något på release-dagen idag...

Skrivet av Enviro:

"nya" världen som blivit nedlusad av öar som flyter runt i skyarna.

Uff, får Skyward Sword-vibbar av detta. Hoppas likheterna mellan BotW 2 och Skyward Sword är minimala...

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Det märks att inte grafikmotorn riktigt är 2023 om man säger så, tycker det såg rätt gammalt ut.

Med det sagt älskade jag BotW, så hoppas väl att man kan förbise det, men verkligen svårt med tanke på hur andra titlar ser ut nuförtiden med 60fps+ och raytracing....!

Visa signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | RetroPie | One+ CE | Amiga 500 |

Permalänk
Medlem

Med tanke på hur tungt orginalet rullade så är prestandaförväntningarna låga. Men kommer lägga en bokning nära lanseringen, ska spelas vid lanseringen. Tror inte jag startat någon av mina switchar på närmare ett år (min Steam Deck kom april 2022) men ett nytt Zelda tackar jag inte nej till.

Hade föredragit släpp till en ny kraftfullare konsol eller än hellre PC. Men nu är det som det är.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av pskjonte:

Det märks att inte grafikmotorn riktigt är 2023 om man säger så, tycker det såg rätt gammalt ut.

Med det sagt älskade jag BotW, så hoppas väl att man kan förbise det, men verkligen svårt med tanke på hur andra titlar ser ut nuförtiden med 60fps+ och raytracing....!

Tycker det ser fint ut, men sen har jag också den senaste tiden endast kört äldre spel som classic doom, blood, quake osv

Permalänk
Medlem
Skrivet av SiRai:

Tycker det ser fint ut, men sen har jag också den senaste tiden endast kört äldre spel som classic doom, blood, quake osv

Jag gillar också stilen, och grafiken är inte det viktigaste i ett spel alltid. Men lite orolig för hur jag kommer att uppleva laddtiderna, de är ju nästan obefintliga på de flesta liknande spel på andra konsoler idag.

Permalänk
Avstängd

Om nintendo kunde ha släppt en Pro ihop med BOTW 2 så hade alla varit nöjda. Frågan lyder: Hur blir optimeringen denna rundan? Förra gick ner i 20 fps i Lost Woods och andra ställen.

Permalänk
Medlem

Blir nog riktigt snyggt i 4K och 60fps mod med Yuzu

Visa signatur

Europeisk marknadschef för Pimax Technology.
SweViver - Min officiella VR Gaming & Review YouTube kanal: https://www.youtube.com/SweViver/
PC: Palit RTX 4090 Gamerock OC - AMD 5950x - 32GB DDR4 3600MHz - HX1000i
Go-to VR headset: Pimax 8KX & Pimax Crystal

Permalänk

Jag kommer såklart köpa spelet.

Men var det någon som frågade efter mer bloating? Här får ni så nu tiger säger Nintendo.

Ett klassisk dilemma med spel är. De släpper en version som blir en hit och folk vill ha en uppföljare. De gör då en uppföljare som är samma typ av spel fast mer av allt. Konsumenterna tycker i början att det är ballt att det har så mycket mer av allt, men det betyder inte alltid att spelet är roligare.
Det är skitsvårt att lyckas med just detta och det är för tidigt att säga hur nya zelda blir.

Jag gillar i nya Zelda att man kan skapa egna vapen och bygga, men om man konstant i spelet kommer få bygga nya vapen, så kommer jag ej spela klart.
Det är lite som om skaparna av GTA spelet kommer på att: Detta med att man kunde träna sin karaktär på gym, äta mat, passa barn, gå ut med hunden var ballt, mer sådant som är ett måste för hälsan ska vi införa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Funderar på hur man ska beställa/köpa spelet för att vara säker på att ha det i hand den 12:e.
Att boka på nätet känns tyvärr inte som en garanti på att ha något på release-dagen idag...

Uff, får Skyward Sword-vibbar av detta. Hoppas likheterna mellan BotW 2 och Skyward Sword är minimala...

Köp digitalt…?

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem

Ser otroligt trött ut faktiskt, fuse såg väl najs ut men känns mer som en DLC än ett nytt spel.

Hade mycket hellre tagit ett traditionellt Zelda, och då gillade jag ändå botw, kommer nog skippa detta tyvärr.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem

Den stora frågan är, hur många amiibos måste man ha för att få alla vapen/dräkter? får ladda upp med nya nfc kort!

Visa signatur

Questions are the beginnings of wisdom

Permalänk
Medlem

Nu väcktes minnen av Zelda 2 till liv

Visa signatur

JJ2 Multiplayer
JJ2 ZStats

[1] Ryzen 5800X | 5500XT | Kingston A2000 | Lenovo G24-10 144Hz [2] Ryzen 5700G | RX 560 | WD Blue SN550 [3] Ryzen 5600G | Kingston A2000 [4] Ryzen 3600 | GT 740 | 850 EVO [5] Ryzen 3600 | Geforce 405 | 850 EVO (alla är i bruk)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

Om nintendo kunde ha släppt en Pro ihop med BOTW 2 så hade alla varit nöjda.

Tror inte de skulle släppa en Pro-version mer än sex år efter originalet. Ny Switch verkar komma nästa år däremot.

Visa signatur

🏬: B550M DS3H 🔲: Ryzen 5 5600X ❄️: Freezer 34 eSports 🏴: RTX 3060 Ti Ventus 2X OC
🗄️: Stronghold 🔌: RM650 (2019) 🎞️: 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 💾: CS3030 1 TB
⌨️: E9270P/MK730 (MX Red)/G80-3000N (MX Silent Red) 🖱️: Xlite V2 Mini/G603/MX Vertical
🎧: Edition XS/Astro A50/GSP 370/ATH-SR30BT/TAT2206 📶: Archer C6 📱: Pixel 6a
🖥️: OLED55BX/276E8VJSB

Permalänk
Medlem
Skrivet av pskjonte:

Det märks att inte grafikmotorn riktigt är 2023 om man säger så, tycker det såg rätt gammalt ut.

Med det sagt älskade jag BotW, så hoppas väl att man kan förbise det, men verkligen svårt med tanke på hur andra titlar ser ut nuförtiden med 60fps+ och raytracing....!

Hade gärna tagit 4k .

Visa signatur

Intel i7 7700K, Titan Xp, 32Gb @ 3333MHz, mITX Asus Strix Z270I, Jonsbo UMX1 Plus, Corsair SF600

Permalänk
Medlem

Vaaar är mitt musikinstrument?!
Fuse och allt sånt där såg ju såklart bra ut men Zelda utan det musikaliska inslaget är bara själlöst..

Permalänk

Jag tröttnade på BOTW rätt snart, jag är uppenbarligen helt fel målgrupp. Det som irriterade mig mest var vapen som hela tiden går sönder. Nej tack.
Nyaste Zelda jag gillar måste nog vara "Links Awakening" för Switchen. Lätt att komma in i och lätt att ta pauser i (för att kunna återuppta lite senare utan att behöva spela om hela spelet för man inte fattar var man ska ta vägen).

Visa signatur

Dator: MB: Gigabyte Z390 M GAMING mATX | CPU: Intel Core i9 9900K 3.6 GHz (Haswell) | RAM: Corsair 16GB (KIT) 3200Mhz Vengeance LPX | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 3060 12GB PHOENIX V2 (LHR) | Chassi: Fractal Design Mini | PSU: Corsair RM750X 750W v2 | Optisk: ASUS BW-12B1ST Blu-Ray/DVD brännare | CPU-kylare: Noctua NH-U12S | Operativ: Windows 11 | Scanner: Canon Canoscan 9000F
Övrigt: Nintendo Switch, NES Mini, SNES Mini, Nintendo New 3DS, NES, Famicom AV, Famicom Disk System, PS3, PS5, AppleTV 4K, Synology NAS DS923+ (32GB), iPhone 14 Pro 128GB, LG OLED 55C2,

Permalänk
Medlem

Tyckte BOTW snabbt blev tråkigt. Och det flöt så oerhört dåligt på Switchen och dess klena hårdvara. Glad för alla fans som gillar det men jag passar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Undrar hur länge det kommer ta innan Nintendo släpper en ny switch, borde ju gå lätt att bara göra en switch 2 med lite bättre chip så den pallar 1440p->4K med DLSS och har stöd för alla gamla spel?

Känns som en förhållandevis lätt grej att göra. Så kan man köra 720p->FHD med DLSS när man är bärbar

Behöver inte innovera allt för mycket känner jag, bara tiden sen relase har väl gett ca dubblerad prestanda per watt eller så, så borde finnas en fel att hämta där

Tror inte Nintendo gör "raka" uppföljare till sina konsoler längre, som t.ex Sony och MS gör. Nintendo kommer inte släppa något nytt innan de bestämt vad nästa "grej" är. Detta har varit sant sedan WII släpptes....

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Sötast

Oj, jag blev chockad av hur hemskt det såg ut, tänkte att Botw var mycket finare.... insåg sedan att jag endast spelat det på PC emulerat.... oh woops... visste aldrig att det var så illa

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

https://www.youtube.com/watch?v=a6qna-ZCbxA

Nintendo har under eftermiddagen bjudit på lite gameplay från The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom. Det vankas en tio minuters genomgång av några av Links nya förmågor och "nya" världen som blivit nedlusad av öar som flyter runt i skyarna. Bland nyheterna kring Links förmågor har vi möjligheten att spola tillbaka tiden för objekt, vilket låter spelarna använda fallande stenar som hissar för att ta sig upp till öarna i himlen. Vidare har Link möjligheten att använda nya Fuse för att smälta samman objekt för att skapa nya, mer kraftfulla, vapen. Problemet med att gå på jakt efter kraftfulla vapen blir på så vis ett minne blott.

Spelet kommer släppas den 12 maj och vill du ha ett matchande Switch OLED släpps ett sådant 28 april.

Jag ska inte döma ut spelet innan jag provat det, men är detta på allvar vad dom lyckats åstadkomma sedan utvecklingen började 2017? Ser ut som DLC till originalet.

Hoppades verkligen att det skulle bli mer fokus på tight story-drivet gameplay vilket är en aspekt där jag tycker BotW misslyckades kraftigt jämfört med tidigare Zelda spel, men ser ut som det blir mer sandbox bara.

Permalänk

Har någon återförsäljare lagt upp sidan för Zelda oled special edition konsolen ännu?
Eller börjar den försäljningen först imorgon?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D - SWECBF22 | Corsair HX1500i – SWECBF22 | ASUS TUF GAMING X570-PLUS - SWECBF19 | Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX | ASUS GeForce RTX 4090 24GB TUF Gaming | Noctua NH-U12A | Sennheiser HD 599 | Samsung 970 EVO Plus | Kingston NV1 2TB NVMe - SWECBF21 | Samsung 870 QVO 4TB SWECBF22 | Arctic Kylpasta MX-4 | Lenovo Legion 5 - 17,3" | Retro-Bit SEGA MD 8-B 2.4G M2 Grey | Xbox One Elite Series 2

Permalänk

OK, så det fler uppfattningen om att tears syftar på de fallande stenarna som man kan spola tillbaka tiden för och ta sig upp i skyn med? Känns som det skulle kunna vara själva spoilern med titeln (om vi nu inte har en dark world med).

Permalänk
Medlem

Oj vad pessimistiska folk var här, inte bara till Tears of the Kingdom utom även till Breath of the Wild. BotW brukar hyllas rätt ordentligt så förväntade mig inte riktigt detta.

Själv är jag lite skeptisk främst till Ascend, men även Fuse om det blir en konstant grejj att man måste pyssla ihop nya vapen och fordon. Hur som, bokat från någon månad tillbaka, än har de inte lyckats besvika med ett Zelda-spel så håller mig optimistisk trots skepticismen.

Skrivet av maweric:

Nu väcktes minnen av Zelda 2 till liv

The Adventure of Link? Hur så?

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Medlem

Jag spelade BOTW på min pc och det var helt fantastiskt med alla grafikmoddar osv som finns.
Hoppas jag kan spela detta med på pc inom en snar framtid.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk

Vid 2:28 i videon, landar han på ett nätagg eller är man bara hårdvaruskadad haha.

Men tycker att spelet ser trevligt ut

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X /Radeon RX 6950XT / Gigabyte X570 AORUS ULTRA / 32gb Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz /, EVGA Supernova G2 850W PSU/ Lian-li O11 Dynamic /M.2 Samsung 950pro,WD BLACK SN750 /EKWB Watercooling 240+120mm radiator /Corsair Hydro X Series XC7 RGB / Corsair K70 RGB / Phillips 27" G-sync + 2st 27" AOC .

Permalänk
Medlem
Skrivet av gibbon_:

The Adventure of Link? Hur så?

Det gör det alltid för mig när det blir tal om Zelda. Zelda 2 är det enda av dessa spel jag riktigt spelat i större omfattning.

Visa signatur

JJ2 Multiplayer
JJ2 ZStats

[1] Ryzen 5800X | 5500XT | Kingston A2000 | Lenovo G24-10 144Hz [2] Ryzen 5700G | RX 560 | WD Blue SN550 [3] Ryzen 5600G | Kingston A2000 [4] Ryzen 3600 | GT 740 | 850 EVO [5] Ryzen 3600 | Geforce 405 | 850 EVO (alla är i bruk)

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Hur gärna jag än vill gilla Zelda så har det aldrig varit min sorts kaffe… blir säkert ett köp ändå bara för att!

Visa signatur