Hemma kontor och Gaming rum
Hej Alla på Swec!
Tänkte det kunde vara kul för er att hänga med på mitt lilla projekt gällande kontor och gaming rum
Jag och Sambon har nyligen köpt lägenhet en tre rum på 80kvm.
Så eftersom det är en trea blir ena rummet mitt hemma kontor och gaming rum, dvs kommer ha separata uppsättningar för gaming och kontor då.
Gaming hörnan kommer bestå av tre 32" från acer. Dessa tre skärmar kommer monteras bredvid varandra
två Acer 32" Predator XZ321QU Curved 144 Hz
en Acer 32" Predator XB323UGX QHD IPS 270 Hz
Kontoret består av två 35" skärmar från Asus. Dessa monteras ovanpå varandra.
ASUS 35" Bildskärm TUF Gaming VG35VQ WQHD
Sambon har en del att säga till om i detta då vi tydligen äger hälften av lägenheten var och det skall inte skrika gaming och mancave utan det skall se ut som ett kontor.
Jag har därför bestämt att använda hårda material och mörkare färger som sedan kommer att mjukas av med gardiner från tak till golv på ena sidan för att även försöka få en mjuk känsla mot den hårda metallen och massiva ekskivorna jag kommer använda mig av.
Hoppas ni skall tycka detta är underhållande och eventuellt intressant kanske även inspirerande!
Så här såg det ut när vi flyttade in, så det var direkt på med målarkläder och fram med verktygen!

Alla behöver vi TP uttag, så detta gjordes direkt innan målning. Drog kabel i gammalt telejack, där rör redan fanns och fick gratis dragtråd, perfekt!

Här har jag målat om, blev NCS 2500N och NSC 5000N (fondvägg där skärmarna och skrivbordet skall sitta)
Har även fått bänkskivorna och dragit på ett lager med Bets (för att mörka ner dem)