Uncharted: Legacy of Thieves släpps till PC den 19 oktober

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Spelar 0 roll.
Är inte direkt ett FPS spel som är behov av mer än 60.

Har jag klarat av att spela det på PS3 och PS4 med 30.
Så klarar jag nog mig om 60 är max.

Var glad istället att det kommer till PC överhuvudtaget.
*Face Palm*

Inte en chans. Att nöja sig med sub par prestanda är något konsolkids kan ägna sig åt.
60 fps har aldrig varit good enough enligt mig. Inte ens back in the 90s. När jag började spela PC-spel under andra halvan av nittiotalet så var 85hz standard på gemene mans skärm. Det fanns även skärmar med 120 hz även om de oftast var riktade mot yrkesproffs. Att köra högre fps än skärmens hz var också något man alltid gjorde. Minns t.ex. CS 1.6 i 99fps och 85hz på skärmen. Satte man 85 fps som max slapp man lite tearing men på bekostnad av högre inputlatency.

Visst, skyhöga fps är inte lika kritiskt i t.ex. rollspel men oavsett så upplever jag 60 fps som trögt och släpigt rent responsmässigt. Elden Ring var en ju plåga på detta område, även om spelet i stort är helfestligt. Det är tekniskt fast i något gammalt och dåligt helt enkelt.

*Double facepalm*

Skrivet av hulkenstrong:

Är definitivt inte endast FPS spel som är bättre i mer än 60 fps.

Håller med.

Skrivet av Varg:

De skriver bara så för att 60 fps är lite av ett riktmärke på PC. Jag vågar lova att du kan köra spelen högre än så.

Ja, låt oss hoppas.

Sen när började 60 fps bli någon slags norm eller "kvalitetsmärkning" för PC-spelande? Vid introduktionen av platta LCD-skärmar?

Visa signatur

CPU: 5600X - NH-D15S. GPU: 3070Ti
RAM: 16GB DDR4 3600MHz Cl 14-15-15-35.
Moderkort: MSI X570 Tomahawk.
Nätagg: Corsair RMX 850W

Permalänk
Skrivet av Enviro:

Det är på g! Inget datum för the last of us är spikat än, men pc-versionen kommer förhoppningsvis innan årsskiftet.

Såg detta för några dagar sen, tvivlar ju dock på att de skulle släppa 2 spel samma månad, det vore ju som julafton 😅

Visa signatur

Cpu: Amd Ryzen 7 3700x Mb: Gigabyte B550M-DS3H
Gpu: Gigabyte RTX 3060 12GB
Ram: Corsair Vengeance DDR4 3200 Mhz
Monitor: Aoc G2490vxa 144 Hz
Hörlurar: JBL Tune 510BT