Youtube skruvar upp mängden reklam innan videor

Permalänk
Medlem

Kört med YT premium hur länge som helst så det är ett icke-problem för mig.

Körde adblocker innan, men va ute efter funktionen att kunna spela upp ljud/video med mobilen låst

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Skrivet av Dinkefing:

Vet någon hur man installerar adblocker på iphone?

Går inte, du får köpa premium om du vill kolla youtube utan reklam på iphone.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av CreativeX:

märks hur giriga YT börjar bli. Inte nog med att dom spammar sönder sin YT premium grej.. Så nu detta. Jag hade gärna betalat för Premium och skippat reklamer utan adblocks OM Youtube Shorts gav bättre rekommendationer. För fan det enda jag ser där är asiatiska videos hur djur blir påkörda eller "porr reklamer" med länk. Algoritmen är verkligen skev. Vad händer?????

Men det är inte girigt att vilja få något gratis? 😂

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SplendidPerformance:

Bara köra adblocker. Rena utpressningsfasoner dom kör med.

Ja det är fan förjävligt att folk ska ha betalt för tjänster/innehåll. Det måste upphöra NU

Permalänk
Medlem

Använder webbläsaren Brave, så jag märker inget..

Visa signatur

Nerd is the new Cool

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matvraket:

Men det är inte girigt att vilja få något gratis? 😂

Vem säger att jag vill få något gratis? Gör dom rätt, då betalar jag gärna med Premium eller reklamer. Gör rätt från början så blir det bra Dessutom är inget gratis här oavsett.

Visa signatur

* 🖥️ 7800X3D | B650 | 32GB | 7900XTX | 27" 16:9
* ⌨️ G915 | 🖱️ G Pro X Superlight | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Permalänk
Skrivet av leverbrock:

Länge leve YouTube Vanced

Den har ju lagts ner?

Skrivet av BadNewsBrod:

Kört med YT premium hur länge som helst så det är ett icke-problem för mig.

Körde adblocker innan, men va ute efter funktionen att kunna spela upp ljud/video med mobilen låst

Kostar inte det 150kr månaden?

Permalänk
Medlem

AdBlock är fantastiskt... och slutar det fungera så får man väl låta bli att titta på YouTube helt enkelt. Så j-a viktigt är det inte precis.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av CreativeX:

Vem säger att jag vill få något gratis? Gör dom rätt, då betalar jag gärna med Premium eller reklamer. Gör rätt från början så blir det bra Dessutom är inget gratis här oavsett.

Tror att du alltid har ursäkter 🤑 Greed!

Permalänk

Jag kör premium. Egentligen är jag lite emot att stödja skiten, men så vill jag lyssna på Google music och den är kass utan premium. (stänger av sig om jag stänger fodralet på mobilen)

Problemet är för liten konkurrens, jag själv kollar enbart på youtube och mycket ska få mig att byta. Det finns lite saker jag stör mig på som de där kortvideos. Angående censurering, så kollar jag ändå inte på saker som skulle bli censurerade.

Permalänk
Medlem

Använder Youtube flitigt på tvn så där ska jag nog ta en funderare en gång till att investera i premium tjänsten, för nu är det ta mig tusan reklamen längre än youtube videos.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exxovion:

AdBlock är fantastiskt... och slutar det fungera så får man väl låta bli att titta på YouTube helt enkelt. Så j-a viktigt är det inte precis.

Önskar att det vore sant, men jag tittar mer på Youtube än allt annat kombinerat. Men då sitter jag redan igenom rekordmänger med reklam innan, under och efter klippen, plus att det dyker upp reklam mellan mina sökträffar. De behöver ju inte vrida upp den där reklammängden 400 procent ytterligare.

Visa signatur

RTX 4080 Super | Ryzen 5800X3D | B550 | 32GB 3600 MHz | 1000W | W.11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matvraket:

Tror att du alltid har ursäkter 🤑 Greed!

Jag har ju tydligt förklarat varför jag vägrar "betala" dem. Du försöker försvara jag vet inte vad... Dessutom oavsett om du betalar eller inte så tjänar dem på dig hur eller hur.

Visa signatur

* 🖥️ 7800X3D | B650 | 32GB | 7900XTX | 27" 16:9
* ⌨️ G915 | 🖱️ G Pro X Superlight | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Den har ju lagts ner?

Jag använder fortfarande, funkar hur bra som helst.

Visa signatur

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-

Permalänk
Medlem

Kan inte bry mig mindre, med uBlock Origin så slipper jag all reklam.

Jag blockerar alltid all reklam jag kan, villkorslöst...

Visa signatur

There is always a price to pay for convenient

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Den har ju lagts ner?

Kostar inte det 150kr månaden?

Ingen aning vad det kostar

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Avstängd
Skrivet av CreativeX:

Jag har ju tydligt förklarat varför jag vägrar "betala" dem. Du försöker försvara jag vet inte vad... Dessutom oavsett om du betalar eller inte så tjänar dem på dig hur eller hur.

Nice! En ursäkt! 👍

Permalänk
Medlem

Tur man har Adblock. Skulle bli galen av all reklam annars..

Visa signatur

Acer Predator Helios 18 Core i9 32GB 1024GB SSD RTX 4080 250Hz 18"

Permalänk

Någon som vet hur man blockerar på Android TV på lagligt vis.

Permalänk
Medlem

Ublock origin och SponsorBlock
Så får man bort YouTube reklam med ublock origin och ganska ofta sponsrade reklamen i videon med Sponsor Block (det är användar drivet så om ingen har lagt in vad som är reklam/etc så tas det ej bort).

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

jag rekommenderar även Brave webbläsare. Inbyggd ad-block samt fungerar bra mot cookies och trackers.

Visa signatur

* 🖥️ 7800X3D | B650 | 32GB | 7900XTX | 27" 16:9
* ⌨️ G915 | 🖱️ G Pro X Superlight | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Jag har redan youtube premium. 17kr per månad för både video och music. Kunde stänga ned spotify pga det också.

Genom VPN och vilket land?

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Men förfan. Är redan nog med reklam. Först ska man se bra mycket innan. Sen om man hoppar fram i klippet får man se reklam igen. Varför då?? Jag har ju inte ens börjat se något än?

Och kan dom lägga ned med långa reklamer när du ser Youtube på tvn? Borde endast vara fem-sekunders där så man slipper leta reda på kontrollen hela tiden.

De har antagligen ännu värre reklamer på TV just för att det är svårare att blockera reklam där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sesese:

känner att gränsen är nådd nu. Är AdBlock https://getadblock.com/sv/ ett bra program eller vilket ska man använda?

eller finns det något bättre? https://vpnbasen.se/har-listas-de-basta-annonsblockerarna-jus...

Installera uBlock Origin som tillägg i din webbläsare.
För Chrome
För Firefox
För Edge

På mobilen har Firefox stöd för tillägg så du kan installera uBlock Origin där med.

Om du specifikt använder Youtube-appen på mobil så finns Youtube Vanced eller NewPipe.

Visa signatur

Asus Prime B350-Plus | AMD Ryzen 5 5600 | 32 GB RAM | 16 GB Radeon RX 6800 XT | 12 TB lagring | 650 W | GNU/Linux

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buddaz112:

Någon som vet hur man blockerar på Android TV på lagligt vis.

Lagligt?

Antar att reklamen använder DNS, så Adguard Home.

Permalänk
Medlem

Skulle reklam bli påträngande med adblock så slutar jag använda tjänsten. Är inte särskilt oroad.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Skrivet av riiga:

Installera uBlock Origin som tillägg i din webbläsare.
För Chrome
För Firefox
För Edge

På mobilen har Firefox stöd för tillägg så du kan installera uBlock Origin där med.

Om du specifikt använder Youtube-appen på mobil så finns Youtube Vanced eller NewPipe.

På mobil/dator/platta går det
Lycka till på Android TV. På TV är det reklam så ofta att det är sjukt.

Permalänk
Medlem

I Indien kostar youtube premium småpengar. Med vpn kan man nå indiska youtube. Youtube bryr sig inte om en indier skulle använda en svensk bank. Jag och mina vänner har numera youtube premium.

Dra egna slutsatser

Visa signatur

Case: Lian Li PC-O11 Dynamic - Motherboard: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI - CPU: AMD Ryzen 5 3600 - GPU: Gainward GeForce RTX 3080 Phantom 10G - RAM: G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL18 Trident Z Neo - PSU: Corsair RM750X - SSD: Kingston A2000 1TB

Permalänk
Skrivet av CymbalCrasher:

Lagligt?

Antar att reklamen använder DNS, så Adguard Home.

Lycka till att sätta upp det på min Philips TV. Jag förstår att den lurar vart jag är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberNerd:

Använder webbläsaren Brave, så jag märker inget..

Samma här, skall jag in på youtube så använder jag Brave. Skall jag titta på tv’n, så streamar jag från Brave på plattan till appletv, då funkar fjärrkontrollen också.