MacBook Air m2 spel…

Permalänk
Medlem

MacBook Air m2 spel…

Tjena, har nyligt bytt till iphone och gillar hur fint allt fungerar.
Sitter och funderar på att byta ut min dator till en MacBook Air m2, dock lirar jag heroes of the storm när det finns tid och barnen sover.
Tänkte höra om det fanns nån hära som vet eller kan testa hur bra/dåligt hots körs med 1080p över tid när datorn blivit varm.

Permalänk
Keeper of the Bamse
Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Jo är det jag har läst mig till också.
Skulle vara super om någon här har en m2 air.

Permalänk
Medlem

Jag har en Macbook Pro M1. Ifall spel är viktigt så Mac helt fel plattform för dig. En del spel till Windows kan man få igång via Paralells, men det verkar inte vara värt besväret och ofta får du göra kompromisser.

Apple tar dessutom hutlösa priser för hårddiskutrymme. En Air M2 kostar nästan 22K med 16 GB i RAM och 512 GB SSD.

Anledningen till att jag har en Macbook Pro är för att den är jävligt tyst och M1 är bra för videoredigering. Vilket jag gör i mitt jobb. För mig är det också en fördel att det i prinicip inte går att spela på den. Då blir jag inte heller lika lätt distraherad. Men som sagt, jag tycker inte att du ska köra med Mac.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2pac:

Jag har en Macbook Pro M1. För mig är det också en fördel att det i prinicip inte går att spela på den. Då blir jag inte heller lika lätt distraherad. Men som sagt, jag tycker inte att du ska köra med Mac.

Spel med stöd för Metal 3 går fint.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.