Permalänk
Medlem

Asus ROG G752 startar ej alls

Hej!

Plockade nyss ut min ena M2 disk och en SSD ur min ROG laptop. Installerade dessa för ett par år sedan och det är ju ett 5min jobb. Operativsystemet ligger på orginal m2 disk som jag inte rört.

Nu händer ingenting när jag försöker starta den. Den är stendöd!

Någon som kan ha någon idé om vad som hänt?

Har gjort följande:
1. Jag formaterade diskarna
2. Stängde av datorn och drog ut sladden
3. Skruvade ur diskarna
4. Startar ej (med eller utan sladd i)
5. Skruvade tillbaka båda diskar
6. Startar ej (med eller utan sladd i)
7. Höll in startknappen 40sek för hard reset (ej löstagbart batteri) - ingen skillnad

Permalänk

kommer du till bios eller är den stendöd?

Permalänk
Medlem
Skrivet av gummybearkiller:

kommer du till bios eller är den stendöd?

Stendöd. Inget ljud. Inget ljus. Nada!

Har 19,88V på strömadaptern så kräm får den iallafall.

Permalänk
Medlem

Koll så du inte missat någon skruv , i min laptop så starta den inte om skruven på vänster sida inte satt i då den jordar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swehunter88:

Koll så du inte missat någon skruv , i min laptop så starta den inte om skruven på vänster sida inte satt i då den jordar

Denna har en access hatch typ. Bara en skruv så är man inne vid diskarna och RAM-minnena. Provade även att ta ut och sätta i RAM minnet igen. Flyttade orginal m2:an till nästa slot också men ingen skillnad såklart. Flyttade tillbaka den igen.

Har nu även monterat i orginal HDD som legat i en kartong de senaste åren. Det hjälpte inte heller!

Blir galen😂 Vad är oddsen att något annat hänt samtidigt? Den har suttit i nätadaptern i kanske 4 månader i sträck men startat så fint varje dag.

Permalänk

Tyvärr är det väl så att den gått o dött.
Kanske var du laddad med statisk elektricitet när du tog ut diskarna alternativt råkade kortsluta något med skruvmejsel eller med delarna.
Det enda raka är att dela på den och göra en okulär besiktning.

Tips: https://www.techinferno.com/index.php?/topic/5534-asus-g750-c...

Kanske hjälper

Permalänk
Medlem
Skrivet av gummybearkiller:

Tyvärr är det väl så att den gått o dött.
Kanske var du laddad med statisk elektricitet när du tog ut diskarna alternativt råkade kortsluta något med skruvmejsel eller med delarna.
Det enda raka är att dela på den och göra en okulär besiktning.

Tips: https://www.techinferno.com/index.php?/topic/5534-asus-g750-c...

Kanske hjälper

Det får nog bli ett större ingrepp ja. Jag använde faktiskt ett ESD armband enligt konstens alla regler😐