Permalänk
Medlem

Köper Bitcoin

Är intresserad av att köpa bitcoins, betalar med swish.

Säljare som vill mötas upp prioriteras

Läs hela annonsen här

Visa signatur

Kinnarps 8000

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo

Ett gäng tomma anklagelser och varningar har raderats.

Som vanligt gäller det försiktighet vid handel, inte minst vid face-2-face och värdefulla produkter.
Att mötas på offentlig plats (med folk omkring) och bara ha tillgänglig den överenskomna mängd kryptovalutan är en bra början.

@MauseRR du hade en annons för drygt ett år sen. Vem köpte du av då?

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Som innehavare av bitcoin tyckte jag min fråga var helt rimlig och ställer den igen: Betalar du mer än marknadsvärde?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Ett gäng tomma anklagelser och varningar har raderats.

Som vanligt gäller det försiktighet vid handel, inte minst vid face-2-face och värdefulla produkter.
Att mötas på offentlig plats (med folk omkring) och bara ha tillgänglig den överenskomna mängd kryptovalutan är en bra början.

@MauseRR du hade en annons för drygt ett år sen. Vem köpte du av då?

@Mackan_93 har jag handlat av tidigare (utan möte), då betalade jag via banköverföring och ingen blev rånad eller scammad.

Visa signatur

Kinnarps 8000

Permalänk
Medlem
Skrivet av pre-dator:

Som innehavare av bitcoin tyckte jag min fråga var helt rimlig och ställer den igen: Betalar du mer än marknadsvärde?

Hur mycket Btc får jag för 5000:- om jag köper av dig?

Visa signatur

Kinnarps 8000

Permalänk
Medlem

Blir lite fundersam bara, varför just Bitcoin och varför betala med Swish? Om du är emot etablissemanget borde du ju snarare köpa Monero och dessutom betala kontakt så att transaktionen inte kan spåras. Om du inte bryr dig om den aspekten kan du väl lika gärna köpa från ett vanligt växlingskontor för kryptovalutor?

Ser affischer och klistermärken överallt i Stockholm om att man ska sätta sig emot övervakning och etablissemanget och köpa Monero, men det verkar inte finnas ett enda sätt att köpa det utan att använda etablissemangets medel. Inte för att jag är så paranoid, men tycker bara att det är udda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TMG:

Blir lite fundersam bara, varför just Bitcoin och varför betala med Swish? Om du är emot etablissemanget borde du ju snarare köpa Monero och dessutom betala kontakt så att transaktionen inte kan spåras. Om du inte bryr dig om den aspekten kan du väl lika gärna köpa från ett vanligt växlingskontor för kryptovalutor?

Ser affischer och klistermärken överallt i Stockholm om att man ska sätta sig emot övervakning och etablissemanget och köpa Monero, men det verkar inte finnas ett enda sätt att köpa det utan att använda etablissemangets medel. Inte för att jag är så paranoid, men tycker bara att det är udda.

Finns många anledningar att inte köpa av exchanges - t ex att man inte längre får köpa med svenska kort på många av dom - binance är ett exempel. Andra exchanges kanske man blivit portad på pga vart dina crypto spårats till? Kanske är hoppet att få det billigare än marknadsvärde & låta säljaren slippa avgifterna av att sälja - du kan ponera i all evighet.. Det är ju oavsett inte mer orimligt att vilja köpa i person genom swec marknad, väldigt många som genom localbitcoins eller annan peer 2 peer sida köper sina cryptos..