Någon som vet ett företag med tv+bredband paket med bra support?

Permalänk
Inaktiv

Någon som vet ett företag med tv+bredband paket med bra support?

Hej!

Undrar om det finns någon som har några rekommendationer på något/några företag med tv+bredband paket med bra support.

Önskad hastighet är minst 250 mbit/s

Permalänk
Medlem

Om jag vänder på frågan. Varför behövs just bra support? Inte bättre med stabiltet och minimalt med strul så man slipper ha med en support att göra?

Dessutom är det nästan alltid dina förutsättningar (plats, stadsnät, etc.) som avgör vilken operatör du kan välja. Det är alltså inget fritt val. Utgår först i vad du ens kan få tillgång till.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av maDa:

Om jag vänder på frågan. Varför behövs just bra support? Inte bättre med stabiltet och minimalt med strul så man slipper ha med en support att göra?

Dessutom är det nästan alltid dina förutsättningar (plats, stadsnät, etc.) som avgör vilken operatör du kan välja. Det är alltså inget fritt val. Utgår först i vad du ens kan få tillgång till.

Jo stabilitet och minimalt strul är ju också bra men ibland kan det krångla och då vill jag kunna nå support så snabbt som möjligt. Jag bor i en villa med fiber draget av ip-only så jag har tillgång till väldigt många leverantörer.

Permalänk

enligt min erfarenhet så har telia väldigt stabil utrustning och när den väl strulat så har det oftast inte varit nått problem (förutom deras extremt långa telefonkö till supporten...) och igång igen på max ett par timmar.

hust nu kör jag T3 (nu mer Bredband2) funkar väl skapligt 279:-/mån för 500/500 dock verkar deras utrustning va något ostabil så har hänt några gånger att internet legat nere ett par dagar när deras utrustning ballat ur så du inte blivit tilldelad något ip.

har för mig dock att de 3 gångerna eller vad det nu är på 6 år mitt nät legat nere har felet legat hos IP-only i slutänden och min ISP bara skickat anmälan vidare till IP only.

körde telia innan jag flyttade i 6-7 år nånting utan en enda dag nedtid förutom vid strömavbrott och nån enstaka hicka som varit löst på typ 10 min dock inte via ip-onlys nät så kan lika gärna bero på nätleverantören att jag upplever telia som stabilare...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Vågar också hävda att Telia troligen har absolut bäst nät i landet. Mindre operatörer slåss ibland med kapacitetsbrist vid topp-timmarna, Telia har inte detta problem alls.

Annars om du har IP-Only som nät-leverantör så skulle jag så fall också välja dem som Internet-leverantör. Dels för att de har helt OK nät men också för de troligen kan samordna bättre om de har problem.