Macbook Pro med Lenovo USBC-Docka.

Permalänk
Medlem

Macbook Pro med Lenovo USBC-Docka.

Hej! Jag har fått en Lenovo DUD9011D1 USB-C docka som min Macbook Pro 13 2020 inte hittar skärmen till när jag kopplar in den. Datorn känner av att den får ström genom dockan och skärmen känner av att en HDMI-Kkbel har sats in.

Vad tror ni felet kan vara? Jag har ladda ner drivers från Displaylink men inte fått det att fungera ändå.

All hjälp uppskattas!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Det är inte så att den kräver Apples egna prylar?

Tror inte det. Jag körde samma dator med en Dell-docka på jobbet och det fungerade utmärkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wutza:

Tror inte det. Jag körde samma dator med en Dell-docka på jobbet och det fungerade utmärkt.

Är Dell-dockan Thunderbolt? Thunderbolt tenderar att vara mer problemfritt eftersom Intel har hårdare certifieringskrav. Av egen erfarenhet så kan USB-C (ej TB) dockning vara rejält random.

Permalänk
Medlem

Misstänker att lenovo-dockan kör Displaylink, isåfall behöver du installera den mjukvaran.

https://www.synaptics.com/products/displaylink-graphics/downl...

edit* Läser uppenbarligen som en kratta.. sorry.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk

Hej ,

Testa med denna artikel: https://support.displaylink.com/knowledgebase/articles/1188004-macos-10-13-or-10-14-video-functionality-not-enab
Lenovos produkter är inte officiellt kompatibla med Mac , så displaylink är rätt väg att gå.

Jag var tvungen att lösa ett problem en gång med en HP Thunderbolt docka åt en kund, men det krävdes en annan lösning.

Permalänk
Medlem

Jag har testat många dockor på Mac och oftast funkar bara skärmen, allt annat kräver mippel med drivrutiner.
Flera skärmar brukar dock aldrig fungera, då Mac saknar vissa funktioner i DP standarden. så en 2-3 skärmas docka funkar inte i min erfarenhet.

Permalänk
Medlem

Men ja, den där dockan är en displaylink docka.. inte en TB docka.