OBS studio, får svart bild när jag gör en skärminspelning

Permalänk

OBS studio, får svart bild när jag gör en skärminspelning

Hej, tänkte spela in en helt match med hjälp av OBS studio på Cmore hemsida. Men när jag väl ska börja spela in skärmen så får jag med ljudet från matchen men inte bilden då den bli svart. Dock inte om jag spelar in t,ex en highlights på hemsidan...Vet någon vad detta kan beror på?

Permalänk
Medlem

Drm-skydd förmodar jag.

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk

Stäng av hardware acceleration på webbläsaren.

Visa signatur

CPU : Intel Core i7 8700K | MOBO : MSI Z370-A PRO
GPU : Nvidia Geforce GTX 1060 6GB |
RAM : Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2600MHz
SSD : Samsung EVO 850 500GB SSD x2
https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers#/m...

Permalänk
Skrivet av Nightwing:

Stäng av hardware acceleration på webbläsaren.

Tusen tack, problemet löst! : )

Permalänk
Medlem

Någon som har ett bra tips på hur man löser det med en Macbook? Har samma problem som trådskaparen, men det hjälpte inte att stänga av hårdvaruaccelerationen, varken på Mozilla Firefox eller på OBS. Tack på förhand.

Permalänk
Skrivet av snbhg:

Någon som har ett bra tips på hur man löser det med en Macbook? Har samma problem som trådskaparen, men det hjälpte inte att stänga av hårdvaruaccelerationen, varken på Mozilla Firefox eller på OBS. Tack på förhand.

nu har jag knappt någon erfarenhet av mac öht eller OBS på mac men när du skapar din display capture/window capture eller vad du nu använder du har inte en rullgardin som du väljer Capture Mode i?

testa lite olika vet att det bara är en av dem som brukar gå att fånga webläsare med öht iaf under windows.

på windows finns iaf 2 alternativ.

men tror de är windows only för mig iom att jag sitter på windows.

såhär ser det ut på windows.

skadar ju inte att kolla om det finns något liknande på mac kanske som kan va problemet.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows