Asus zenfone 9 några finesser ?

Permalänk
Medlem

Asus zenfone 9 några finesser ?

Tjo,

Jag har nyligen köpt en Asus zenfone 9, hade Samsung innan och körde dex till dator så man kunde se mobilen i min bärbara dator. Har Zenfone några liknande funktioner ?

/Force

Permalänk
Medlem

Jag tror inte det. Dex är ju bara Samsung liksom. Däremot kan du ju installera My Phone från Microsoft på både datorn och telefonen och på så sätt kunna svara på sms och annat, och se notifikationer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Jag tror inte det. Dex är ju bara Samsung liksom. Däremot kan du ju installera My Phone från Microsoft på både datorn och telefonen och på så sätt kunna svara på sms och annat, och se notifikationer.

Just det, den finns. Jag har inte heller sett det men tänkte om det var något jag hade missat 😁

* Är det denna appen till min telefon ? Står att utgivare är Google.

Permalänk
Medlem

Hur är det med bloat och så på Asus? Har kört Oneplus sen One om man bortser från nuvarande xiaomi som jag inte gillar. Har dock kommit på att jag i princip måste ha 3,5mm jack och där försvinner mängder av annars fina lurar...

Visa signatur

[Chassi] Corsair Carbide Air 540 [MB] MSI Z97 Gaming 5 [CPU] Intel Core i7 4790K [RAM] Crucial BallistiX Sport 1600MHz 16GB [GFX] GeForce GTX 780 Ti SLI [PSU] Evga Supernova G2 1000w [HDD] Intel 530 180gb, Samsung 840 evo 500gb, WD green 2tb [Kylning] Custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av forcevision:

Just det, den finns. Jag har inte heller sett det men tänkte om det var något jag hade missat 😁

* Är det denna appen till min telefon ? Står att utgivare är Google.

Appen för att koppla ihop med en Windows 10/11 dator heter Phone Link och fungerar på alla Android telefoner som har Google Play Store

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 5 3600 Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Lenovo ThinkPad T460. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klyrre:

Hur är det med bloat och så på Asus? Har kört Oneplus sen One om man bortser från nuvarande xiaomi som jag inte gillar. Har dock kommit på att jag i princip måste ha 3,5mm jack och där försvinner mängder av annars fina lurar...

Asus kör numera med väldigt vanilla Android. Är lite som Pixel+ rent mjukvarumässigt enligt mig. Man kan annars också göra som jag gjort. Köpte en Xiaomi Redmi Note 10 Pro och bytte ut mjukvaran då jag inte gillar MIUI till en custom ROM

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 5 3600 Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Lenovo ThinkPad T460. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Appen för att koppla ihop med en Windows 10/11 dator heter Phone Link och fungerar på alla Android telefoner som har Google Play Store

Okej 😁