Vem i Sverige kan utföra avancerade reparationer på teknik?

Permalänk
Medlem

Vem i Sverige kan utföra avancerade reparationer på teknik?

Det är förvånadsvärt svårt att hitta reparatörer av kretskort och teknik i Sverige upplever jag. De flesta jag hittat kan endast göra enkla arbetem som följer tillverkarnas manualer..

Det jag söker är någon som kan gå djupare än så. Någon som kan byta ut transformatorer, löda flexkablar m.m. Dvs: Någon som faktiskt kan "laga" och inte bara byta ut!

Varför skulle man då vilka laga på delar istället för att byta ut delar? Jo, för att vissa saker är helt enkelt för gamla för att det ska finnas ersättningsdelar..

Har ni några tips på personer eller företag som kan tänka sig att ge sig på sånt här arbete? Jag behöver sånt här lite då och då och det gäller datorer, kameror, mobiler, objektiv m.m.

Det jag ffa söker nu är någon som kan löda ihop kablar (flex/flat).

Permalänk
Medlem

Du kanske kan chansa med denna firma? Dock inriktad på bilar
Verkar sjukt duktig inom elektronik lödning

Visa signatur

• i9 10900k @ 5.0 Ghz • 64GB Ram • Nvidia 3080 • 1tb Gen4 m2 •
Nzxt S340 Elite • Windows 11 • 3440 x 1440 •

Permalänk
Medlem

Snacka med https://www.ribit.se/ - han är duktig på elektronik.

Visa signatur

Jag är en optimist; det är aldrig så dåligt så att det inte kan bli sämre.

Permalänk
Medlem

Jag kan tänka mig att det finns ett gäng hobbyister i Sverige som gör det du efterfrågar. Dock tror jag inte att det finns så många företag som gör detta då efterfrågan på det är för låg i Sverige så det blir svårt att gå runt.

Jag måste tillägga att jag inte har gjort någon efterforskning i ämnet och kan således ha helt fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaimor:

Jag kan tänka mig att det finns ett gäng hobbyister i Sverige som gör det du efterfrågar. Dock tror jag inte att det finns så många företag som gör detta då efterfrågan på det är för låg i Sverige så det blir svårt att gå runt.

Jag måste tillägga att jag inte har gjort någon efterforskning i ämnet och kan således ha helt fel.

Tror det ligger mycket i det där.
Och inte bara att efterfrågan under lång tid varit låg, tillverkarna motarbetar också oberoende reparationsverksamhet.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Vet att det funnits duktigt folk på Elab på KTH (förening där) många från elektro där. Gå annars till ett elektronikforum och fråga.

Permalänk
Medlem

Som tidigare nämnts... ribit.se och även https://www.lagakretskort.se/

Permalänk

Någon som känner någon som har erfarenhet av att byta kondingar på amiga i skåne?

Har hört att det är hög risk att många av läckande komponenter på 600/1200 så tänkte det kunde vara bra i förebyggande syfte. Har sett det finns färdiga kit att köpa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bluetrain:

Någon som känner någon som har erfarenhet av att byta kondingar på amiga i skåne?

Har hört att det är hög risk att många av läckande komponenter på 600/1200 så tänkte det kunde vara bra i förebyggande syfte. Har sett det finns färdiga kit att köpa.

Inte skåne men hyfsat nära:

https://www.amibay.com/threads/service-for-amiga-4000-3000-20...

Jag har tidigare använt mig av den personens tjänster och är fortfarande nöjd.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

På jobbet lämnar vi specialutrustning, kretskort och gamla styrenheter m.m. till Coor.
Vi har Skövde närmast oss.

De kollar med oscilloskop och letar gamla scheman och mäter och löder om och lindar om elmotorer m.m.

https://www.coor.se

Vet inte om de tar några jobb från privatpersoner dock, om det är sånt det gäller.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk

Dessa har jag använt mig av.
Blev nöjd.

http://innosund.com/

Permalänk
Skrivet av bluetrain:

Någon som känner någon som har erfarenhet av att byta kondingar på amiga i skåne?

Har hört att det är hög risk att många av läckande komponenter på 600/1200 så tänkte det kunde vara bra i förebyggande syfte. Har sett det finns färdiga kit att köpa.

Det är inte svårt att fixa kondingar etc på en amiga, lite tid tar det men inget avacerat

Har man kittet tillhands så så börjar man från ett håll och lossar dom, se till att man har en lödsug, den har jag haft mycket nytta av än att pilla med det utan!

Det är inga avancerade maskiner

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Skrivet av SwedenVirre:

Det är inte svårt att fixa kondingar etc på en amiga, lite tid tar det men inget avacerat

Har man kittet tillhands så så börjar man från ett håll och lossar dom, se till att man har en lödsug, den har jag haft mycket nytta av än att pilla med det utan!

Det är inga avancerade maskiner

Har du själv erfarenhet av att byta på recap kit på en a600? Ser ut att vara typ 20-30 komponter man byter??

När jag kollade lite på tuben så uppfattade jag att det var en hel del ytmonterade komponenter och sånt vet jag inte om jag vill ge mig på även om jag tidigare lödvana med enklare grejer. På den videon jag kikade på hade personen en värmetång gjorde att komponenterna kunde plockas bort.

Permalänk
Skrivet av bluetrain:

Har du själv erfarenhet av att byta på recap kit på en a600? Ser ut att vara typ 20-30 komponter man byter??

När jag kollade lite på tuben så uppfattade jag att det var en hel del ytmonterade komponenter och sånt vet jag inte om jag vill ge mig på även om jag tidigare lödvana med enklare grejer. På den videon jag kikade på hade personen en värmetång gjorde att komponenterna kunde plockas bort.

Ska man bara göra en vanlig recap behövs inte smd bytas afaik, det är kondingarna som är det viktiga, iaf på min a500, mitt abit BP 6 osv.

Jag har ju gjort sånt förr, kanske ingen expert men tillräckligt för att göra det som behövs för eget bruk

Edit: annars ytmonterade grejer lite pilligt men inte omöjligt med lödkolv

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Skrivet av SwedenVirre:

Ska man bara göra en vanlig recap behövs inte smd bytas afaik, det är kondingarna som är det viktiga, iaf på min a500, mitt abit BP 6 osv.

Jag har ju gjort sånt förr, kanske ingen expert men tillräckligt för att göra det som behövs för eget bruk

Edit: annars ytmonterade grejer lite pilligt men inte omöjligt med lödkolv

Vad jag läst mig till är att a600/1200 är lite känsligare än 500:an (sämre komponenter kanske??). Föredrar att lämna den till någon som har koll än att själv klabba och ev göra bort mig. Såg att någon rekommenderade en kille i danmark. Ska se om han fortfarande åtar sig recap.

Permalänk
Medlem

Jag har en kontakt som vi använder för rep av industriella prylar, men han har så mycket att göra att han väljer vilka jobb han vill ta och det är betalning enligt vad man kan vänta sig mot konsult i branschen, behöver man diskutera pris så är det nog inte värt att försöka.

Men har ni något som inte behöver bli gjort vilket år som helst så.. 😅

Det är svårt att hitta folk som är såpass kunniga tyvärr.

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem

har tidigare fått hjälp med en del halv komplicerade lösningar på chipn play o Göteborg https://www.chipnplay.se/, vet inte om de kan allt du efterfrågar men skadar ju inte att fråga.

Visa signatur

CPU : Intel Core i7-12700K GPU: MSI GeForce RTX 3070 Ti GAMING X TRIO 8G MB: MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3200MHz 32GB; Kingston FURY Beast DDR4 3600MHz 32GB SSD: SSD: Samsung SSD 980 1TB; Samsung SSD 980 PRO 2TB; KINGSTON SNV2S2000G 2TB; Samsung SSD 980 1TB Chassi: Fractal Design Define 7 TG Compact PSU: Seasonic Focus GX 850W CPU kylare: Noctua NH-U12A Skärmar: 2x Asus VG27AQ 27"TUF

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karaff:

Jag har en kontakt som vi använder för rep av industriella prylar, men han har så mycket att göra att han väljer vilka jobb han vill ta och det är betalning enligt vad man kan vänta sig mot konsult i branschen, behöver man diskutera pris så är det nog inte värt att försöka.

Men har ni något som inte behöver bli gjort vilket år som helst så.. 😅

Det är svårt att hitta folk som är såpass kunniga tyvärr.

Det är också en generationsskifte sedan länge - de som förr sökte sig till tekniska gymnasium och vidare till högskola eller den på den tiden rätt stora elektrotekniska industrin på 70, 80 och lite på 90-talet sugs nu upp av mjukvaruindustrin - det är en begränsad procent av studenter/elever som passar för detta och det fins inte i några övertal att det räcker både för mjukvaruindustrins behov och de övriga tekniska inriktade yrkena, utan istället konkurrerar man om dessa.

Och vi som just gick i gymnasiet på 70 - 80-talet närmar oss pensionsåldern och kanske inte tycker längre är så kul att rota i sådana saker, att ögonen inte räcker till längre eller har blivit mer darrhänt för att hantera ytm. komponenter. Vi har också kraftigt minskad mängd med produktionsfolk inom elektroindustrin för att produktion läggs utomlands vilket gör att mängden personer som kan reparera och byta komponenter har minskat drastiskt i antal och har man väl slutat så tappar man handlaget samt har inte de prylar som behövs längre som man hade på sin tidigare arbetsplats.

Det är också självförvållat av branchen med att dumförklara de som kan något och nedgradera dessa till att bara byta moduler och när man förr eller senare behöver kvalificerad hjälp där modulbyten inte hjälper längre så fins det snart inga kvar som kan lite mera. Skall man behålla sin skicklighet inom yrket så måste man jobba med kvalificerade problem hela tiden och hålla sig uppdaterad.

Kunde man som elektrotekniker och är bra att reparera saker kunna ta ut advokatpriser per timme så skulle nog utbudet öka en del...

Permalänk
Medlem
Skrivet av bluetrain:

Vad jag läst mig till är att a600/1200 är lite känsligare än 500:an (sämre komponenter kanske??). Föredrar att lämna den till någon som har koll än att själv klabba och ev göra bort mig. Såg att någon rekommenderade en kille i danmark. Ska se om han fortfarande åtar sig recap.

500:an (och cdtv/1000/2000/3000) behöver normalt sett inte recappas då de håller bra. Vill man dock vara säker på att det inte brakar inom 30 år från nu kan man ju byta dem. Jag kan tycka det är lika bra.
Beträffande 600/1200/4000/cd32 så är det hög tid.
Min cd32 hade klarat sig men inte min 4000. Bägge är nu recappade så de ska nog hålla ett tag till nu.

// A

Visa signatur

Video / film enthusiast - Retro computing (C64/Amiga)
Recapping service - PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holck:

500:an (och cdtv/1000/2000/3000) behöver normalt sett inte recappas då de håller bra. Vill man dock vara säker på att det inte brakar inom 30 år från nu kan man ju byta dem. Jag kan tycka det är lika bra.
Beträffande 600/1200/4000/cd32 så är det hög tid.
Min cd32 hade klarat sig men inte min 4000. Bägge är nu recappade så de ska nog hålla ett tag till nu.

// A

Fixade du din 4000 själv eller gjorde någon annan jobbet åt dig?

Jag har problem med min 4000. Den är recappad men den fungerar ändå inte riktigt som den ska och har varken kunskap eller utrustning för felsökning.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Fixade du din 4000 själv eller gjorde någon annan jobbet åt dig?

Jag har problem med min 4000. Den är recappad men den fungerar ändå inte riktigt som den ska och har varken kunskap eller utrustning för felsökning.

Fixade min själv. Vad är problemet?

Visa signatur

Video / film enthusiast - Retro computing (C64/Amiga)
Recapping service - PM

Permalänk
Skrivet av Holck:

500:an (och cdtv/1000/2000/3000) behöver normalt sett inte recappas då de håller bra. Vill man dock vara säker på att det inte brakar inom 30 år från nu kan man ju byta dem. Jag kan tycka det är lika bra.
Beträffande 600/1200/4000/cd32 så är det hög tid.
Min cd32 hade klarat sig men inte min 4000. Bägge är nu recappade så de ska nog hålla ett tag till nu.

// A

jag lämnade in till en kille i skåne som hade erfarenhet av att recappa och som satte dit kvalitetskomponenter som ska hålla länge. Han sa att de gamla inte hade svält eller läckt men som du säger så bättre att vara på den säkra sidan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bluetrain:

jag lämnade in till en kille i skåne som hade erfarenhet av att recappa och som satte dit kvalitetskomponenter som ska hålla länge. Han sa att de gamla inte hade svält eller läckt men som du säger så bättre att vara på den säkra sidan.

Ja, det tycker jag. Kvaliteten på dagens komponenter är ju bättre än vad de var för 30 år sedan. Detta under förutsättning att du köper ett bra märke. Jösses, vi pratar typ 50-100:- för att se till att din gamla leksak åtminstone inte på den fronten fallerar.
Nej, det var bra du gjorde det trots att det inte "brinner i knutarna" för dessa maskiner.

Dock kanske det även kan vara bra, om du vill använda din maskin, att se till att batteriet på A501 är borta alt om det är ett internt batteri att detta är utbytt eller avklippt. Även se över om du ska byta regulatorerna / kondingar i PSU eller ännu bättre, köpa ett modernt agg för den.

Min 500, alla tillbehör, A570, cd32 och 4000 går alla perfekt. Och så vill jag bibehålla det hela.
Även min C64.
Just nu håller jag på att overhaula min 4k så den endast har moderna tillbehör. Gamla 040 + ppc 604e 225MHz åkte ut.
Allt ska vara i den mån det går moderna komponenter. Funderat på att köpa nytt moderkort och löda dit allt nytt och donera från mitt befintliga Rev B över till den.

Vi får se. Kul med fler som leker med dessa gamla klenoder

Visa signatur

Video / film enthusiast - Retro computing (C64/Amiga)
Recapping service - PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holck:

Fixade min själv. Vad är problemet?

Den kraschar väldigt ofta. Vet inte om det är relaterat till processorn eller något annat. Uppgraderade 040 till 060, med modifieringar på processorkortet för spänning mm, men kan ju vara att den inte är helt frisk eller att det inte blev helt rätt gjort. Men som sagt, jag har inte rätt utrustning för att felsöka ordentligt.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Har hört bra om Kullagatan Elektronik Service i Helsingborg. Ingen egen erfarenhet dock.

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Den kraschar väldigt ofta. Vet inte om det är relaterat till processorn eller något annat. Uppgraderade 040 till 060, med modifieringar på processorkortet för spänning mm, men kan ju vara att den inte är helt frisk eller att det inte blev helt rätt gjort. Men som sagt, jag har inte rätt utrustning för att felsöka ordentligt.

Kollat ramminnet och gjort tester på det? Hur skickar du bild från den till skärm?
Du kan ju även köpa dig en billig 030bräda och slänga i för att försäkra dig om att den går bra
den vägen. Alternativet så om någon du känner som har en A4k som du kan ge din cpubräda till
som kan konstatera om felet hänger med. Enklaste sättet tror jag för att utesluta.
Annars får man börja felsöka komponenter.

A4k startar utan kondingar isatta. Dock väldigt instabilt. Så, du kan ju börja med att mäta att ingen är kortsluten
vid recappen samt att konstatera att de två 22uF vid RCA-utgångarna är rättvända. De är felvända från fabrik
och om den som recappar INTE har läst servicemanualen utan följt vad som står på morsan eller hur de gamla
satt så kan de fortfarande sitta fel i. Det påverkar egentligen inte stabiliteten men risken för att de tar slut i förtid
finns i alla fall.

Om de gamla läckt ut elektrolyt kan det vara en idé att neutralisera områdena där det hänt. Citron eller ättika och
spola rent med IPA eller destillerat vatten.

Om batteriet läckt eller elektrolyt legat på ställen kan banor tagit skada och man får fixa det.
Kanske ser de hyfsade ut men vid värme så rör sig banorna så blir de knas.

// A

Visa signatur

Video / film enthusiast - Retro computing (C64/Amiga)
Recapping service - PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holck:

Kollat ramminnet och gjort tester på det? Hur skickar du bild från den till skärm?
Du kan ju även köpa dig en billig 030bräda och slänga i för att försäkra dig om att den går bra
den vägen. Alternativet så om någon du känner som har en A4k som du kan ge din cpubräda till
som kan konstatera om felet hänger med. Enklaste sättet tror jag för att utesluta.
Annars får man börja felsöka komponenter.

A4k startar utan kondingar isatta. Dock väldigt instabilt. Så, du kan ju börja med att mäta att ingen är kortsluten
vid recappen samt att konstatera att de två 22uF vid RCA-utgångarna är rättvända. De är felvända från fabrik
och om den som recappar INTE har läst servicemanualen utan följt vad som står på morsan eller hur de gamla
satt så kan de fortfarande sitta fel i. Det påverkar egentligen inte stabiliteten men risken för att de tar slut i förtid
finns i alla fall.

Om de gamla läckt ut elektrolyt kan det vara en idé att neutralisera områdena där det hänt. Citron eller ättika och
spola rent med IPA eller destillerat vatten.

Om batteriet läckt eller elektrolyt legat på ställen kan banor tagit skada och man får fixa det.
Kanske ser de hyfsade ut men vid värme så rör sig banorna så blir de knas.

// A

Eventuella läckage och sådant är redan fixat, en sockel utbytt som korroderat. Batteri har aldrig läckt, det har bytts ett par gånger genom åren just för att undvika det. Den som gjorde recap på den borde veta hur det ska göras men det kan ju ha slarvats ändå. Jag bytte kondingar själv på min A500 men min A4000 vågade jag inte när det kom till ytmonterade så skickade iväg den.

Har ett CV643D (utan scandoubler) som jag använt i nära 30 år men datorn kraschar direkt när jag försöker initiera det. Om det är kortet det är fel på eller något annat vet jag inte, som jag skrev tidigare har jag varken kunskap eller utrustning för att felsöka detta. Provat det i alla ZIII-slots samt andra instickskort, MFC-III och Ariadne-II, fungerar utan problem. Får utan problem bild via moderkortet, testat olika upplösningar, så den biten verkar fungera som den ska.

Har tyvärr inte tillgång till någon annan i bekantskapskretsen med processorkort, bara en med den revision (4000-CR) med 030 monterad på moderkortet. Ska dock försöka testa grafikkortet i den när tillfälle ges.

Minnena verkar fungera när jag testar med Amiga Test kit. Får inga fel på dem med det i alla fall. Får dock en antydan till fel på en CIA när jag kör det. Om det är det som gör att den blir så instabil vet jag dock inte. Har inte heller koll på var man kan få tag på en ny och den lödning det innebär att byta vågar jag mig inte alls på, det är för pilligt.

Har inga problem att skicka iväg den till någon som kan fixa felen. Själv har jag för dåligt tålamod och för lite kunskaper för att göra det. Skulle dock vilja få den fungera som den ska igen då jag fortfarande kan ha mycket roligt med den.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Eventuella läckage och sådant är redan fixat, en sockel utbytt som korroderat. Batteri har aldrig läckt, det har bytts ett par gånger genom åren just för att undvika det. Den som gjorde recap på den borde veta hur det ska göras men det kan ju ha slarvats ändå. Jag bytte kondingar själv på min A500 men min A4000 vågade jag inte när det kom till ytmonterade så skickade iväg den.

Har ett CV643D (utan scandoubler) som jag använt i nära 30 år men datorn kraschar direkt när jag försöker initiera det. Om det är kortet det är fel på eller något annat vet jag inte, som jag skrev tidigare har jag varken kunskap eller utrustning för att felsöka detta. Provat det i alla ZIII-slots samt andra instickskort, MFC-III och Ariadne-II, fungerar utan problem. Får utan problem bild via moderkortet, testat olika upplösningar, så den biten verkar fungera som den ska.

Har tyvärr inte tillgång till någon annan i bekantskapskretsen med processorkort, bara en med den revision (4000-CR) med 030 monterad på moderkortet. Ska dock försöka testa grafikkortet i den när tillfälle ges.

Minnena verkar fungera när jag testar med Amiga Test kit. Får inga fel på dem med det i alla fall. Får dock en antydan till fel på en CIA när jag kör det. Om det är det som gör att den blir så instabil vet jag dock inte. Har inte heller koll på var man kan få tag på en ny och den lödning det innebär att byta vågar jag mig inte alls på, det är för pilligt.

Har inga problem att skicka iväg den till någon som kan fixa felen. Själv har jag för dåligt tålamod och för lite kunskaper för att göra det. Skulle dock vilja få den fungera som den ska igen då jag fortfarande kan ha mycket roligt med den.

Löddelen kan jag fixa. Vad för Kickstart kör du? Vad för cia sitter det i din?

Visa signatur

Video / film enthusiast - Retro computing (C64/Amiga)
Recapping service - PM

Permalänk
Medlem

Jag vet en riktigt duktig, som har även egen YT kanal, Men han bor utomlands, Polen. Många stora företag även ASUS har skickat delar till honom för reparationer (vad jag hört). Testa kanske den vägen? Hittade bara 1 video (den senaste) med möjlighet till texting. Men annars har han riktigt intressant kanal på "avancerade" reparationer som han utför. Från vanlig elektronik, till avancerad industriell teknik.
https://youtu.be/vic6B1i--Hs

Visa signatur

* 🖥️ 7800X3D | B650 | 32GB | 7900XTX | 27" 16:9
* ⌨️ G915 | 🖱️ G Pro X Superlight | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Permalänk
Medlem

Intressant tråd. Har ett ps4 som jag råkade dra bort kretskort-kontakten till PSUn på. (Sonen hare matat in flera medier i blu-rayen och jag skulle öppna och ta ut dom).

Skulle det gå att få lagat till vettig peng?