Gigabyte Geforce RTX 4090 redan till salu i Hong Kong

Permalänk
Melding Plague

Gigabyte Geforce RTX 4090 redan till salu i Hong Kong

Med den kommande Geforce RTX 4000-serien precis runt hörnet har några tjuvstartat försäljningen.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Oj, dekaltrimmat 750 Ti?

Permalänk
Administrativ avgift

Drivrutiner är enkelt o lösa med en liten fix så ge mig ett nu

Samma sätt som folk kör nyare nvidia drivrutiner på icke stödda kort osv

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

Drivrutiner är enkelt o lösa med en liten fix så ge mig ett nu

Samma sätt som folk kör nyare nvidia drivrutiner på icke stödda kort osv

Dela gärna med dig av fixen för jag har också Nvidia grafikkort som inte stöds av grafikdrivrutiner just nu (men tyvärr av den anledningen att de är för gamla).

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

Drivrutiner är enkelt o lösa med en liten fix så ge mig ett nu

Samma sätt som folk kör nyare nvidia drivrutiner på icke stödda kort osv

Funkar inte på nyare versioner av drivrutiner då Nvidia numera kör checksum på alla drivrutinsfiler. Så det går inte att lägga till icke supportade modeller själv.

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Calle2003:

Dela gärna med dig av fixen för jag har också Nvidia grafikkort som inte stöds av grafikdrivrutiner just nu (men tyvärr av den anledningen att de är för gamla).

Skrivet av Rauf:

Funkar inte på nyare versioner av drivrutiner då Nvidia numera kör checksum på alla drivrutinsfiler. Så det går inte att lägga till icke supportade modeller själv.

För mig NVcleaninstall kan lägga till gammal hårdvara men kan ha fel, var ett år sen jag hade behovet

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Skulle inte förvåna mig om dessa kort var avsedda för miners men som nu tvingas ut i butik för försäljning till vanliga kunder pga kryptokrashen. Det ryktas ju om att det redan funnits lager av kort sedan 2 månader tillbaka...

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem

Kikar man på proshop så listar de "GIGABYTE GeForce RTX 4090 WindForce" och +15st i lager.

Permalänk
Medlem

Får man inte med drivrutiner till grafikkortet, brukar man få, eller kräver det att man har datorn kopplad till internet och tankar ner ca 800MB?

Permalänk
Medlem

Med dessa vikter på grafikkortet är det kanske dags för 90-talets liggande chassin att göra comeback. Vet att det finns, men de är ju inte direkt standard chassin...

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

@versions "Det motsvarar knappt 29 000 kronor, vilket kan jämföras med det rekommenderade svenska priset på 21590 kronor." Gigabyte RTX 4090 OC rekpris, bra info men när jag mejlade Gigabyte sa de fake news?

Visa signatur

I've somehow been WASDing my whole life

13th Intel 8P@6GHz E-cores off Kraken X73 360mm DDR5 m.2@7000MB/sek Gigabyte Z690
Alltid över AMD 3D med överklocking i fakefikans (swefaker) grafer med intel :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snabbt_o_Hårt:

@versions "Det motsvarar knappt 29 000 kronor, vilket kan jämföras med det rekommenderade svenska priset på 21590 kronor." Gigabyte RTX 4090 OC rekpris, bra info men när jag mejlade Gigabyte sa de fake news?

Syftade på FE-priset. Vad jag känner till har Gigabyte Gaming OC-modellen inte något officiellt svenskt pris ännu. Ändrade lite smått.