Google lägger ned Stadia

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon88212:

Jag sitter på en halvår gammal hemmabyggd pc för 40 000+ och oled gaming monitor. Stadias upplevelse var bättre...

Om du menar att det gick snabbare att starta spel, visst. Om du menar något annat så får du gärna utveckla resonemanget.

Permalänk
Medlem

Man fick ju en chromecast ultra + handkontroll + 3 månader gratis för 500 kr, så kändes som man fått valuta redan för pengarna. Ej köpt några spel dock utan bara det som fanns i abonnemanget...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvarnis:

Hoppas Geforce now lägger ner också, tycker streaming är en enorm flop.

En kommentar jag aldrig någonsin kommer att förstå.
Om du inte du inte använder tjänsten och inte vill eller kommer använda tjänsten.

Varför bryr du dig om tjänsten existerar eller inte?

Jag äger ingen spelkonsol, kommer aldrig köpa någon. Om 100% av alla företag som tillverkar en spelkonsol skulle gå i konka så skulle jag inte kunna bry mig mindre. Men att hoppas på att dom ska gå konka orkar jag inte. Har bättre och viktigare saker för mig, t.ex. att titta när målarfärg torkar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon88212:

Synd, fantastisk tjänst.

Är uppenbart att de här som hurrar och tjoar om att det var kasst aldrig provat. Inga tekniska problem överhuvudtaget (t o m Cyberpunk gick felfritt från dag ett).

För att sammanfatta min upplevelse med Stadia så återupptäckte jag glädjen med att spela, fick två utmärkta kontroller gratis, två Chromecast Ultra gratis, gratis spel (även de jag köpte, hoppsan Steam-tomtar) och fick alltså betala ca 2000 kr för pro-premuneration för drygt två års spelande i toppklass. Slå den dealen den som kan.

Och för de som tror, "aldrig spelat på bra pc hörr hörr". Jag sitter på en halvår gammal hemmabyggd pc för 40 000+ och oled gaming monitor. Stadias upplevelse var bättre...

Jag håller med, men skulle säga att ibland funkade inte stadia smärtfritt, och det drogs ibland med barnsjukdommar.

Men sellan man tänkte på att det var en streamingtjämst när man satt där med sin burk och skärm för 30+ papp, och allt flöt på...

Visa signatur

Laptop: Asus UX303ln
Intel Haswell Core i7-4510U CPU / 8 GB DDR3 / 256 GB SSD / 2GB Nvidia 840M

Permalänk
Medlem
Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem

https://killedbygoogle.com

Ja det var nog rätt väntat men tog lite tid. tråkigt för de som faktiskt tyckte om att spela på det sättet.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Betyder detta att vi som utnyttjade Stadia+Chromecast-erbjudandet i november 2021 kommer få en återbetalning?

Mejl från Google:

Återbetalning
Google erbjuder återbetalning till Stadia-användare för köp av Stadia-produkter (Stadia handkontroll, Stadia Founder's Edition, Stadia Premiere Edition eller Spela och titta med Google TV-paketet) som gjorts i Google Store och köp av spel och extra innehåll som gjorts i Stadia Store. Det kan ta ett tag att utfärda återbetalningarna men vi räknar med att ha behandlat de flesta återbetalningarna innan den 18 januari 2023. Vi räknar med att kunna utfärda automatiska återbetalningar för de flesta transaktionerna i form av saldo till den betalningsmetod som användes vid köpet. För köp som vi inte kan utfärda automatiska återbetalningar för skickar vi ett e-postmeddelande till dig om hur du gör för att få din återbetalning.

Permalänk
Snusfri
Citat:

Well, this is awkward. Google has announced what it’s calling “the world’s first laptops built for cloud gaming,” less than two weeks after announcing plans to shut down Stadia. It worked with Acer, ASUS and Lenovo on three gaming-focused Chromebooks.

Google Reveals ‘First Laptops Built For Cloud Gaming’ Just After Killing Stadia

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Lätt att man kommer överväga ett inköp av en av dom chromebook:arna.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

https://killedbygoogle.com

Ja det var nog rätt väntat men tog lite tid. tråkigt för de som faktiskt tyckte om att spela på det sättet.

En diger lista, fylls bara på.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av deeshu:

Men det gör det ju? Har använt min till PC många gånger 😊

Kan jag lokalt koppla upp dem på något sätt? Försökte i helgen kolla upp mina två Stadia kontroller mot mitt wifi, men fick error. Verkar inte längre gå att koppla upp dem?

Permalänk
Medlem

Tänk på detta om ni spelar Destiny 2.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Tänk på detta om ni spelar Destiny 2.

https://i.imgur.com/7yzHa70.png

Varför inte bara göra en ’export’-knapp? Att karaktärerna stannar som primärt stadia även efteråt låter som den dummaste lösningen någonsin

Permalänk
Medlem

Fick mail från Google igår att dom återbetalar 1400kr för Stadia-hårdvaran jag köpte 2019. Märkligt eftersom jag bara betalade 799kr för det och dessutom sålde jag sakerna på Tradera för 1500 nån gång under 2021.
Tråkigt att dom lägger ner tjänsten men 2100kr i vinst för mig

Visa signatur

[EpoX8k5a2+]-[Xp1600@1815]-[Extreme DDR2700] - [Gainward ti4200]

Permalänk
Medlem
Skrivet av rwxr:

Fick mail från Google igår att dom återbetalar 1400kr för Stadia-hårdvaran jag köpte 2019. Märkligt eftersom jag bara betalade 799kr för det och dessutom sålde jag sakerna på Tradera för 1500 nån gång under 2021.
Tråkigt att dom lägger ner tjänsten men 2100kr i vinst för mig

Men vafan, jag fick mindre än jag hade lagt ut. Tycker en swish är i sin ordning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icetec:

Men vafan, jag fick mindre än jag hade lagt ut. Tycker en swish är i sin ordning.

Klassisk slumpgeneratorhantering hos Goole.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Skrivet av slipbit:

Oj, har ett oöppnat Google Stadia paket so man nu får gratis. De kan väl åtminstone låsa upp blåtanden så att man kan köra trådlöst mot andra plattformar.

Du ska inte behålla den oöppnad?
Öppnad är den säkert inte värd mycket men oöppnad kan det vara ett samlarobjekt nån gång i framtiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Galadhnen:

Du ska inte behålla den oöppnad?
Öppnad är den säkert inte värd mycket men oöppnad kan det vara ett samlarobjekt nån gång i framtiden.

Håller den oöppnad