CD Projekt Red bekräftar uppföljare till Cyberpunk 2077

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Jag är rätt nöjd med upplevelsen i cyberpunk 2077.
Det jag önskar i uppföljaren är tredjepersonsvy.

Det finns en mod för detta redan nu

Permalänk
Medlem

Häftig spelvärld men den känns väldigt tom på något sätt och man tröttnar snabbt på spelet.
Hoppas en uppföljare gör mer rättvisa åt spelvärlden de har skapat.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem

Var det inte meningen att man skulle kunna spela 2077 online med/mot andra? Det skulle komma senare? Har det kommit än?
Känns som spelet inte ens är färdigt och de pratar om uppföljare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cosplay:

Var det inte meningen att man skulle kunna spela 2077 online med/mot andra? Det skulle komma senare? Har det kommit än?
Känns som spelet inte ens är färdigt och de pratar om uppföljare.

De nämnde väl multiplayer eller co-op igår?

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

Om man orkar lägga in mods så får man allt devs inte gjort. Flygande bilar - ✔️
Bilverkstad med uppgradering och färg val - ✔️
Natt liv som club och pub - ✔️
Npc som ringer polisen om attackerad eller vid brott - ✔️
Skjuta medans man kör som i trailern - ✔️
Ta tuben runt night city - ✔️
Romance vem du vill som v eller fv - ✔️

Och massa mer finns! Men som sagt om man orkar.

Permalänk
Medlem

Största magplasket av ett spel som jag har varit med om i alla fall. Har precis noll tro att deras nästa blir bättre.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem

synd att det ska komma mer, verkar vara rediga skit spel, kan förstå att de sålt mycket, lika bra som en åsa nisse addon till ett deus ex rebooten spel.

Permalänk
Medlem

Jag ignorerade informationen om Cyberpunk i skärmdumpen och reagerade mest på att de har fem (5) nya Witcherspel på gång! En trilogi och två fristående

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

Mer cyberpunk och när de har gjort mer cyberpunk så vill jag ha mer cyberpunk.

Helt fantastiskt spel och jag kan inte få nog

Permalänk
Medlem

Med tanke på hur länge de utvecklade CP2077 så kan vi nog vänta oss att detta kommer ut 2030, hinner fylla 50 innan dess...

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är lite konstigt att de tar i så att det spricker nu. De har ju visat att de har problem nog att utveckla ett AAA-spel åt gången, och nu ska de göra fler? Visst, de har köpt upp en studio eller två, men bara ett Witcher/Cyberpunk-spel är ett så enormt projekt (speciellt när spelare väntar sig snyggare/större/bättre/mer av allt i en uppföljare) att det känns smartare att lägga allt krut på ett projekt åt gången.

Visa signatur

Smurf

Permalänk
Medlem

Kul, jag spelade cyberpunk vid release och uppskattade spelet ändå, buggarna var sällan game Breaking. Spelet börjar dock tappa ju mer man rör sig bort från storyn, många beskriver t.ex världen som stel, att den inte känns levande osv. Det stämmer men är imo en sidoeffekt av cyber punks absolut största problem, något som kändes allt mer uppenbart ju längre in man kom. Det blev aldrig klart.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | Dell S2721DGFA | Asus MG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragin Pig:

Kul, jag spelade cyberpunk vid release och uppskattade spelet ändå, buggarna var sällan game Breaking. Spelet börjar dock tappa ju mer man rör sig bort från storyn, många beskriver t.ex världen som stel, att den inte känns levande osv. Det stämmer men är imo en sidoeffekt av cyber punks absolut största problem, något som kändes allt mer uppenbart ju längre in man kom. Det blev aldrig klart.

Det var därför jag inte uppskattade det. Ett spel jag har betalat fullpris för och som enligt utvecklarna själva var färdigutvecklat och QA-testat.

Det var helt enkelt inte färdigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Jag skulle vilja se ett grymt storydrivet Witcher/Cyberpunk fast i nutid.

Rockstar med GTA behöver konkurrens inom denna typ av owsp.

Blir det inte lite konstigt med witcher i nutid? (svärd och yxor på stadens gator)
Cyberpunk i nutid likaså, inplantat och cybernetiska kroppsdelar.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem

Jag hoppas det inte blir något nytt Star Wars av Witcher. Underbart om det blir bra men stor risk att det blir ren smörja som bara duger till att generera pengar.

Permalänk
Medlem

På frågan Cyberpunk eller the Witcher, så landar jag helt på Witcher sidan.
Skall medge att min uppfattning om Cyberpunk är starkt färgad av att jag försökte spela spelet när det släpptes, och kunde först inte ta mig ut från toaletten där man vaknade pga en bugg, och när den var fixad efter några dagar, så kom jag inte ut ur den första lobbyn…
Jag blev blåst på pengarna helt enkelt. Spelade spelet en del ett år senare, men trots att jag läst Gibsons böcker och gillar Science Fiction som genre, så tyckte jag aldrig om Cyberpunk miljön, och märkligt nog känns the Witchers persongalleri mycket verkligare, alver och dvärgar till trots, än Cyberpunks alltid bajsnödigt cool-tuffa invånare. Det finns inga människor där, bara en kuliss av attityd.

Kombinationen av att ha blivit såld en produkt som inte fungerade, en story som inte har något som jag bryr mig om, och karaktärer som jag uppfattar som osympatiska karikatyrer gör att Cyberpunk faller väldigt platt. The Witcher spelen, trots en del problem, känns djupare och mer flerdimensionella. Och, som sagt, verkligare. Trots sin fantasy setting är karaktärerna mer relaterbara, och livet som levs där mer grundat.

Permalänk
Medlem

Förbannat bra beskrivning av CP2077!

Visa signatur

⚙️ Asus ROG Strix Maximus 13 Hero; Core i9, (11900K); ASUS ROG Ryujin 360mm; RTX 3090 ROG Strix; G.Skill Trident Z Royal DDR4-4600 CL20 DC - 64GB ; Samsung 980 Pro 2TB M.2; PSU: ASUS ROG Thor 1200W. CASE: ASUS ROG Strix Helios GX601. 🖥️Asus ROG PG279Q 2560x1440 🖥️, 🖥️🖥️HTC Vive Cosmos Elite, Vive Wireless. ⌨️Steelseries Apex Pro 🖱️Steelseries Rival 600

Permalänk
Medlem

Cyberpunk 2078

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Hoppas dom fortsätter i samma anda med nästkommande CyberPunk. Inte många bra nya AAA singelplayer spel som släpps och dom få som kommer ut uppskattas enormt. Synd att CP spelet lyftes till skyarna innan ens dem hade börjat programmera den, för det mest den höga hajpen som gjorde folk besvikna och dom extrema buggarna vid releasen på konsolerna. Man lovade mycket väldigt mycket och levererade inte därefter. Bortser man från det och konsolerna så är spelet j*vligt bra(på datorn med ett hyfsat bra gfx)! Har spenderat över 400h och varvat spelet i omgångar sedan den släpptes. Hoppas bara dom släpper den snart innan jag hunnit bli farfar och lagt ner spelarkarriären

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D, Asus TUF X670E, G.Skill 32Gb 6000mhz CL30, PowerColor 7900XTX Hellhound 24GB, Arctic Liquid Freezer II 360, ASUS TUF Gaming 1000W Gold, Kingston KC3000 1TB NVMe, Samsung 980 1TB NVMe, Antec Torque ATX, Acer Predator X34GS 180hz.