Datorn vägrar att boota efter "check disk"

Permalänk
Medlem

Datorn vägrar att boota efter "check disk"

Tjena! Som titeln säger så vägrar min dator att starta. Den säger endast att den ska göra en disk check på min C drive och sen så händer inget alls efter det. Har testat starta om ett par gånger men det har inte hjälpt något alls. Får bara en svart skärm... please help!😭

Permalänk
Medlem

Den har alltså fungerat innan? Gjorde du något i datorn fysiskt eller i operativsystemet innan problemet uppstod?

Du kör windows? Vilken version?

Vad är det för dator/komponenter?

Har du någon typ av återställningsmedia att tillgå? Windows på usb t.ex?

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | Asus ROG Maximus X Hero | Intel i7 8700k @ 5Ghz | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3600C18 | Asus GeForce RTX 3080 Ti TUF Gaming | Samsung 960 Pro 512Gb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem

Finns för övrigt minst en liknande tråd med tips på vad du kan testa, t.ex: https://www.sweclockers.com/forum/trad/1672939-ar-min-ssd-dod...

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | Asus ROG Maximus X Hero | Intel i7 8700k @ 5Ghz | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3600C18 | Asus GeForce RTX 3080 Ti TUF Gaming | Samsung 960 Pro 512Gb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem

Problemet lyckades lösa sig självt! Starta om den och helt plötsligt så samarbetade den. Riktig konstigt