Permalänk
Medlem

UT2004

Vet inte om det finns intresse för ett så gammalt spel längre, men jag försöker få ihop folk som vill spela. Har dragit igång en pickup tillsammans med en gammal clan-polare från back in the days, men det krävs ju lite fler än två. Tanken är 2on2 TDM eller TAM till att börja med. Om intresse finns så skicka pm här eller hitta mig på SweClockers Discord.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING - AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 35MB - Cooler Master - Hyper 212 Black Edition - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX - Kingston A2000 500GB M.2 NVMe - Fractal Design Define C Svart - 2 X Noctua NF-P14s redux-1200 140mm PWM - Corsair RM650X 650W v2 - ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC - Raijintek Morpheus II Heatpipe VGA Cooler - 2 X Noctua NF-P12 120mm PWM - OS Debian 10 Stable

Permalänk
Medlem

Gammal klan-polare här. Ja, kom och nöt lite UT2004 med oss. Många som man stött på genom åren säger att det är en grym FPS och svårt att finna något liknande. Orealistiska vapen och kartor kombinerat med högt tempo kan ju inte slå fel.

Det finns fortfarande aktiva servrar, ibland kanske för aktiva pga mängden spelare. Men vi vill lägga fokus på att möta svenska spelare på svensk server.

Discord: https://discord.gg/MfSwDGuZwf

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem

Vi har fortfarande inte gett upp hoppet med att få igång lite lir med UT2004. Vi har som sagt en pickupbot i vår discord-kanal och vi behöver vara fler för att få igång det hela.

Välkomna alla att spela ett old school spel!!

Länk till vår Discord:
https://discord.gg/MfSwDGuZwf

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING - AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 35MB - Cooler Master - Hyper 212 Black Edition - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX - Kingston A2000 500GB M.2 NVMe - Fractal Design Define C Svart - 2 X Noctua NF-P14s redux-1200 140mm PWM - Corsair RM650X 650W v2 - ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC - Raijintek Morpheus II Heatpipe VGA Cooler - 2 X Noctua NF-P12 120mm PWM - OS Debian 10 Stable

Permalänk
Medlem

Yes, det kan vara svårt att hitta till en spelserver eftersom Epic la ned master servern ett tag sen. Communityn har byggt upp en ny master server men den behöver konfas i spelet. Hoppa in på discorden så kan vi lösa resten därifrån.

Edit: ja och kom och snacka skit med oss gamla rävar

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem

Kan passa på att nämna att jag har en stream som är igång sporadiskt. Det kan vara av intresse om du undrar vad UT2004 går ut på år 2023.
Spelar på aktiva servrar när pickupen inte är igång.

https://www.twitch.tv/djhuxflux

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem

Jag hakar gärna på och spelar lite emellanåt. Blev en hel del av detta för mig året innan servrarna drogs ur. Mestadels CTF, men även en del DM. Tyvärr var den enda aktiva servern 24/7 Rankin, och det blev lite trist i längden. Har sedan dess bara kört lite UT4 då och då, men det är inte i närheten av känslan från 2k4.

Visa signatur

Meshify C // Asus X470-f // Ryzen 5 5600X // Noctua NH-U12S // 16GB G.Skill FlareX 3200mhz CL14 // Sapphire Pulse RX 7700XT // Skärm: AOC Q24G2A/BK

Permalänk
Medlem
Skrivet av fragCan:

Jag hakar gärna på och spelar lite emellanåt. Blev en hel del av detta för mig året innan servrarna drogs ur. Mestadels CTF, men även en del DM. Tyvärr var den enda aktiva servern 24/7 Rankin, och det blev lite trist i längden. Har sedan dess bara kört lite UT4 då och då, men det är inte i närheten av känslan från 2k4.

Du är välkommen!
Dessvärre spelas det inte så mycket eftersom vi fortfarande är för få spelare. Men får vi till ett par aktiva spelare blir det säkert ändring på det

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING - AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 35MB - Cooler Master - Hyper 212 Black Edition - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX - Kingston A2000 500GB M.2 NVMe - Fractal Design Define C Svart - 2 X Noctua NF-P14s redux-1200 140mm PWM - Corsair RM650X 650W v2 - ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC - Raijintek Morpheus II Heatpipe VGA Cooler - 2 X Noctua NF-P12 120mm PWM - OS Debian 10 Stable

Permalänk
Medlem

Hur ser aktiviteten ut för er nu? Organiseras spelen via discord eller har ni en svensk server uppe?
Jag går med i Er discord kanal senare, så hänger jag med och lirar lite när tillfälle finns. Har inte kört något 2K4 sedan servrarna pluggades ur heller så tar gärna hjälp med att konfa till den nya master servern.

Visa signatur

Meshify C // Asus X470-f // Ryzen 5 5600X // Noctua NH-U12S // 16GB G.Skill FlareX 3200mhz CL14 // Sapphire Pulse RX 7700XT // Skärm: AOC Q24G2A/BK

Permalänk
Medlem
Skrivet av fragCan:

Hur ser aktiviteten ut för er nu? Organiseras spelen via discord eller har ni en svensk server uppe?
Jag går med i Er discord kanal senare, så hänger jag med och lirar lite när tillfälle finns. Har inte kört något 2K4 sedan servrarna pluggades ur heller så tar gärna hjälp med att konfa till den nya master servern.

Vi har en egen server till pickupen som jag administrerar. Aktiviteten är väl näst intill obefintlig. Folk har joinat vår kanal, men därefter inte ens sagt ett ord. Jag fattar inte..

Jag vet inte om folk förstå konceptet med en pickup, så jag kan förklara lite här:

Pickupen har ingen som helst koppling till nån server eller så. En pickup är bara till för att fråga om någon är intresserad av att spela en runda. Just nu är pickup-boten inställ på 4 spelare. Vi spelar väl mest TAM, men finns möjlighet att vota till TDM om folk vill.

För att "adda" sig i pickupen skriver man i textchatten:

!add

Får man förhinder av nån anledning och vill ta bort sig skriver man:

!remove

Du blir borttagen om du disconnectar Discord per automatik. Dock ej om du sätter dig som "inaktiv". Det är viktigt att man kör en !remove om man får förhinder.

Vill man tjata lite på folk att adda sig skriver man:

!promote

Vill man se info om servern vi använder oss av:

!q1

När 4 stycken addat sig får man ett pm av pickup-boten och man ger sig av till servern för att spela.

Tanken är att man spelar en runda, men eftersom det inte är nån vidare fart på pickupen kan man lika gärna lira fler rundor om de som addat känner för det. Man får dock hålla koll så inga andra har addat upp i pickupen under tiden man spelar. Förr i tiden arrangerade jag en pickup på irc och den blev rätt populär så där fick man bara lira en map så att nästa gäng kunde spela.

Finns även en lite faq i en textkanal på vår Discordserver hur det funkar.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING - AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 35MB - Cooler Master - Hyper 212 Black Edition - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX - Kingston A2000 500GB M.2 NVMe - Fractal Design Define C Svart - 2 X Noctua NF-P14s redux-1200 140mm PWM - Corsair RM650X 650W v2 - ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC - Raijintek Morpheus II Heatpipe VGA Cooler - 2 X Noctua NF-P12 120mm PWM - OS Debian 10 Stable