Spela factorio med oss! Less lonely solo eller teaming! :)

Permalänk
Sötast

Spela factorio med oss! Less lonely solo eller teaming! :)

Hej!

Blir nu en ny runda av ett tidigare testat koncept!

Sätter upp en ny factorio server till helgen eller i början av nästa vecka. Både solo och coops välkomna.

Solo med egen research, egen bas, bara dina egna tankar och idéer som styr!

Eller varför inte teama med en eller flera andra och bygg tillsammans med delad research?

Kanske hyr ström av en annan bas... who knows?

Tänker att det är rimligt att man flyttar sig en bit ifrån varandra vid spawn så att man kan expandera fritt, samt man expanderar i riktningar ifrån varandra. Att teleporta för att bygga bas långtbortihelvete är helt ok.

Kommer jag behöva hjälpa varje person som joinar till sitt eget team innan man börjar spela.

Ingen pvp, eller grief, inga biters, dedikerad 24/7, uppe tillsvidare, vanilla.
Respektera andras område och byggnader eller bannas.

Kom och gå som man vill eller mötas på discord och snacka skit och bygga allt från hemska monument till raketslungare.
Servern kommer att skyddas med lösenord.

Spelare såhär långt:

Allexz
Qet
Snale

Permalänk
Medlem

Rätt frestad men sitter med min 200 timmars fabrik med Krastorio och Space exploration

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem

Jag kommer! Hört att solceller ska vara bra!

Permalänk
Sötast
Skrivet av Qet:

Jag kommer! Hört att solceller ska vara bra!

Oh lord.... redan har vi en som tänkte fylla hela kartan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Oh lord.... redan har vi en som tänkte fylla hela kartan

Haha, med rätt setup kan man sitta i basen och slänga ut nya chunks fulla med solceller en halv karta bort - underbart när man kommit så långt i automatiseringen

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Sötast
Skrivet av FX9:

Rätt frestad men sitter med min 200 timmars fabrik med Krastorio och Space exploration

Känns som att om någon förtjänar en mental paus och köra lite vanilla så är det du
Krastorio och Space exploration är stundvis mindbenders.

Skrivet av FX9:

Haha, med rätt setup kan man sitta i basen och slänga ut nya chunks fulla med solceller en halv karta bort - underbart när man kommit så långt i automatiseringen

Japp, är rätt ballt att i slutändan så är basen bara en bråkdel av ytan av solpanelerna.
Jag fastnar dock alltid för kärnkraft själv. Är verkligen en tusendel eller mindre av ytan och lite mer interaktiv uppsättning, även om det inte varar mer än någon timme eller två heller...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Känns som att om någon förtjänar en mental paus och köra lite vanilla så är det du
Krastorio och Space exploration är stundvis mindbenders.

Framförallt är det 2 saker som jag tycker är dom stora skillnaderna...

1. Självklart att behöva flytta saker mellan planeter...
2. Men då är det faktum att i rymden (och även på planeterna) så får man "biprodukter" som måste tas om hand för att allting inte ska stanna upp. Detta för in ett helt nytt tankesätt som jag först efter 100+ timmar började komma överens med

Nu går massor av tid åt att hitta ett stopp i nån ny research och back-tracka till nånting som slutat fungera...väldigt lite tid går åt till att utöka till nya planeter eller sätta igång ny research.

Vad gäller vanilla så är det lite för begränsat, jag brukar föredra åtminstone några Quality of life mods.

-Bottleneck (Så man kan hitta sina stopp)
-FNEI (Man kan inte ha allt i huvudet såklart)
-Cleaned Concrete (Vill inte ha massa skräp på min betong!)
-Text Plates (SÅ tillfredsställande med fina textmarkeringar där dom behövs)

Sen för att passa min spelstil har jag även dessa (fokus på att bygga, inte överleva):

-Waterfill
-Adjustable Inventory Size
-Moar-Grid
-Resource Spawner Overhaul

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Japp, är rätt ballt att i slutändan så är basen bara en bråkdel av ytan av solpanelerna.
Jag fastnar dock alltid för kärnkraft själv. Är verkligen en tusendel eller mindre av ytan och lite mer interaktiv uppsättning, även om det inte varar mer än någon timme eller två heller...

Ja, man måste ju reservera rätt mycket area och blockar då en hel riktning dit basen skulle kunna växa

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Sötast

Om någon skulle vara sugen så är nu servern öppen
Skriv ditt nick om du vill spela så whitelistar jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av FX9:

Ja, man måste ju reservera rätt mycket area och blockar då en hel riktning dit basen skulle kunna växa

Exakt!
Har i nuvarande save plockat in en mod med bättre solpaneler för att slippa havet av solpaneler. Samma effekt till ungefär samma kostnad, men till en bråkdel av utrymmet.

.. men nuclear är coolt också..

Permalänk
Medlem

Nick ingame: FX9

Osäker på om jag kommer lira, kanske man får lite feeling

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Sötast
Skrivet av FX9:

Nick ingame: FX9

Osäker på om jag kommer lira, kanske man får lite feeling

Sheisse!

Har inte sett dig utan citat

Lägger dig i whitelist nu.

Vi är 3 skåningar med varsin bas.
Ser ut som att vi får in en göteborgare ikväll, då blir vi 4 totalt.
FX9 är whitelistad om han nu blir sugen

Om någon annan är sugen så är det såklart bara att hojta!

Välj själva om ni vill köra helt fresh själva eller "låna" research... ström... eller annat från någon frivillig bas