Vinnaren korad i SweClockers Jultröja-tävlingen

Permalänk
Medlem

Polyester eller inte, vad får man för 500kr i dagens samhälle. Fin tröja som jag hoppas sweclockers lyckas få ihop 500 beställningar.
Beställde vilket fall 1st igår

Tack och bra initiativ...

Permalänk
Medlem

Beställd.

(Ej i Lager men nån tomte får väl sy ihop en XL...?)

Citat:

Leveransen är inte redo att paketeras då följande produkter saknas i lager:
354776 saknas i lager. Vi har i dagsläget inte ett bekräftat leveransdatum.

Visa signatur
Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Homdax:

Beställd.

(Ej i Lager men nån tomte får väl sy ihop en XL...?)

Yes, som det står i texten behövs minst 500 beställningar för att tröjan ska gå i produktion, så den existerar ännu inte. Men om allt går som planerat blir det leverans innan jul!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Yes, som det står i texten behövs minst 500 beställningar för att tröjan ska gå i produktion, så den existerar ännu inte. Men om allt går som planerat blir det leverans innan jul!

Vet vi hur många vi är uppe i?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Yes, som det står i texten behövs minst 500 beställningar för att tröjan ska gå i produktion, så den existerar ännu inte. Men om allt går som planerat blir det leverans innan jul!

Är detta totalt, eller per storlek? Dvs minst 500 medium, 500 large osv.. ?

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Homdax:

Vet vi hur många vi är uppe i?

Har inte dagsfärska siffror, men sist jag kollade var det strax över 100 totalt. En bit från målet på 500 exemplar, alltså. Det behövs en ordentlig kraftsamling för att det här ska bli verklighet, så dela gärna detta med vänner och bekanta!

Skrivet av Laddin:

Är detta totalt, eller per storlek? Dvs minst 500 medium, 500 large osv.. ?

Det är minst 500 totalt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Har inte dagsfärska siffror, men sist jag kollade var det strax över 100 totalt. En bit från målet på 500 exemplar, alltså. Det behövs en ordentlig kraftsamling för att det här ska bli verklighet, så dela gärna detta med vänner och bekanta!

Aj då, jag som pröjsade med Swish, skulle jag kanske inte gjort. Sista dagen idag jue...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Har inte dagsfärska siffror, men sist jag kollade var det strax över 100 totalt. En bit från målet på 500 exemplar, alltså. Det behövs en ordentlig kraftsamling för att det här ska bli verklighet, så dela gärna detta med vänner och bekanta!

Det är minst 500 totalt.

Aj fan… det var tråkigt!

Skulle ju i teorin gå att beställa ändå, men tror inte riktigt ett restlager med flera hundra tröjor är överdrivet kul…

Hoppas det bara är folk som inte klickat på knappen än (eller missat att det var slutdatum)

Permalänk
Medlem

Beställde precis min och betalade med swish. Hoppas det hela går i lås, min första jultröja i så fall.

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av medbor:

Skulle ju i teorin gå att beställa ändå, men tror inte riktigt ett restlager med flera hundra tröjor är överdrivet kul…

Ja, precis. I och med att det är nollsummespel för oss vore det trist att sitta på ett lager, så vi gör på detta sättet för att kringgå det.

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Update gällande jultröjan

Nu har förbokningarna stängt för SweClockers Jultröja och med facit i hand ser det brunt ut. Antalet förbokningar är för få för att tröjan ska gå i produktion. Som nämnts i tråden tidigare kommer vi ta till oss av feedback som skrivits i tråden gällande materialval, tävlingsupplägg och annat.

Alla förbokningar makuleras och pengar kommer skickas tillbaka inom kort.

Detta är ett pilotprojekt och vi ska köra ett internt post mortem-snack för hur vi kommer lägga upp liknande grejer i framtiden. Förhoppningsvis kommer allt gå i hamn nästa gång vi gör något liknande.

Om du har några synpunkter som kring allt gällande SweClockers Jultröja, så kommer tråden vara öppen för det ändamålet. Detta är något som är rackarns roligt att göra och det vore svinkul att se medlemmar med community-designade kläder av olika slag traska runt på Sveriges gator och torg i framtiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Nu har förbokningarna stängt för SweClockers Jultröja och med facit i hand ser det brunt ut. Antalet förbokningar är för få för att tröjan ska gå i produktion. Som nämnts i tråden tidigare kommer vi ta till oss av feedback som skrivits i tråden gällande materialval, tävlingsupplägg och annat.

Alla förbokningar makuleras och pengar kommer skickas tillbaka inom kort.

Detta är ett pilotprojekt och vi ska köra ett internt post mortem-snack för hur vi kommer lägga upp liknande grejer i framtiden. Förhoppningsvis kommer allt gå i hamn nästa gång vi gör något liknande.

Om du har några synpunkter som kring allt gällande SweClockers Jultröja, så kommer tråden vara öppen för det ändamålet. Detta är något som är rackarns roligt att göra och det vore svinkul att se medlemmar med community-designade kläder av olika slag traska runt på Sveriges gator och torg i framtiden.

Tråkigt! Inget fel på idén, eller genomförandet heller. Mycket kul med allt engagemang och hade gärna haft lite fysiska godsaker. Hoppas det blir nya försök

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Tråkigt! Inget fel på idén, eller genomförandet heller. Mycket kul med allt engagemang och hade gärna haft lite fysiska godsaker. Hoppas det blir nya försök

Fåglarna var ju fina, men kändes inte så mycket Sweclockers. Missade tyvärr att rösta. 2:an och 3:an var betydligt mer nördigt måste jag säga. Om det är för communityn, så borde man åtminstone varit medlem i 3 månader innan man får lämna in bidrag.

Permalänk
Medlem

Tråkigt men smart att stoppa i tid.

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem

Va hur kunde jag missa det här? Varför kan man inte boka fler?

Permalänk
Medlem

Tänkte bara kolla, vad ungefär hade styckpriset blivit om den gick i produktion med bara 100-150 exemplar? Antagligen långt över 500, men hur illa?

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av slipbit:

Fåglarna var ju fina, men kändes inte så mycket Sweclockers. Missade tyvärr att rösta. 2:an och 3:an var betydligt mer nördigt måste jag säga. Om det är för communityn, så borde man åtminstone varit medlem i 3 månader innan man får lämna in bidrag.

Grejen med det där är att det i slutändan var SweClockers som röstade fram vinnaren, ingen annan.

Ser inte poängen med krav. Det finns kreativa lurkers och andra som kan komma in i gemenskapen när sånt här dyker upp. Så det vore dumt att exkludera genom att ställa krav.

Skrivet av xSean145:

Va hur kunde jag missa det här? Varför kan man inte boka fler?

Haha det är väldigt oklart. Detta har ju bumpats ett gäng gånger på SweC den senaste månaden, plus att annonser om det varit utspridda på sajten, så det fanns gott om möjlighet att se jultröja. Men förstår ändå att man kan missa om SweC inte besökts frekvent.

Skrivet av medbor:

Tänkte bara kolla, vad ungefär hade styckpriset blivit om den gick i produktion med bara 100-150 exemplar? Antagligen långt över 500, men hur illa?

Oklart! Lägsta beställningsnivå tror jag låg på runt 300. Korta svaret är att priset skulle bli högre.

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Halloj allesammans! Det finns en enkät uppe gällande SweClockers Jultröja där du kan yttra dina åsikter kring projektet. Detta är som sagt ett pilotprojekt som vi på Geeks verkligen vill gå i hamn med och för att kunna göra det behöver vi ha dina åsikter. Om du har några minuter över så skulle det verkligen uppskattas om du kunde ta dig tid och svara på frågorna.

Här är länk: SweClockers Jultröja - Enkäten

Permalänk
Medlem

Fylleri!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Min tröja blev precis avbokad

Permalänk
Medlem

Fan vad surt! Jag såg fram emot jultröjan :/ Jag tror vi behöver mer push nästa gång, för jag gillade verkligen konceptet och tror ändå det hade kunnat gå hem. Jag fick reda på det först nu när jag fick mail från Webhallen, bättre kommunikation hade kanske varit bra.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Halloj allesammans! Det finns en enkät uppe gällande SweClockers Jultröja där du kan yttra dina åsikter kring projektet. Detta är som sagt ett pilotprojekt som vi på Geeks verkligen vill gå i hamn med och för att kunna göra det behöver vi ha dina åsikter. Om du har några minuter över så skulle det verkligen uppskattas om du kunde ta dig tid och svara på frågorna.

Här är länk: SweClockers Jultröja - Enkäten

Och nu såg jag denna... Jag tror det kan vara bra att öppna upp en ny.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Avbokad.

Visa signatur
Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av trickeh2k:

Och nu såg jag denna... Jag tror det kan vara bra att öppna upp en ny.

Kikar om vi kan öppna igen. Annars kan du skicka ett PM om du har feedback och/eller konkreta idéer om hur vi kan jobba med detta i framtiden.

Edit:
Nu är enkäten uppe igen!

Permalänk

Var inte fönstret för att förboka något kort? Kanske skulle hjälpa att se till att tävlingen är färdig redan i början Oktober och mer reklam på framsidan för beställningar?

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av indepthis:

Var inte fönstret för att förboka något kort? Kanske skulle hjälpa att se till att tävlingen är färdig redan i början Oktober och mer reklam på framsidan för beställningar?

Yeah, tävlingen avslutades i slutet av oktober och förbokningarna stängdes en vecka senare. Bump av artikeln gjordes samt en drös reklambanners om tröjan fanns över hela SweClockers. Var väldigt svår att missa, helt enkelt. Men att få igång arbetet tidigare är något vi kommer försöka göra nästa gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av indepthis:

Var inte fönstret för att förboka något kort? Kanske skulle hjälpa att se till att tävlingen är färdig redan i början Oktober och mer reklam på framsidan för beställningar?

Förbokningen var öppen så länge den kunde för att ha en rimlig chans att levereras innan julafton