Bästa webbhotellet för Email?

Permalänk
Medlem

Bästa webbhotellet för Email?

Hallå där!

Vill skapa ett nytt mail med förnamn@efternamn.com eftersom jag inte kan hitta något lämpligt hos outlook,gmail,icloud, och är villig att betala en slant för det hela.

Som jag förstått det så finns det vissa webbhotell som erbjuder webbmail samtidigt när man köper domän, och har än så länge kikat på one.com samt namecheap, och även Google workspace.

Smidigast enligt mig vore att satsa på Google workspace, men det skulle kosta mig ca 9-1000kr för domänen/ per år (sist gång jag kollade) samt ca 59kr månaden för det billigaste paketet, vet inte om det känns som den smidigaste lösningen om man bara vill ha en mail?

Vad är era erfarenheter kring detta?

Permalänk
Avstängd

Jag kör Loopia, jag vet inte om de är bra eller så, men bra mycket billigare än Google i alla fall. Eposten har funkat bra för mig, och domänen är inte så dyr.

Permalänk
Medlem

Jag har kört med Mailgun i snart 10 år för mina domäner, på den tiden var det 10000 mail i månaden gratis, vilket är 5000 idag och 1$ per 1000 mail därefter. Jag brukar ligga på 200-300 mail i månaden och har ALDRIG betalat en dollar

Använder Cloudflare som DNS-provider, vilken också är gratis...

Nu vidareförmedlar jag allt till GMail och använder även det för att skicka (går att ställa in att skicka via din egen domän verifierat mellan gmail/mailgun), så har betalat exakt 0kr på 10 år.

Bara ett tips.

Visa signatur

Asus B550E-Gaming / Ryzen 5900X stock / Corsair Vengeance 32GB 3600 MHz CL18 /
ASUS TUF 4080 Gaming OC / Samsung 980 PRO 2TB PCI-Ev4 + 2TB WD Black NVME PCI-Ev3 / Corsair RM850x v2 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / Phantek P500A / Arctic Cooling LF II 240mm / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A
Synology 1621+ 6*16 / 1513+ 5*8 / LG CX 65" / XBox Series X
Ownit > Bahnhof

Permalänk
Medlem

Jag använder Gandis egna mail. Fungerar bra. Har övervägt att prova FastMail, men Gandi är bra nog.

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem

Jag använder idag en lösning där jag köpt min egen domän och har den hos Loopia.
Sedan pekar jag all e-post trafik därifrån till Zoho.com som har ett epost hotell åt mig utan kostnad.
Kan ha upp till 5 konton utan kostnad hos zoho.
Kostnaden för detta är någon hundralapp eller två om året för att Loopia ska ha kvar kontrollen av domänen.

Funkar riktigt bra men jag är lite sugen på att ha det allt hos en svensk firma även om Zohos lösningar både med webmail och app är helt okej.

Visa signatur

Man made the electrolyte to make us see the horrors in the dark.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KroesusSork:

Jag har kört med Mailgun i snart 10 år för mina domäner, på den tiden var det 10000 mail i månaden gratis, vilket är 5000 idag och 1$ per 1000 mail därefter. Jag brukar ligga på 200-300 mail i månaden och har ALDRIG betalat en dollar

Använder Cloudflare som DNS-provider, vilken också är gratis...

Nu vidareförmedlar jag allt till GMail och använder även det för att skicka (går att ställa in att skicka via din egen domän verifierat mellan gmail/mailgun), så har betalat exakt 0kr på 10 år.

Bara ett tips.

Måste poängtera att jag inte vill syssla med routing eller forwarding där jag kopplar mailen till en viss DNS osv (vet inte ens vad det är )

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

Måste poängtera att jag inte vill syssla med routing eller forwarding där jag kopplar mailen till en viss DNS osv (vet inte ens vad det är )

Det är egentligen inget att vara rädd för. Du gör det en gång och det finns bra guider.

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem

Rekommenderar varmt Inleed, jag kör dom själv för mitt företag och har flertal kunder som jag administrerar och fungerar extremt bra, även priset är bra och klockren support man kan ringa in/maila kl 23 en Lördag och får oftast svar inom timmen.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Medlem

Jag har kört Loopia sen många år tillbaka med eget domännamn samt DNS-paket och har fungerat kanon. Kanske en aningen dyra men jag lägger inte ner någon mer tid på att krångla med det.

Att peka om ett domännamn är inget svårt. Tror även supporten kan hjälpa dig med det.

Permalänk
Medlem

Fastmail med egen domän kanske? Funkar bra för mig. Man kan även hosta statiska webbsidor på fastmail om man så önskar.

Permalänk
Medlem

Jag kan rekommendera att köpa domän separat och sen peka/använda det tillsammans med https://proton.me/

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrShizzle:

Jag kan rekommendera att köpa domän separat och sen peka/använda det tillsammans med https://proton.me/

Har varit inne på det spåret också, men leder till att man är tvungen att leda domänen till mail osv, leder inte detta till att inte alla Mail kommer fram? (Något jag läst på nätet)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

Har varit inne på det spåret också, men leder till att man är tvungen att leda domänen till mail osv, leder inte detta till att inte alla Mail kommer fram? (Något jag läst på nätet)

Så länge alla nödvändiga DNS-records för att verifiera sändning/mottagning är korrekta så är det inga problem

Permalänk
Medlem

Har en fråga till er alla. Jag testade för någon månad sedan på Workspace och registrerade då mitt efternamn.com, jag valde sedan att ångra beställningen eller avsluta provverioden inkl borttagning av domänen osv innan dessa 14 dagar.

Nu i efterhand när jag kollar upp mitt efternamn igen som domän, så ser jag att det inte längre går att registrera mitt efternamn.com som domän, så kan det vara så att Google inte tagit bort allt korrekt? om fallet är så, vad gör man då eller är det bara att försöka nå dem via kundtjänst och lösa ut det hela?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

Har en fråga till er alla. Jag testade för någon månad sedan på Workspace och registrerade då mitt efternamn.com, jag valde sedan att ångra beställningen eller avsluta provverioden inkl borttagning av domänen osv innan dessa 14 dagar.

Nu i efterhand när jag kollar upp mitt efternamn igen som domän, så ser jag att det inte längre går att registrera mitt efternamn.com som domän, så kan det vara så att Google inte tagit bort allt korrekt? om fallet är så, vad gör man då eller är det bara att försöka nå dem via kundtjänst och lösa ut det hela?

Kan vara så domännamnet är låst ifall man skulle ångra sig, har för mig att det finns en grace tid innan det återgår till öppna marknaden men kan ha fel men maila och fråga är nog det bästa och mest korrekta svar du kan få.

Visa signatur

En trött jäkel.