Permalänk
Medlem

Sonos Kampanj 20% rabatt

Hej,

Fick tips att Sonos har 20% rabatt på högtalarpaket: https://www.sonos.com/sv-se/shop/promotional-offers

Är intresserad av Surroundpaket med Beam:https://www.sonos.com/sv-se/shop/surround-set-beam-one-sl-pair
Jag lyckas inte få till rabatten. Originalpriset är 9947kr och borde hamna på ca 7958kr men priset ändras inte även fast jag är på sista "Köp" knappen. Har till och med skapat ett Sonos konto och loggat in men får fortfarande in 20% rabatt. Gör jag något fel?

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | 16GB Corsair Vengeance Rgb Pro 3600MHz | MSI B450M Mortar Max | MSI 5700 XT OC Evoke | Corsair SF600 V2 | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Crucial MX100 512GB | HHKB 2 Pro Type-S | SteelSeries Rival 310 | HP ZR30W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av delidana:

Hej,

Fick tips att Sonos har 20% rabatt på högtalarpaket: https://www.sonos.com/sv-se/shop/promotional-offers

Är intresserad av Surroundpaket med Beam:https://www.sonos.com/sv-se/shop/surround-set-beam-one-sl-pair
Jag lyckas inte få till rabatten. Originalpriset är 9947kr och borde hamna på ca 7958kr men priset ändras inte även fast jag är på sista "Köp" knappen. Har till och med skapat ett Sonos konto och loggat in men får fortfarande in 20% rabatt. Gör jag något fel?

Hifiklubben har samma erbjudande med rätt pris istället

https://www.hifiklubben.se/sonos-beam--one-sl_1/

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk
Medlem

Även komplett har erbjudande på Sonos men har 30% på paketet du verkar tittat på. Priset blir då 6990kr.
https://www.komplett.se/product/1212329/tv-ljud-bild/hemmabio...

Visa signatur

Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar! Kör helt klart på kompletts erbjudande

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | 16GB Corsair Vengeance Rgb Pro 3600MHz | MSI B450M Mortar Max | MSI 5700 XT OC Evoke | Corsair SF600 V2 | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Crucial MX100 512GB | HHKB 2 Pro Type-S | SteelSeries Rival 310 | HP ZR30W |

Permalänk
Medlem

Var hos HIFI-klubben idag på demo mellan Sonos Arc och Beam Gen 2. Trodde att Arc skulle demolera Beam på samtliga plan men så var inte fallet. Vi började med musik på 75% volym. Beam hade bra bas och "punch" och mer direkt soundstage mot lyssnaren. Så fort vi bytte ljudet till Arc så kändes det som att en stor del av basen och "punch" bara försvann. Istället spreds musiken mer i rummet men rösten på artisten var inte direkt utan mer spridd vilket jag inte gillade. Kändes som att beam hade mer verklig ljud. Känns som att Arc försöker kasta ljud åt alla håll men missar lyssnaren på något sätt.

Sen bytte vi till en dolby atmos film och där blev det bra med Arc pga spridningen av ljudet. Effekterna blev bra och det blev lite mer liv och verklighetstroget jämfört med Beam. Beam hade dock bättre punch och bättre dialoger och helt ok spridning av ljudet.

I det stora hela så känns det som att Beam är 20% bättre på musik och Arc 20% bättre på film. Sonos gör magi med Beam Gen2.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | 16GB Corsair Vengeance Rgb Pro 3600MHz | MSI B450M Mortar Max | MSI 5700 XT OC Evoke | Corsair SF600 V2 | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Crucial MX100 512GB | HHKB 2 Pro Type-S | SteelSeries Rival 310 | HP ZR30W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av delidana:

Var hos HIFI-klubben idag på demo mellan Sonos Arc och Beam Gen 2. Trodde att Arc skulle demolera Beam på samtliga plan men så var inte fallet. Vi började med musik på 75% volym. Beam hade bra bas och "punch" och mer direkt soundstage mot lyssnaren. Så fort vi bytte ljudet till Arc så kändes det som att en stor del av basen och "punch" bara försvann. Istället spreds musiken mer i rummet men rösten på artisten var inte direkt utan mer spridd vilket jag inte gillade. Kändes som att beam hade mer verklig ljud. Känns som att Arc försöker kasta ljud åt alla håll men missar lyssnaren på något sätt.

Sen bytte vi till en dolby atmos film och där blev det bra med Arc pga spridningen av ljudet. Effekterna blev bra och det blev lite mer liv och verklighetstroget jämfört med Beam. Beam hade dock bättre punch och bättre dialoger och helt ok spridning av ljudet.

I det stora hela så känns det som att Beam är 20% bättre på musik och Arc 20% bättre på film. Sonos gör magi med Beam Gen2.

Beställde du nåt från Komplett då?

Jag fick hem Beam Gen2, Sub Mini och två One SL som bakhögtalare. Har testat film och serier. Upplever att Beam som centerhögtalare inte sprider ljudet tillräckligt i breddled medan dialoger blir oerhört tydliga och bra.

Jämfört med mitt Harman Kardon HKTS60 som har några år på nacken nu så är jag inte jätteimponerad.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derix:

Beställde du nåt från Komplett då?

Jag fick hem Beam Gen2, Sub Mini och två One SL som bakhögtalare. Har testat film och serier. Upplever att Beam som centerhögtalare inte sprider ljudet tillräckligt i breddled medan dialoger blir oerhört tydliga och bra.

Jämfört med mitt Harman Kardon HKTS60 som har några år på nacken nu så är jag inte jätteimponerad.

Jag beställe Beam Gen2 + 2st One SL: https://www.komplett.se/product/1212329/tv-ljud-bild/hemmabio...

Kan det vara så att du har för stort rum? Demo rummet var ett fyrkantigt ca 6x6 meter. Mitt rum är något mindre ca 5x5 meter. Jag kommer använda systemet mer för musik än film. Det ända jag har att jämföra med är mitt gamla Bose Cinemate GS 2 som är ett 2.1 system som jag inte har kvar och inbyggda högtalarna i min LG OLED C9.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | 16GB Corsair Vengeance Rgb Pro 3600MHz | MSI B450M Mortar Max | MSI 5700 XT OC Evoke | Corsair SF600 V2 | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Crucial MX100 512GB | HHKB 2 Pro Type-S | SteelSeries Rival 310 | HP ZR30W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av delidana:

Jag beställe Beam Gen2 + 2st One SL: https://www.komplett.se/product/1212329/tv-ljud-bild/hemmabio...

Kan det vara så att du har för stort rum? Demo rummet var ett fyrkantigt ca 6x6 meter. Mitt rum är något mindre ca 5x5 meter. Jag kommer använda systemet mer för musik än film. Det ända jag har att jämföra med är mitt gamla Bose Cinemate GS 2 som är ett 2.1 system som jag inte har kvar och inbyggda högtalarna i min LG OLED C9.

Mitt rum är 3,5x5 men däremot är det 3,30 i takhöjd vilket kanske ställer till det. Funderar på att köpa Sonos Arc om det blir rea på den vid Black Friday och skicka upp Beam'en i andra TV-rummet.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derix:

Mitt rum är 3,5x5 men däremot är det 3,30 i takhöjd vilket kanske ställer till det. Funderar på att köpa Sonos Arc om det blir rea på den vid Black Friday och skicka upp Beam'en i andra TV-rummet.

Kan vara takhöjden som ställer till det. Beam har inga uppåtriktade högtalare. I mitt tycke så var det ingen större skillnad surroundmässigt mellan högtalarna.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | 16GB Corsair Vengeance Rgb Pro 3600MHz | MSI B450M Mortar Max | MSI 5700 XT OC Evoke | Corsair SF600 V2 | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Crucial MX100 512GB | HHKB 2 Pro Type-S | SteelSeries Rival 310 | HP ZR30W |

Permalänk
Medlem

Hittade denna video och kan rekommendera den för alla som går i köptankar mellan Arc och Beam Gen2. Här berättar han att Beam Gen2 har högre bas och tydligare vocals. Jag kände exakt samma sak.

https://www.youtube.com/watch?v=3K1JC5I1UXE

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | 16GB Corsair Vengeance Rgb Pro 3600MHz | MSI B450M Mortar Max | MSI 5700 XT OC Evoke | Corsair SF600 V2 | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Crucial MX100 512GB | HHKB 2 Pro Type-S | SteelSeries Rival 310 | HP ZR30W |

Permalänk
Medlem

Är det värt att köpa Sonos dyrare sub gen 3 nu när den är nersatt jämfört med mini sub:en? Det är ju typ 1400 kr emellan den och Sonos Mini Sub som inte är nersatt.

Tänkt ska användas till 5.1 med Sonos Beam Gen 2 och två Sonos ONE SL.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ripex:

Är det värt att köpa Sonos dyrare sub gen 3 nu när den är nersatt jämfört med mini sub:en? Det är ju typ 1400 kr emellan den och Sonos Mini Sub som inte är nersatt.

Tänkt ska användas till 5.1 med Sonos Beam Gen 2 och två Sonos ONE SL.

Svar ja. Köper du Mini kommer du alltid tänka: "Undra hur det hade låtit med Sub 3".

Permalänk
Skrivet av ripex:

Är det värt att köpa Sonos dyrare sub gen 3 nu när den är nersatt jämfört med mini sub:en? Det är ju typ 1400 kr emellan den och Sonos Mini Sub som inte är nersatt.

Tänkt ska användas till 5.1 med Sonos Beam Gen 2 och två Sonos ONE SL.

Var nyligen och lyssnande på beam + sub mini samt arc + sub gen 3.
Var inget snack enligt mig. Sub gen 3 slog betydligt hårdare och mer kontrollerat jämfört med minin.
Slutade med att jag gick därifrån med en arc + sub gen3.

Visa signatur

"?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av delidana:

Var hos HIFI-klubben idag på demo mellan Sonos Arc och Beam Gen 2. Trodde att Arc skulle demolera Beam på samtliga plan men så var inte fallet. Vi började med musik på 75% volym. Beam hade bra bas och "punch" och mer direkt soundstage mot lyssnaren. Så fort vi bytte ljudet till Arc så kändes det som att en stor del av basen och "punch" bara försvann. Istället spreds musiken mer i rummet men rösten på artisten var inte direkt utan mer spridd vilket jag inte gillade. Kändes som att beam hade mer verklig ljud. Känns som att Arc försöker kasta ljud åt alla håll men missar lyssnaren på något sätt.

Sen bytte vi till en dolby atmos film och där blev det bra med Arc pga spridningen av ljudet. Effekterna blev bra och det blev lite mer liv och verklighetstroget jämfört med Beam. Beam hade dock bättre punch och bättre dialoger och helt ok spridning av ljudet.

I det stora hela så känns det som att Beam är 20% bättre på musik och Arc 20% bättre på film. Sonos gör magi med Beam Gen2.

Det ligger definitivt något i det du skriver. Jag har hela huset fullsmetat med Sonos och testade Arc någon månad som ersättare till Sonos Playbar . Fungerade bra till film och serier (speciellt Atmos) men till musik är den imho oduglig! Gamla Playbar tillsammans med Sonos Sub låter ljusår bättre när man spelar musik.

Visa signatur

__________________
Stationär: | NZXT H510 Flow | Corsair RM850x | GIGABYTE Z790 AORUS Elite AX | Intel Core i7 13700K | 32GB 6400Mhz CL32 DDR5 | MSI RTX 380 | 1TB Seagate FireCuda 530 + 1TB Kingston KC3000 | LG OLED 42C2 120Hz 4K | Bärbar: MacBook Pro 14"

NAS: Synology DS1815+ 8X 4TB WD RED
Server: Esxi 6.5 | i5 4690K | 32GB DDR3 | 1TB SSD + iSCSI SATA [/B]

Permalänk

Har rabatten slutat att fungera, någon som vet? Funderar på att köpa en beam och 20% hade ju suttit fint.

Någon av er som provat beam 1 vs beam 2. Är det värt merkostnaden för att få den nya om man ska kolla på film, lite tv? Gamla beamen brukar säljas begagnad för typ 2-2,5kkr så frågan är om nya är värd i runda slängar det dubbla?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bluetrain:

Har rabatten slutat att fungera, någon som vet?

"Alla" som reade gjorde det under Black Friday, nu är priserna för det mesta tillbaka på normal nivå. Skulle gissa att Sonos likt Apple och andra styr väldigt hårt hur mycket deras produkter får reas.

Visa signatur

Mostly Harmless

Permalänk
Skrivet av Mayhem SWE:

"Alla" som reade gjorde det under Black Friday, nu är priserna för det mesta tillbaka på normal nivå. Skulle gissa att Sonos likt Apple och andra styr väldigt hårt hur mycket deras produkter får reas.

det var ju dumt men jag visste inte då att jag behövde en soundbar. jag får helt enkelt ligga lågt till mellandagsrean eller om jag springer på något begagnat.