Andrahandsvärdet på ASUS Radeon RX 6700 XT 12GB TUF GAMING OC

Permalänk

Andrahandsvärdet på ASUS Radeon RX 6700 XT 12GB TUF GAMING OC

Hej! Har nyss fått tag i ett 3070 och har därmed ett 6700 xt till övers. Vad kan andrahandsvärdet vara på kortet?
ASUS Radeon RX 6700 XT 12GB TUF GAMING OC - Satt i en färdigbyggd dator från Inet. Köpt 2021-05-13.
Använd till CS:GO och några timmar WoW.

Tänkte sälja här på Sweclockers så vill ge ett bra pris som tack för all hjälp jag fått genom åren.
Kortet kostar tydligen 10k nytt.

Permalänk
Medlem

Ett bra tips är att kika och jämföra på exempelvis avslutade auktioner på Tradera, så får du en ungefär prisbild

Alt Blocket mm.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av schakalen@GB:

Hej! Har nyss fått tag i ett 3070 och har därmed ett 6700 xt till övers. Vad kan andrahandsvärdet vara på kortet?
ASUS Radeon RX 6700 XT 12GB TUF GAMING OC - Satt i en färdigbyggd dator från Inet. Köpt 2021-05-13.
Använd till CS:GO och några timmar WoW.

Tänkte sälja här på Sweclockers så vill ge ett bra pris som tack för all hjälp jag fått genom åren.
Kortet kostar tydligen 10k nytt.

Snarare 5-6k nytt?

Kika på tradera, verkar säljas för under 4k

Permalänk
Medlem

Ett nytt motsvarande kostar 5500kr.
Jag brukar sätta ut för 70% av det.

Så 3850:-
Sen får buden bestämma vad jag faktiskt får.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Vet inte vad du får 10K ifrån.

Permalänk
Medlem

Enligt prisjakt så ligger det på 10tkr nytt, men det lär knappast sälja för det priset med tanke på (också enligt prisjakt) att ett Asus Radeon RX 6800 XT TUF Gaming OC HDMI 3xDP 16GB ligger runt 8tkr och ett Asus Radeon RX 6900 XT TUF Gaming OC HDMI 3xDP 16GB ligger strax under 10tkr.

Tittar man på andra RX6700XT-kort på prisjakt så hittar man många mellan 5tkr och 7tkr.

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk
Skrivet av SnowgubbeN:

Ett bra tips är att kika och jämföra på exempelvis avslutade auktioner på Tradera, så får du en ungefär prisbild

Alt Blocket mm.

Jag har försökt efter bästa förmåga. Funnit som bäst "vanliga" kortet. Asus Radeon RX 6700 XT Dual
Får djupdyka.

Permalänk

Jag har detta kortet.
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5731751

Jag vill ge ett bra pris till denna community. Inte tjäna mest pengar. Då åker skiten ut på Tradera och man får någon jobbig jävel som frågar vart kortet är 10 minuter efter vunnen auktion.

Ber helt enkelt om ett okej pris som tack för att ni svarar på frågor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av schakalen@GB:

Jag har detta kortet.
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5731751

Jag vill ge ett bra pris till denna community. Inte tjäna mest pengar. Då åker skiten ut på Tradera och man får någon jobbig jävel som frågar vart kortet är 10 minuter efter vunnen auktion.

Ber helt enkelt om ett okej pris som tack för att ni svarar på frågor.

Ser ut som nån glömt att justera priset på det där. Du kan få ett 6900XT för mindre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av schakalen@GB:

Jag har detta kortet.
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5731751

Jag vill ge ett bra pris till denna community. Inte tjäna mest pengar. Då åker skiten ut på Tradera och man får någon jobbig jävel som frågar vart kortet är 10 minuter efter vunnen auktion.

Ber helt enkelt om ett okej pris som tack för att ni svarar på frågor.

Du får samma kort från andra partners för mellan 5 och 6 tusen kronor. de tips du fått om pris tidigare i tråden är rimliga med det i åtanke.

Permalänk

Då är jag med. Kortet är överprisat något djävulskt. Då struntar jag i att ens sälja det och låter det ligga som en reserv eller ger bort det gratis till någon i nöd.
Tack för hjälpen!