Guide: Samsungs TV som bildskärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elixx:

Jag hade exakt samma problem, spenderade en hel del tid med att felsöka all, slutade med att jag köpte en kortare kabel så fungerade allt vad Samsung utlovade att TV ska klara av.

Skrivet av snajk:

Min kabel till XBoxen är den som följde med den, den borde klara allt, och det gör den ju också nio gånger av tio liksom. Och dessa problem har kommit efter uppdateringar av teven eller XB så jag tror inte problemet ligger i hårdvaran eller kablarna.

HDMI-kabeln är inte himla lång. Tror den är 2 - 3m. Tog kortaste möjligt.
Hade en Sony SRS-XB31 trådlös högtalare som jag har kopplat in till datorn och lagt under tv:n (soundbar). Testar ifall allt fungerar bättre då när ljudet går genom den istället för tv:n.

Skrivet av Hackers:

Jag har en samsung q90t och då är det port 4 som har 2.1 120

Du har rätt. Jag skrev för fort. Menade HDMI 4. Har samma tv som dig.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maysay:

Själv har jag problem med Game-mode på min Samsung. Ljudet försvinner, så man måste starta om eller så blir det framedrops. Ibland blir färgerna väldigt ljusa också. Trodde först det var HDMI-kabeln men köpte en ny och problemet uppstår fortfarande.

De flesta hdmi kablar är rent ut sagt skit.
Innan jag hitta dessa har jag bara haft problem med alla möjliga.
Dessa är de enda rätta och funkar 100%

https://noerdic.se/collections/hdmi-2-1

Permalänk
Medlem

Hur gör du för att aktivera dolby atmos i Windows 11?

Det verkar inte lira med spartial sound även om alla inställningar som passthrough är rätt etc.

Sen att Köra HDR läge i PC läge på samsung verkar vara hit and miss. Bara Filmläge får bilden att se "rätt ut", annars är den aldeles för "saturated" i de andra lägena

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem

Är jag ensam i den här tråden om att känna mig mer immersed när jag spelar på en 30+ monitor på ett datorbord än tex en 55 tum oled från. soffan? Jag har testat flera gånger men alltid gått tillbaka till desktop med skärm.

Permalänk
Medlem

@Laxpudding Att ha en tv som datorskärm är verkligen något som har växt i mitt huvud, särskilt när jag börjar känna att jag vill ha större än 32" och hoppa till 4k.
Tur att vi har dig som pelare här på SweC, dina guider och råd har verkligen fått intresset för skärmar att växa senaste åren, då man tidigare blundat för ämnet pga.. okunskap och komplexitet.

Nu står jag i valet och kvalet inför black friday, har alltid dragits åt LG sen tidigare tv-apparater och har hört att C2 ska vara otroligt fin samt historiskt gått ner mkt i pris på BF.
Men har dock ingen större översyn om inställningarna finns för att göra den till en bra PC skärm.
Vart imponerad över den här guiden för Samsung så vart osäker om det är en C2 man ska jaga eller om Samsung 43" QN90B (2022) kanske är att föredra, så är nyfiken på din synpunkt då märke egentligen inte har någon betydelse för mig.
Det jag kommer vara ute efter är en ~42"

Sen så är jag otroligt nyfiken på OLED, men är lite rädd för svartan när det kommer till vissa spel..
Då det kan vara otroligt gynnsamt att kunna se i mörka delar, särskilt konjukturerna.
Men det kanske går att ställa in även på en Oled? tänker att det kanske bara är att ställa in med gamma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yippikayey:

@Laxpudding Att ha en tv som datorskärm är verkligen något som har växt i mitt huvud, särskilt när jag börjar känna att jag vill ha större än 32" och hoppa till 4k.
Tur att vi har dig som pelare här på SweC, dina guider och råd har verkligen fått intresset för skärmar att växa senaste åren, då man tidigare blundat för ämnet pga.. okunskap och komplexitet.

Nu står jag i valet och kvalet inför black friday, har alltid dragits åt LG sen tidigare tv-apparater och har hört att C2 ska vara otroligt fin samt historiskt gått ner mkt i pris på BF.
Men har dock ingen större översyn om inställningarna finns för att göra den till en bra PC skärm.
Vart imponerad över hur Samsungs skärmar gjorde i den här guiden så vart otroligt osäker om det är en C2 man ska jaga eller om Samsung kanske är att föredra, så är nyfiken på din synpunkt då märke egentligen inte har någon betydelse för mig.
Det jag kommer vara ute efter är en 42" 4K.

Sen så är jag otroligt nyfiken på OLED, men är lite rädd för svartan när det kommer till vissa spel..
Då det kan vara otroligt gynnsamt att kunna se i mörka delar, särskilt konjukturerna.
Men det kanske går att ställa in även på en Oled? tänker att det kanske bara är att ställa in med gamma.

En 55 tum oled skärm i 4k blir dock alldeles för pixlig på nära håll när man tex ska läsa text. 32 4k på skrivbord är som att titta ut genom ett fönster på spelvärlden. Jag har testat tv flera gånger men känner mig inte alls lika immersed som en 32 tum 4k monitor på ett skrivbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

En 55 tum oled skärm i 4k blir dock alldeles för pixlig på nära håll när man tex ska läsa text. 32 4k på skrivbord är som att titta ut genom ett fönster på spelväden. Jag har testat tv flera gånger men känner mig inte alls lika immersed som en 32 tum 4k monitor på ett skrivbord.

Kör idag med en 2k 32", 55 skulle vara på tok för stort för mig, därför jag skrev att jag var ute efter en 42".
Tror 42" är där gränsen går för mig, den blir då ca +/- 50 cm från mig.
Minns när jag först klev upp från 24" till 27" för några år sedan och tyckte det kändes för stort första veckorna, men efter några år kändes det för litet och nu börjar jag känna likadant för min 32".

Kanske är det sämre syn, eller så blir man helt enkelt mer och mer kräsen
Har ju en 120" från projektor i tv-rummet, så bara det har väll gjort att allt annat känns litet nu för tiden.

Permalänk
Medlem

har kört lcd tv kopplat till datorn i rätt många år nu, spec för bilspelandet men har aldrig kommit överrens med att köra en tv som en monitor. Folk gnäller ju om screen door effect i VR men även en 42" tv med 4k lider av samma problem, iaf om man sitter lika nära som man gör med en vanlig hederlig dotorskärm.

det som e lite konstigt är att jag upplever att min 25" 1080p som mycket cleaneare än just min 42 elelr var det 43" 4k tv trots att tvn ska ha högre ppi.

8k 40" hade nog varit nice, typ över 200 ppi? noice hade det varit

häromdan var jag på inet å såg att de hade en dell 25" 1440p, wow vad cleant å skarp det såg ut, å att skärmen hade ultra tunna kanter, även den nedersta gjorde inte det sämre.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem
Skrivet av DST:

har kört lcd tv kopplat till datorn i rätt många år nu, spec för bilspelandet men har aldrig kommit överrens med att köra en tv som en monitor. Folk gnäller ju om screen door effect i VR men även en 42" tv med 4k lider av samma problem, iaf om man sitter lika nära som man gör med en vanlig hederlig dotorskärm.

det som e lite konstigt är att jag upplever att min 25" 1080p som mycket cleaneare än just min 42 elelr var det 43" 4k tv trots att tvn ska ha högre ppi.

8k 40" hade nog varit nice, typ över 200 ppi? noice hade det varit

häromdan var jag på inet å såg att de hade en dell 25" 1440p, wow vad cleant å skarp det såg ut, å att skärmen hade ultra tunna kanter, även den nedersta gjorde inte det sämre.

Det är just det med screen door effect jag menar. Jag känner mig även mycket mer inne i spel när jag spelar i 4k 32 tum skrivbord. Det är lite mer som att titta på film för mig när jag spelar spel på tv från soffan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Det är just det med screen door effect jag menar. Jag känner mig även mycket mer inne i spel när jag spelar i 4k 32 tum skrivbord. Det är lite mer som att titta på film för mig när jag spelar spel på tv från soffan.

mm, för mig så funkade 1080p 42" iaf för bilspel, men ja precis, desktop/skrivbords arbete med tv går inte för mig. räcker att jag tittar på det dära startfälts/aktivitets fältet å jag ser pixlarna eller snarare mellanrummet mellan på 4k tv, super tydligt när man kör i darkmode. jag bara spyr

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Yippikayey:

Sen så är jag otroligt nyfiken på OLED, men är lite rädd för svartan när det kommer till vissa spel..
Då det kan vara otroligt gynnsamt att kunna se i mörka delar, särskilt konjukturerna.
Men det kanske går att ställa in även på en Oled? tänker att det kanske bara är att ställa in med gamma.

OLED i sig självt har inga problem med att urskilja skuggtoner. En felaktigt inställd OLED däremot.

Lite längre förklaring är att hos en OLED med basen av svart = 0 nits (totalt svart) kommer första steget av mörkgrått ovanför svart innehålla väldigt låga nits-nivåer av fysiskt ljus, ofta lägre är en vanlig LCD som kanske börjar sin nivå av svart på kanske 0,1 nits eller ännu mer. Både svart och nivåerna mörkgrått hos en typisk LCD börjar på betydande högre nivåer av fysiskt ljus jämfört med en OLED. Vilket i sin tur får olika effekt i olika rumsmiljöer.

I slutändan avgörs det där av inställningarna man använder. Ska man spela i ett ganska ljust rum med en OLED som börjar på 0 nits i svart kan man behöva ljusa upp nivåerna – offra OLED-svärtan – så att ögat uppfattar skillnaden mellan svart och mörkgrått.

Permalänk
Inaktiv

Körde TV som skärm under ett par år, mitt problem med moderna TVs är att det är fulla med bloatware & appar. Hade varit nice om någon tillverkare levererade ett "rent" OS på TVn för oss som inte vill ha allt annat tjafs att rota runt i menyer. Känns som TV-tillverkarna tycker det är lite coolt att lasta på en massa skräp, som också blir en säkerhetsrisk sen när OSet blivit "gammalt" (typ 3 år senare) & inte uppdateras längre.

Upp till 40" funkar bra som TV men större än så rekommenderar jag att skaffa ultrawide, det blir konstig betraktningsvinkel på en platt 50" tv är min erfarenhet (om man sitter nära dvs).

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon344829:

Körde TV som skärm under ett par år, mitt problem med moderna TVs är att det är fulla med bloatware & appar. Hade varit nice om någon tillverkare levererade ett "rent" OS på TVn för oss som inte vill ha allt annat tjafs att rota runt i menyer. Känns som TV-tillverkarna tycker det är lite coolt att lasta på en massa skräp, som också blir en säkerhetsrisk sen när OSet blivit "gammalt" (typ 3 år senare) & inte uppdateras längre.

Upp till 40" funkar bra som TV men större än så rekommenderar jag att skaffa ultrawide, det blir konstig betraktningsvinkel på en platt 50" tv är min erfarenhet (om man sitter nära dvs).

Är det inte bara att inte ge den access till något nåt?

Själv har jag kört med 42 tum 4K i kanske en månad nu och min gamla UW 34 känns väldigt begränsad, på höjden främst. Sen finns det förstås saker som irriterar jämfört med en skärm, som att de inte kan gå ur standby automatiskt utan man måste sätta igång den med fjärren. Det var också ett helvete att få till bilden så att den såg bra ut och samtidigt inte hade sjukt lagg. Men på det stora hela funkar det väldigt bra, och det finns ju fördelar. På min gamla skärm fick man byta ingång med väldigt jobbiga och pilliga menyer som styrdes av en liten joystick i skärmens underkant, på teven har jag en knapp på fjärren. Att den har ok ljud var också ett lyft, jag har bättre ljud kopplat till min stationära men för jobbdatorn duger det bra med tevens. Skönt att slippa lurar i alla möten, alternativt koppla in stereon varje gång jag kopplar in datorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Är jag ensam i den här tråden om att känna mig mer immersed när jag spelar på en 30+ monitor på ett datorbord än tex en 55 tum oled från. soffan? Jag har testat flera gånger men alltid gått tillbaka till desktop med skärm.

Du ska ha din 55" på din desktop på samma avstånd som din 30".

Om du ska sitta i soffan på 2-3meters avstånd gäller det att ha en större skärm än 55" till soffan.
55" på det avståndet är alldeles för litet.
65" som minimum men helst nog ännu större som 77" eller liknande.

55" är desktop storlek, 65" skulle nog också fungera om du går upp till 8K pixeltäthet.
Till soffan behövs det större om man inte drar fram stolen som om du sitter vid desktop användande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nighthog:

Du ska ha din 55" på din desktop på samma avstånd som din 30".

Om du ska sitta i soffan på 2-3meters avstånd gäller det att ha en större skärm än 55" till soffan.
55" på det avståndet är alldeles för litet.
65" som minimum men helst nog ännu större som 77" eller liknande.

55" är desktop storlek, 65" skulle nog också fungera om du går upp till 8K pixeltäthet.
Till soffan behövs det större om man inte drar fram stolen som om du sitter vid desktop användande.

Jag kör 77” oled i soffan, det funkar fint på ca 2.5 meter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nighthog:

Du ska ha din 55" på din desktop på samma avstånd som din 30".

Om du ska sitta i soffan på 2-3meters avstånd gäller det att ha en större skärm än 55" till soffan.
55" på det avståndet är alldeles för litet.
65" som minimum men helst nog ännu större som 77" eller liknande.

55" är desktop storlek, 65" skulle nog också fungera om du går upp till 8K pixeltäthet.
Till soffan behövs det större om man inte drar fram stolen som om du sitter vid desktop användande.

Jag har testat min 55 tummare på skrivbordet men det blir för pixligt i 4k på det avståndet.

Permalänk
Inaktiv

Jag har en Samsung 37 tums (tror jag det är) TV som andra skärm och som skärm till Davinci Resolve när jag gör filmer. Den ger en riktigt bra och naturtrogen bild till video/TV över nätet också. Om den funkar till spel har jag ingen aning om och bryr mig inte då jag bara spelar lite gitarr.

Permalänk
Medlem

Som vanligt väl utförd av dig @Laxpudding mycket godis här...

🥰🥰

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem

För den som missat det kan jag tipsa om att Samsung, via Benify, just nu har ett helt galet pris på fram till nyligen senaste versionen av deras 8K high end TV-apparater - 65" QN900B för under 18 000 kr (den kostar i skrivande stund 58k på Prisjakt).

För vanligt TV-tittande och spelande är nog 8K i princip meningslöst, men som datorskärm blir det genast en helt annan sak för oss upplösningsknarkare. Detta då 8K motsvarar upplösningen av 4 st 4K skärmar och därmed, åtminstone i teorin, borde kunna ersätta multiskärms riggar med bara en enda skärm. En 65" på skrivbordet är så klart inte för alla, men värt att tänka på är att en 8K 65" skärm har ett PPI på 135 att jämföra med t.ex. en 27" QHD som har PPI på 108.

Det finns så klart massor som kan göra att detta i praktiken inte blir samma succe som det framstår som i teorin, risig texthantering, tittvinklar, dithering, tungdrivet i 8K även med bästa GPU osv. osv. osv. Men som skärmknarkare så har jag så klart redan lagt en beställning för att testa. Detta trots att jag är OLED-fanboy och idag kör en setup med två 42" C2

Det vore rätt intressant om @Laxpudding kunde göra en uppföljande artikel om 8K vs 4K med fokus som PC skärm snarare än den numera rätt uttjatade jämförelsen med fokus på att man inte kan se skillnaden på 8K och 4K för underhållning.

Det är svårt att inte bli lite nostalgisk med tanke på den liknande tråd som jag skapade för drygt 6 år sedan

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1491042-anvanda-65-4k-...

För den som tycker detta är galet kan jag även tipsa om att jag faktiskt inte är först ut denna gång heller

https://www.reddit.com/r/battlestations/comments/13k09o8/moni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

För den som missat det kan jag tipsa om att Samsung, via Benify, just nu har ett helt galet pris på fram till nyligen senaste versionen av deras 8K high end TV-apparater - 65" QN900B för under 18 000 kr (den kostar i skrivande stund 58k på Prisjakt).

För vanligt TV-tittande och spelande är nog 8K i princip meningslöst, men som datorskärm blir det genast en helt annan sak för oss upplösningsknarkare. Detta då 8K motsvarar upplösningen av 4 st 4K skärmar och därmed, åtminstone i teorin, borde kunna ersätta multiskärms riggar med bara en enda skärm. En 65" på skrivbordet är så klart inte för alla, men värt att tänka på är att en 8K 65" skärm har ett PPI på 135 att jämföra med t.ex. en 27" QHD som har PPI på 108.

Det finns så klart massor som kan göra att detta i praktiken inte blir samma succe som det framstår som i teorin, risig texthantering, tittvinklar, dithering, tungdrivet i 8K även med bästa GPU osv. osv. osv. Men som skärmknarkare så har jag så klart redan lagt en beställning för att testa. Detta trots att jag är OLED-fanboy och idag kör en setup med två 42" C2

Det vore rätt intressant om @Laxpudding kunde göra en uppföljande artikel om 8K vs 4K med fokus som PC skärm snarare än den numera rätt uttjatade jämförelsen med fokus på att man inte kan se skillnaden på 8K och 4K för underhållning.

Det är svårt att inte bli lite nostalgisk med tanke på den liknande tråd som jag skapade för drygt 6 år sedan

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1491042-anvanda-65-4k-...

För den som tycker detta är galet kan jag även tipsa om att jag faktiskt inte är först ut denna gång heller

https://www.reddit.com/r/battlestations/comments/13k09o8/moni...

Inlägg från en annan tråd på "8K som datorskärm" temat, som gör sig bättre här.

***

Gjorde ett försök med QN900B som datorskärm för att testa 8K upplösningen men det blev rätt snabbt uppenbart att det aldrig skulle fungera. Inte främst då pga upplösningen eller storleken på skärmen (de bättre 8K verkar bara finnas i 65" och uppåt) utan att panelen i sig helt enkelt inte funkade på så nära avstånd och med så rätt extrema tittvinklar även i sweet spot. FALD-griden syntes mot enfärgade bakgrunder som ett hönsnät och det blev uppenbart hur hårt "bildprocessningen" (local dimming, AI etc) behövde jobba bara man flyttade muspekaren. Jämför man med en OLED för samma ändamål blev skillnaderna väldigt uppenbara.

Nu talar jag alltså inte om spel, underhållning osv utan som datorskärm för arbete osv. på ett tittavstånd av max en meter. Förmodligen inte ett speciellt vanligt use case eller något som TVn ens är tänkt för, men om någon mer tänkt sig något liknande, tänk om Utfallet var väl inte i sig så oväntat, har gjort liknande försökt tidigare men ung samma utfall, men tänkte att med Mini LED osv kanske problemen hade minskat.

Återigen, detta är ett rätt extremt usecase, ni som köpt dessa TV apparater för mer normalt bruk har nog inget att oroa er för här.

Permalänk
Medlem

Inlägg från en annan tråd på "8K som datorskärm" temat, som gör sig bättre här.

***

Skrivet av AlexCooper:

Tack för info! Även om det kanske inte märks så tror jag att vi är några st. som dras till detta upplägg.

Jag testade QN700T (2020) i 55”-storlek. Där upplevde jag inte FALD-griden på ca. 1 meters avstånd. Däremot blev betraktingsvinklarna lidande — de yttersta 5-10cm på vardera sida fick färgskiftningar.
Hur var vinklarna för dig på denna nyare QN900B-modell (och högre serie givetvis)?

Och vilken ”sweetspot” menar du?

Vad för modell/märke testade du innan?

Apropå mitt test. Texten var å andra sidan… helt ljuvlig! Butter smooth.
Tyckte även den var det när jag körde TV’n i 4K-läge. Jag har bra syn, men kunde faktiskt inte urskilja pixlarna på texten ens i det läget.
Nånting var annorlunda med pixlarna/subpixlarna. Kanske AI’n eller något grejade i bakgrunden. Eller|och strukturen på pixlar&subpixlar var så pass annorlunda. (Annorlunda var den. Tog bild på den, behöver bara hitta bilden…) Om du har din QN900B kvar så får du gärna ta en närbild på subpixlarna.

Jag har nog sällan sett så ”mjuk” text. Var underbart att läsa. Dock åkte den tillbaka pga. två skäl:

  • betraktningsvinklarna utåt kanterna

  • 8K 60Hz envisades med att inte fungera. Enbart 30Hz

Lyckades få 4:4:4 att fungera ihop med 8K@60hz till slut. Eller rättare sagt, jag lyckades få mig själv att fatta att det hade fungerat hela tiden, men den förbannade nya default photo viewern i Windows 11 skalar tydligen om bilden om man inte har nog stort fönster, vilket gör att det ser ut EXAKT som när man inte har fungerande 4:4:4. Förklarar även varför jag tyckte det såg oväntat bra ut i övriga progarm trots att 4:4:4 inte fungerade

Synlig grid...har undersökt det hela lite mer och det verkar främst vara vid vissa färger som det syns, t.ex. mörkblått verkar göra det rätt synligt. Därmot inte typ helvitt.

Det problem jag dock inte hittat någon lösning på ännu är skalningen, eller snarare att få det att inte skala så att man t.ex. kan köra 4K "native" utan att det skalas upp till hela skärmen. Det kan lösas genom att köra GPU skalning, problemet är bara att då får man nöja sig med 60 hz iom att skärmen tror sig köra 8K. Samsung har ju lite inbyggda upplösningar i sitt game mode som man kan ändra till, men tyvärr verkar inte just 4K ingå där vad jag sett.

Sweetspot, alltså, jag har ju skärmen på skrivbordet, och även om man sitter så bra man kan så är det lite svårt att inte får en rätt hyfsat betraktningsvinkel mot kanterna när man har en 65" skärm en armlängd bort Betraktningsvinklarna är dock inte så pjåkiga faktiskt, inte OLED nivå så klart men faktiskt inte så pjåkiga.

Permalänk
Medlem

Försöker få till 4K till min PC för min S90C 77". Blir galen. 1080 max. Avinstallerar drivrutinerna och då vips. 4K, men så fort jag startar om eller ominstallerar så 1080P.. Dell 7000 Micro. i5 12th generation. och senaste Arc drivrutinerna. Windows 11pro.

Visa signatur

Mvh Fisen!
CPU:Intel Core i7-3770K@4,5Ghz |Kylare: Antec Kuhler H2O 620 |Mobo: Asus Sabertooth Z77|RAM: G.Skill Ripjaws X 16GB DDR3|Grafik: Gigabyte R9 290 OC Windforce |OS:Windows 8.1 64 bit|Chassi:Fractal Design Define R3, Svart|Hårddisk SSD Samsung EVO 250 |Nättagg: Fractal Design Newton R2, 650W, modulär, 80 PLUS|Övrigt:Skärm AOC Q2963Pm - 29"|