Nekad reklamation av elsparkcyklar hos Webhallen

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Cyber Judas:

Av ren nyfikenhet, vad står det i bruksanvisningen till scootern angående farthållaren?
Enligt mistore.se https://mistore.se/products/mi-electric-scooter-3
så är farthållare förbjudet på scootrar i EU.

Kan vara gråimport av webhallen ev gammalt exemplar av olika batchar. Troligtvis ....

Skrivet av sweisdapro:

Kvittar egentligen, säljer webhallen den som att den har farthållare så ska den ha farthållare

Helt rätt säljs den som farthållare så ska den göra det. Dock tror jag somsagt webhallen ställer sig på snedden pga korgskadorna. Sen att ts verkar vara en väldigt speciell person hjälper inte heller. Visst har hen rätt men ja...

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Officiell jultomte
Skrivet av Petterk:

@Webhallen

Jag tycker det är lite oroväckande att ni skriver att produkten kräver förarbevis och får framföras som moped, den är inte typgodkänd som moped klass II. Beskrivningen kommer säkert från generalagent, men det är dags att ta bort sådana formuleringar.

Passa dig, du vill inte bli anklagad för en lynch mob

Visa signatur

PC1: i5-13600kf, 32gb DDR5@6000MHz, GTX 1080, Prime Z690-A, Windows 11
PC2: Ryzen 5 5600X, 16GB DDR4, GTX 1070Ti, ROG STRIX B550-F, Windows 10
SRV1: i5 10500T, 16GB DDR4, Debian
Home Assistant-tråden | Stryktipset

Permalänk
Medlem

@webhallen känns tyvärr som att dom verkar ha övergett närvaron här på Swec.
Inne titt som tätt, men inte svarat på en enda fråga eller skrivit nånting på snart 4 månader...

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

@Webhallen

Jag tycker det är lite oroväckande att ni skriver att produkten kräver förarbevis och får framföras som moped, den är inte typgodkänd som moped klass II. Beskrivningen kommer säkert från generalagent, men det är dags att ta bort sådana formuleringar.

De har ändrat nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Enligt OP så erkände de att felet fanns, men det är inget som vi andra har belägg för.

Jag hade en liknande situation med Elgiganten för ungefär sex år sedan där jag gång på gång fick lämna in en telefon som helt uppenbart var söndrig, men jag blockerade kundtjänstdisken och tvingade personalen att bevittna felet (vilket tog max 1 minut att efterskapa) och underteckna att de hade sett det. Så hade jag den kvittensen när Elgiganten hotade med avgifter för "undersökning". Det var irriterande, men jag hade aldrig fått för mig att annat folk skulle tro på mig bara för att jag säger att de hade bevittnat det.

Just mobiler är dock ofta svåra. "dålig batteritid", omstarter, etc kan många gånger bero på användaren (och dennes applikationer). Även om du upplever felet så kan verkstaden många gånger inte återskapa det efter en återställning.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1