Försäkring till mobilen?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Maj 2002

Försäkring till mobilen?

Antar att detta är rätt del i forumet för att ställa denna fråga..

Funderar på att köp en mobil, T610 och T310 är de som jag e mest inne på. Eftersom iallafall T610 är dyr och avancerad så ser jag det också som om att den kan krångla ganska mycket. Där jag har kollat på mobilen (komab) får man ett års garanti, dom erbjuder dock ingen försäkring. Hur viktigt e dock det tycker ni? Ett års garanti låter inte som speciellt mycket. Så ja.. Vad tycker ni om försäkrning och sådant? Ska jag köpa på ett annat ställe bara för att kunna skaffa försäkring till den?

För övrigt, T610, 2195:-, 6 mån comviq kväll abonnemang, 179 kr månaden. Rätt OK va?

[Obsessed?...Na, just Bebopin...]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uddevalla
Registrerad
Jul 2002

Vad jag vet (dock är jag inte alls säker, en mobiltelefon-handlare som berättade för mig) är det inga som tecknar förmånliga försäkringar för mobiltelefoner längre. Försäkringsbolagen gick tydligen med stor förlust vad gäller försäkringar för mobiltelefoner "dom första åren" och har därmed slutat med det...

"A delayed game is eventually good, a bad game is bad forever"- Shigeru Miyamoto

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
STHLM
Registrerad
Mar 2002

Själv har jag lagt till en "allriskförsäkring" till min vanliga hemsförsäkring. Täcker "lösa delar" upp till ett basbelopp (vet ej vad det är på men mellan 20-30 000 tror jag). Jag har Salusansvar och det kostar 41,- extra per månad.
Men då täcker den ju ALLA prylarna, kamera, jag kanske spiller bira i TV:n eller dylikt. Självrisken är visserligen 1000,- men det kan man ju leva med.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2001

Det har stått ganska mycket i kvällstidningarna om de där försäkringarna. De täcker tydligen inte en massa konstiga saker som man tror de borde täcka. Jag köper aldrig sådana försäkringar längre, hemförsäkringen räcker oftast.

Dator: 6700K@4800MHz - Sabertooth Z170 - 32GB Crucial - 2x120GB SSD @ RAID0 + 4TB - GTX 970 - Allt vattenkylt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hudiksvall
Registrerad
Feb 2003

Telia har en allrisk försäkring som kostar 365kr per år.. räcker med att du har ett telia abb för att kunna försäkra telefonen.. du behöver inte ens ha köpt den av dom

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Maj 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
Telia har en allrisk försäkring som kostar 365kr per år.. räcker med att du har ett telia abb för att kunna försäkra telefonen.. du behöver inte ens ha köpt den av dom

Ja okej, fast ja.. Om jag nu köper T610 med abonnemang så blir det comviq.

[Obsessed?...Na, just Bebopin...]