Vilka streamingtjänster kan man dela?

Permalänk
Medlem

Vilka streamingtjänster kan man dela?

Hej,

Mina föräldrar har nyss fått bredband men de kör fortfarande TV genom "analoga" uttaget. Idag har jag(familj) Netflix, HBO MAX, Amazon Prime, Viaplay. Vi bor ca 10 mil ifrån varandra, är det några problem att dela någon av dessa konto med dem? Vad jag förstår så ska det vara lagligt.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Jag delar Disney, HBO Max och Amazon prime med svärmor och det funkar bra och gjort det i 1 år nu typ.
Inte en aning om det lagligt men skulle dem låsa det så är det inte värre än att skaffa ett nytt bara

Permalänk
Skrivet av Jimmy:

Hej,

Mina föräldrar har nyss fått bredband men de kör fortfarande TV genom "analoga" uttaget. Idag har jag(familj) Netflix, HBO MAX, Amazon Prime, Viaplay. Vi bor ca 10 mil ifrån varandra, är det några problem att dela någon av dessa konto med dem? Vad jag förstår så ska det vara lagligt.

Om du vill göra det enligt avtal brukar strömningstjänsterna ha en klausul om att ”familjedelning” gäller folk i samma hushåll. Om du inte har ett jättestort hus hamnar alltså ditt exempel utanför ett sådant avtal.

Permalänk
Medlem

Ja problemet är ju att vissa av tjänsterna har jag ganska bra deal på ex HBO MAX som kostar runt 50 kr / mån så det vill man ju inte bli av med. Netflix vet jag ska komma med en metod som gör det möjligt att betala till 40 kr / mån för att dela ut.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Avstängd

Netflix är väl de enda som börjat gnälla om detta egentligen, eller Spotify var ju först med att slå ner på detta, men det är ju en annan typ av streamingtjänst. Jag delar Disney+ med morsan vilket inte har orsakat några problem, och Netflix med farsan men jag har inte hört något därifrån heller, men han använder inte det så mycket och bor i samma stad (och vi lånar hans lägenhet ibland så även våra enheter finns ibland på hans IP).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimmy:

Ja problemet är ju att vissa av tjänsterna har jag ganska bra deal på ex HBO MAX som kostar runt 50 kr / mån så det vill man ju inte bli av med. Netflix vet jag ska komma med en metod som gör det möjligt att betala till 40 kr / mån för att dela ut.

Du blir ändå av med HBO Max, då Max ska läggs ner å kanske läggas ihop med Discscorvery +. Har HBO Max själva för 45 kr/mån.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.