Fungerar äldre appeltangentbord med iPad Air

Permalänk
Medlem

Fungerar äldre appeltangentbord med iPad Air

Köpte nyligen en iPad Air 2022 och försökte ansluta ett äldre tangentbord - MC1845/B - utan att lyckas. Har Apple sett till att de är inkompatibla eller går det att lösa?

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

*Inlägg utbruten till egen tråd*

/Vzano, Mod

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk

Kan inte tänka mig att det skulle vara ett problem mer än eventuellt om de har Bluetoothchip som av någon anledning inte är bakåtkompatibla till den version som var aktuell för ett decennium sedan. Men jag använder två versioner av Wireless Keyboard med två olika M1 Pro resp Max-Macar och det fungerar fint, och jag tror inte det skiljer sig mycket gentemot periferienhetsstödet i iPad Air.

Relevant fråga: Blinkar lampan på tangentbordet efter att du startat det? Det är tecknet på att tangentbordet är öppet för att paras med en dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Det Otroliga Åbäket:

Kan inte tänka mig att det skulle vara ett problem mer än eventuellt om de har Bluetoothchip som av någon anledning inte är bakåtkompatibla till den version som var aktuell för ett decennium sedan. Men jag använder två versioner av Wireless Keyboard med två olika M1 Pro resp Max-Macar och det fungerar fint, och jag tror inte det skiljer sig mycket gentemot periferienhetsstödet i iPad Air.

Relevant fråga: Blinkar lampan på tangentbordet efter att du startat det? Det är tecknet på att tangentbordet är öppet för att paras med en dator.

Jag testade anslutningen tidigare vid flera tillfällen utan att iPaden hittade tangentbordet. Gjorde ett nytt försök efter ditt inlägg - och det funkar! Vilket jag är mycket tacksam för.