Tävling: Skapa Kompletts skrivbordsbakgrund – vinn valfri speldator

Permalänk
Melding Plague

Tävling: Skapa Kompletts skrivbordsbakgrund – vinn valfri speldator

Kampen om att pryda skrivbordet på tusentals Komplett PC är tillbaka och i prispotten ligger äran, samt dator och skärmar för över 30 000 kronor.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kul med tävling!
För oss nybörjare, finns det några bra gratis program att leka med?

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Kul med tävling!
För oss nybörjare, finns det några bra gratis program att leka med?

https://www.getpaint.net/

Bästa enklaste editorn jag känner till, väldigt snabb och enkel att göra ganska mycket med

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Kul med tävling!
För oss nybörjare, finns det några bra gratis program att leka med?

Krita för att skapa 2D-bilder och för bildbehandling. Även GIMP, fast det är sämre på det mesta.
blender för 3D.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

https://www.getpaint.net/

Bästa enklaste editorn jag känner till, väldigt snabb och enkel att göra ganska mycket med

Kalas! Får se om familjen ger en nog med tid att ge ett bra bidrag

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem

som vanligt så vinner dom som jobbar med sådant, är som vanligt med swec tävlingar tyvärr

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Göteborgaren:

som vanligt så vinner dom som jobbar med sådant, är som vanligt med swec tävlingar tyvärr

Jag vann en pumpa carving på inet, jag har aldrig gjort det förut.
Testa först! Jag skall försöka, har aldrig rört dessa program, oftast kommer man långt med en idé

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Göteborgaren:

som vanligt så vinner dom som jobbar med sådant, är som vanligt med swec tävlingar tyvärr

Kolla på tidigare vinnarbilder. Ingenting där är nåt som en nybörjare som är villig att lära sig inte kan göra.
Jag har jobbat med 3d i över 15 år och skickat in flertalet bidrag som inte ens hamnar bland finalisterna.
De som dömer bilderna är inte nödvändigtvis professionalla illustratörer, och om bilderna blir utvalda av 'otränade ögon' kan vad som helst hända. Shoot your shot.

Permalänk
Medlem

Lite trist att de inte har nåt tema. Det blir ju omöjligt att hitta på nåt om man inte har nån som helst aning om vad de vill ha.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Lite trist att de inte har nåt tema. Det blir ju omöjligt att hitta på nåt om man inte har nån som helst aning om vad de vill ha.

Med den inställningen får jag känslan av att du kanske inte är en så kreativ person rent allmänt? Därför kanske någon annan tävling passar dig bättre i framtiden 🥳

Jag vann tex när man skulle skriva en dikt typ, kommer nog inte skicka in något bidrag nu för har inte rört Photoshop/annat program på säkert 10+ år 🤷‍♂️

Men ska bli kul att se vad ni andra hittar på!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishliquid:

Med den inställningen får jag känslan av att du kanske inte är en så kreativ person rent allmänt? Därför kanske någon annan tävling passar dig bättre i framtiden 🥳

Jag är inte det minsta intresserad av att skapa nån bild till detta (jag har inga såna talanger), men generellt utgår jag alltid från att den som vill ha in bidrag har en idé, preferenser eller liknande. Saker som kommer att värderas högre. Då är det lika bra att säga det direkt.
Jag tror t ex inte att en impressionistisk bild av en somrig äng med träd, blommor och betande boskap kommer att vinna tävlingen, hur bra bilden än är.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Här kommer mitt bidrag! En högupplöst version finns tillgänglig, ifall det skulle behövas, men de här under är 1080p för att de andra filerna var för stora för att laddas upp.

Fler variationer
Fler variationer tillagda
Permalänk
Komplett.se
Skrivet av hgbf:

Här kommer mitt bidrag! En högupplöst version finns tillgänglig, ifall det skulle behövas, men de här under är 1080p för att de andra filerna var för stora för att laddas upp.

https://i.imgur.com/x5HVIo1.png
https://i.imgur.com/h6xx38o.png

wow 💛

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

wow 💛

//Erik

När kan man beställa den där skapelsen (i härdat glas)?

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av medbor:

När kan man beställa den där skapelsen (i härdat glas)?

@timpelay @faggan @Forsberg Customs

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Tog en bild på min burk och kastade lite filter på den.

*edit mera skruvandes*

Visa signatur

L-ARV: Ryzen R9 5950X, 32Gb@3600, 500Gb + 1Tb nvme, RX 6800XT, CSFG The Crow, OS: Arch
LAN-Burken: Ryzen R7 5600G, 16Gb@3200, RX 6600XT, OS: Windows 10
Kotten: PineBook Pro, OS: Manjaro_ARM
Macbook PRO 13 (2015) OS: Manjaro SWAY

Permalänk
Proffsmoddare

Soon™

Visa signatur
Permalänk
Proffsmoddare

Man kanske får bygga någon ram innanför för att hålla ihop allt. Finns bara möjligheter!

Lär ju bli en ganska rejäl pjäs dock!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Faggan:

Lär ju bli en ganska rejäl pjäs dock!

Rejäl, dock Komplett.

Permalänk
Proffsmoddare

Gillar designen! En beställning från Komplett bara så kör vi

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Medlem

Dark:

[ 7680x4320 | PNG | 38MB ]
http://www.patan77.com/download/komplett_wallpaper_2021_dark_...

Light:

[ 7680x4320 | PNG | 38MB ]
http://www.patan77.com/download/komplett_wallpaper_2021_light...

Visa signatur

Ryzen 5950x | RTX 4090 | 64GB 3600Mhz| WD Black sn850 2TB
NAS: Unraid | 8GB 2133Mhz | ASRock C236 WSI | Intel G4600 | 32TB WD RED
YT:youtube.com/patan77xd IG:instagram.com/patan77 Webwww.patan77.com

Permalänk
Medlem

Här kommer mitt bidrag!

Permalänk
Medlem
Ljus version
Permalänk
Medlem

Bidrag nr 2 dark&light mode

Permalänk
Medlem

Lets go

Här kommer mitt bidrag, 1920x1080, finns även tillgänglig i alla storlekar som behövs, tack för rolig tävling!

Permalänk
Medlem

Bidrag tävling från Qub

Kul med tävling hehe. Första gången jag är med någonsin ^^

Hälsningar

Permalänk
Medlem

Paket från Komplett

Permalänk
Medlem

Bidrag till tävling

Finns i högupplöst och korrekt storlek.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adm90:

<Uppladdad bildlänk>

Riktigt nice!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jegendal:

Riktigt nice!

Tack Jegendal!