Snabbkoll: Ska du köpa Geforce RTX 4080?

Permalänk
Medlem

Köpte ett 4090 vid släpp så blev ett nej

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem

För 16 papper, näe, käns ovärt! Speciellt med tanke på hur ofta och vad jag game:ar...

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem
Skrivet av dodie:

Sitter i en tråkig sits just nu med ett gammalt 760, som verkligen behöver uppgraderas. Håller mig knappt flytande. Funderar på att försöka scora ett billigt 3060 på black friday om möjligt, sen vänta till 4070 kommer eller något, och hoppas det blir bra prissatt med tanke på AMDs kort som kommer lite senare.

Finns billigt på Proshop, både med och utan "ti". 🙂

Permalänk
Skrivet av Tempel:

Det är många idag som inte har egen dator. Man har mobil och den räcker väldigt långt för många och har man släpbar i jobbet så skaffar man definitivt ingen egen.

Så gammal jag känner mig...

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem
Skrivet av orig_rejser:

känner mig så gammal....

Skrivet av orig_rejser:

Så gammal jag känner mig...

Vad har ålder med saken att göra?

Har man inget behov av att spela på dator eller att plita med något annat, mer eller mindre, produktivt så är snarare motfrågan varför man ska ha en dator i huvudtaget. Oavsett hur gammal man är.

Permalänk
Skrivet av ipac:

Vad har ålder med saken att göra?

Har man inget behov av att spela på dator eller att plita med något annat, mer eller mindre, produktivt så är snarare motfrågan varför man ska ha en dator i huvudtaget. Oavsett hur gammal man är.

Menar att för mig känns det självklart att man har en dator i någon form och inte att man kör på en platta. Även om det såklart går att göra allt på en platta som majoriteten gör så är jag inte uppväxt med platta, knappt dator för den delen.
Lite som när jag var ute och shoppade kläder med en ung väninna. String när dom är 8? Vafan. Byxor där man tagit bort fickorna och lämnat hål, va katten...


Stofil-varning med andra ord.

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem
Skrivet av orig_rejser:

Menar att för mig känns det självklart att man har en dator i någon form och inte att man kör på en platta. Även om det såklart går att göra allt på en platta som majoriteten gör så är jag inte uppväxt med platta, knappt dator för den delen.
Lite som när jag var ute och shoppade kläder med en ung väninna. String när dom är 8? Vafan. Byxor där man tagit bort fickorna och lämnat hål, va katten...


Stofil-varning med andra ord.

Kan väl tillägga att "vanligt surfande" görs imo överlägset bäst via tgt+mus men det tänker jag att det borde man inse oavsett ålder. Däremot så kan väl tänkas att surfvanorna (ett begrepp som i sig redan känns lite mossigt, haha) varierar med åldern där mobilanpassade appar täcker de största behoven hos de yngre.

Offtopic:
"String när dom är 8" är förövrigt 100% stört och att det finns föräldrar som inte fattar det är ingen åldersfråga utan handlar mera om individer som inte kan tänka. Överlag så är föräldrar som pushar in sina ungar, främst tjejer, i tonåren ett reelt problem.

Permalänk
Skrivet av ipac:

Kan väl tillägga att "vanligt surfande" görs imo överlägset bäst via tgt+mus men det tänker jag att det borde man inse oavsett ålder.

Seriösa saker som bankärenden måste man ju göra via en dator Svider mer i plånboken att göra allt där istället för att peta lite med fingrarna. Ungefär som att använda kontanter istället för kort. Man får en annan känsla för pengar

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här