TV-guiden 2022/23 – diskussiontråden

Permalänk
Medlem

Någon som har tips på en 55" tv att hålla utkik efter under black friday? Tänkte köpa en till sovrummet för max 8-9k~. Har inte riktigt koll på vilka märken som är bra i den prisklassen, men verkar som att Sony och Samsung är favoriter i den prisklassen efter lite googlande

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Linus K:

Det är verkligen en djungel med TV-apparater! Denna guide gör det lite lättare att hitta rätt, så tack så mycket till @Laxpudding !
Men det finns fler aspekter än bara spec på panel och liknande som är viktigt när jag väljer TV.

Jag sitter i dagsläget på en 55" LG Nano91 från 2020 men har förälskat mig i Ambilight och kör därmed med en Hue Sync box och ljuslist bakom TV:n. Denna lösning fungerar men är inte särskilt elegant. Därtill så streamar jag allt jag tittar på via en nVidia Shield och är generellt mycket investerad i Google och Androids ekosystem. Tittar därför på att skaffa någon TV från Philips, t ex PML9507, som har inbyggd Ambilight och Android TV som OS (så slipper jag massor av extra sladdar och dosor kopplade till TV:n).
För att bli ännu mer specifik i mina krav så har jag även ljud från Sonos i from av en ARC.

Philips är ju, vad jag har läst, en av få tillverkare som fortfarande stödjer både DTS och Dolby och ska ha passthrough av båda formaten (min LG kan ju t ex inte göra passthrough på DTS).

Så då känns ju valet ganska klart, eller?
Men då läser jag att appen för Disney+ på PML9507 ej har Dolby Atmos-ljud!? TV, OS och app har alla stöd för det men någonstans i implementationen har Philip snålat in! Då börjar man ju även undra om det kommer saknas på fler ställen.

TV:n har ej stöd för Dolby TrueHD (nu används det ej på streamingtjänser men jag har en samling UHD bluray med det ljudformatet), kommer TV:n kunna att göra passthrough av Dolby TrueHD obehindrat?

Har därtill läst att PML9507 använder sig av PWM som dessutom är ställt väldigt lågt (240Hz) medan min nuvarande LG Nano 91 har 960Hz.

Har hittills undvikit OLED pga att jag har långt ifrån optimala ljusförhållanden i mitt vardagsrum (väldigt ljust) samt att det är ett tydlit steg i pris mellan LCD och OLED. Men kanske är jag "tvungen" att kolla OLED om jag ska hitta en TV som lever upp till mina krav och inte är sämre än det jag redan har?

eARC och vad som släpps igenom är tyvärr ett besvär eftersom tillverkarna förstås inte skriver ut i klartext. Måste testas. Jag har tyvärr inte utrustningen för att testa detta. Det ser ut som den enda säkra lösningen för att få ut bästa ljud i alla situationer är att gå direkt via en receiver eller köra extractor-produkter likt de från HD Fury.

240 Hz PWM är inte väldigt lågt, inte som Samsung med 120 Hz PWM. Men är man känslig för flimmer så är man.

Nano91 är inte så enormt ljusstarkare i praktiken och har sämre reflexfilter än OLED-modellerna. Kör du din Nano91 på max ljusstyrka idag?

En Philips OLED med bättre kontroll över rummets ljusnivåer är väl mitt förslag i sådana fall. Både bilden och Ambilighten vinner på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robertd:

Någon som har tips på en 55" tv att hålla utkik efter under black friday? Tänkte köpa en till sovrummet för max 8-9k~. Har inte riktigt koll på vilka märken som är bra i den prisklassen, men verkar som att Sony och Samsung är favoriter i den prisklassen efter lite googlande

Inte ens något att tveka på, LG OLED 55" A2 för 8990:
https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=6003070

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Maffigt med information samt kunskap @Laxpudding!

Ska inte köpa ny TV men det blir ändå en kvällsläsning senare idag i lugn och ro

Samma sak här. Har redan köpt en ny OLED-TV på kampanj i somras (fick med kickback ungf. samma prise som nu under BF-rean). Har ingen tanke på att köpa en ny TV, men läser artikeln enbart för att det är Thomas som skriver den. Är en oerhört välarbetad, objektiv och gedigen artikel, men samtidigt väldigt lättläst och otroligt bra enkel sammanfattning om olika +/- med modellerna. Detta är en "master class" i hur en välskriven artikel skall se ut. Referensklass.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

eARC och vad som släpps igenom är tyvärr ett besvär eftersom tillverkarna förstås inte skriver ut i klartext. Måste testas. Jag har tyvärr inte utrustningen för att testa detta. Det ser ut som den enda säkra lösningen för att få ut bästa ljud i alla situationer är att gå direkt via en receiver eller köra extractor-produkter likt de från HD Fury.

240 Hz PWM är inte väldigt lågt, inte som Samsung med 120 Hz PWM. Men är man känslig för flimmer så är man.

Nano91 är inte så enormt ljusstarkare i praktiken och har sämre reflexfilter än OLED-modellerna. Kör du din Nano91 på max ljusstyrka idag?

En Philips OLED med bättre kontroll över rummets ljusnivåer är väl mitt förslag i sådana fall. Både bilden och Ambilighten vinner på det.

Tack så mycket för svaret! Ville egentligen bara skriva av mig lite kring hur rörigt det är att hitta rätt när det inte enkelt går att hitta svaret på alla frågor. Något som belyses ännu mer när inte ens en expert som du kan veta utan att testa/mäta
Dina insikter är värdefulla och uppskattas!

Jag tror att jag helt enkelt får vara en sån där jobbig kund som ber att få kolla och testa funktioner på TV:n i butik. Hur konstig är man om man kommer dragandes på sin egen Shield till butik för att kunna testa just ens egen setup med alla tänkbara format på media? (Retorisk fråga)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenedras:

Satt och valde mellan 707 eller 807. Känns spontant som att 5000:- eller mer för bara 1 sida extra ambiligt och den nya typen, är mycket pengar. Skillnaden verkar inte vara stor när det kommer till ljusstyrka.
Känns som att man ska sikta in sig på 707 ändå.

Det som inte togs upp är att Philips inte kan visa 120hz 4k om du inte kör i monitor läget på någon tv. Kör du konsol kan du inte få det alls vad jag verkar fatta det som.

Jag ska inte svära på det men Monitor Mode med konsol ger 120 4k VRR. Det som begränsas jämfört med Game Mode är de överdrivna färgerna verkar det som, alltså kan du bara välja en "korrekt" bild och inte Vivid stil. Då 2021 modellerna kör samma firmware som 2022 bör det vara samma för en 707.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Vill du ha 120 Hz BFI mer än något annat är det Samsungs toppmodeller. Vill du ha en OLED med 120 Hz BFI, en begagnad C1:a eller S95B som docl inte verkar få tillräckligt med kärlek från Samsung.

Tror inte de övriga OLED-tillverkarna har ambitionen att slå LG på spelfronten. Kanske att LG återinför det med 2023-modellerna. Besked om några månader med köp om ett år.

Tack så mycket för svar! Det är ju inte ett "måste" men ska försöka få tag i en C1 då jag vill ha OLED. Är sugen på att testa spela med BFI i 120hz då digital foundry tycker det är riktigt bra i vissa snabbare spel. Jag skulle vilja testa lite själv :).

Skrev inte det här i förra inlägget men helt fantastisk TV-guide! Bra jobbat

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Querth:

Tack så mycket för svar! Det är ju inte ett "måste" men ska försöka få tag i en C1 då jag vill ha OLED. Är sugen på att testa spela med BFI i 120hz då digital foundry tycker det är riktigt bra i vissa snabbare spel. Jag skulle vilja testa lite själv :).

Skrev inte det här i förra inlägget men helt fantastisk TV-guide! Bra jobbat

Gissar att de som får testa BFI kanske uppskattar hur BFI hjälper vid rörelser och kortsiktigt (minuter) ser det som en förbättring för hur man (inte) upplever eftersläp. Men i det långa loppet (timmar) är det nog fler som inte riktigt orkar med det väldigt tydliga flimret som BFI skapar.

Är det snabba shooters som verkligen är det viktigaste är det en helt annan sak med motsvarande teknik på en 240 eller 360 Hz-spelskärm. Mer som en nischad bonusfiness på en TV. Jag har svårt att se det som deal-breaker i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clasito:

Jag ska inte svära på det men Monitor Mode med konsol ger 120 4k VRR. Det som begränsas jämfört med Game Mode är de överdrivna färgerna verkar det som, alltså kan du bara välja en "korrekt" bild och inte Vivid stil. Då 2021 modellerna kör samma firmware som 2022 bör det vara samma för en 707.

Jag kan hitta flera källor på nätet där dom säger att det inte fungerar. Men jag kan inte testa det själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenedras:

Jag kan hitta flera källor på nätet där dom säger att det inte fungerar. Men jag kan inte testa det själv.

Vet inte hur gamla källorna är, det funkade definitivt inte på launch.
Ställde frågan där nyligen, fick goda indikationer på att det är fixat nu: https://www.avforums.com/threads/philips-2021-oled-tv-owners-...

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Medlem

Synd att Lg oled55c1 har utgått, den kom ju titt som tätt för 10000 på rea. Motsvarande c2 som är i princip samma sak kostar ju 3000 till för... Ja vadå?

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk

Hej!
Tack för en riktig bra tråd, har läst föregående trådar och gillar dessa skarpt, bra jobbat och väldigt uppskattat

Jag är på jakt att köpa en OLED TV och de som tilltalar mig mest är LG:s OLED för jag kommer använda TV:n främst till gaming samt film/tv-serier. Har läst igenom artikeln och jag har lite svårt att bestämma mig för att det är olika faktorer som jag måste ta hänsyn till, ni kanske kan hjälpa mig.

*Glömde skriva att det är tänkt att ha TV:n för framtida vardagsrum, inte i nuvarande, så jag vet ej hur stor rummet kommer vara.

- De som är mest intressanta är varianterna LG OLED C2 och G2, grejen är att jag kommer troligtvis ha den på väggen men om jag skulle ändra mig så hade det varit sjyst att ha möjligheten med stativet på C2-varianten.

- Sen har vi storleken, jag är kluven om man ska välja 65" eller 77" och , har frågat runt lite och många upplever att 77" är alldeles för stort för ett normalt vardagsrum.

- Priset är ju en stor fråga om man jämför både C2/G2 på 65/77".
C2 65" ligger på 17990kr och C2 77" ligger på 24990kr.
G2 65" ligger på 24990 och G2 77" ligger på 39990kr.

Är det verkligen så mycket större visuell skillnad mellan 65" och 77" eller är det ovärt priset?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vegeta1990:

Hej!
Tack för en riktig bra tråd, har läst föregående 2020-2021 och gillar dessa skarpt, bra jobbat och väldigt uppskattat

Jag är på jakt att köpa en OLED TV och de som tilltalar mig mest är LG:s OLED för jag kommer använda TV:n främst till gaming samt film/tv-serier. Har läst igenom artikeln och jag har lite svårt att bestämma mig för att det är olika faktorer som jag måste ta hänsyn till, ni kanske kan hjälpa mig.

- De som är mest intressanta är varianterna LG OLED C2 och G2, grejen är att jag kommer troligtvis ha den på väggen men om jag skulle ändra mig så hade det varit sjyst att ha möjligheten med stativet på C2-varianten.

- Sen har vi storleken, jag är kluven om man ska välja 65" eller 77" och , har frågat runt lite och många upplever att 77" är alldeles för stort för ett normalt vardagsrum.

- Priset är ju en stor fråga om man jämför både C2/G2 på 65/77".
C2 65" ligger på 17990kr och C2 77" ligger på 24990kr.
G2 65" ligger på 24990 och G2 77" ligger på 39990kr.

Är det verkligen så mycket större visuell skillnad mellan 65" och 77" eller är det ovärt priset?

Tack på förhand!

Om rummet har plats för en 77" utan att det ser dumt ut hade jag rekommenderat den ifall plånboken räcker till. Kan tycka att C2 77" blir för dyrt när C1 77" finns för 19990kr, det skiljer trotsallt inte enormt mycket. 77" brukar även ha bättre paneler sett till uniformity.

För de flesta är G2 ganska overkill. Att hänga upp en C2/C1 på väggen är mycket billigare och ser bara marginellt sämre ut. Så oavsett vilken storlek du väljer hade jag rekommenderat att välja en C-modell.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Medlem

Vill byta ut min LG OledB6 55" och har kollat mest på +75" tv apparater.

Samsung Q80B 2022, SONY X93J 2021 15990:-

Såg att LGC1 77" är 19990:-

Kollar mest film på tv och prioriterar bilden men kan även koppla in datorn och tvspel iblannd men händer inte ofta.

Vilken hade ni valt?

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clasito:

Om rummet har plats för en 77" utan att det ser dumt ut hade jag rekommenderat den ifall plånboken räcker till. Kan tycka att C2 77" blir för dyrt när C1 77" finns för 19990kr, det skiljer trotsallt inte enormt mycket. 77" brukar även ha bättre paneler sett till uniformity.

För de flesta är G2 ganska overkill. Att hänga upp en C2/C1 på väggen är mycket billigare och ser bara marginellt sämre ut. Så oavsett vilken storlek du väljer hade jag rekommenderat att välja en C-modell.

Största skillnaden är att dom bytt ut hela gränssnittet på smart tv på LG nya Oled tv 2022 och detta kan man inte uppdatera och händer inte ofta men om det är värt 5000:- får kunden själv avgöra.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Skrivet av Clasito:

Om rummet har plats för en 77" utan att det ser dumt ut hade jag rekommenderat den ifall plånboken räcker till. Kan tycka att C2 77" blir för dyrt när C1 77" finns för 19990kr, det skiljer trotsallt inte enormt mycket. 77" brukar även ha bättre paneler sett till uniformity.

För de flesta är G2 ganska overkill. Att hänga upp en C2/C1 på väggen är mycket billigare och ser bara marginellt sämre ut. Så oavsett vilken storlek du väljer hade jag rekommenderat att välja en C-modell.

Tack för svar!

Glömde skriva att det är tänkt att ha TV:n för framtida vardagsrum, inte i nuvarande, så jag vet ej hur stor rummet kommer vara.
Finns det någon sådär rekommendation hur stor rummet/väggen bör vara för en 77"?

Hade inte alls koll på att C1 77" finns för 19990kr, det var faktiskt ett bra alternativ också, spelar ju inte direkt roll om det är 2021 eller 2022 faktiskt. Det är väl 2022 som har evo-versionen med bättre panel bara antar jag?

Precis, jag tycker G2 var lite overkill också när jag kollade på priserna, men jag tog med den ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vegeta1990:

Tack för svar!

Glömde skriva att det är tänkt att ha TV:n för framtida vardagsrum, inte i nuvarande, så jag vet ej hur stor rummet kommer vara.
Finns det någon sådär rekommendation hur stor rummet/väggen bör vara för en 77"?

Hade inte alls koll på att C1 77" finns för 19990kr, det var faktiskt ett bra alternativ också, spelar ju inte direkt roll om det är 2021 eller 2022 faktiskt. Det är väl 2022 som har evo-versionen med bättre panel bara antar jag?

Precis, jag tycker G2 var lite overkill också när jag kollade på priserna, men jag tog med den ändå.

Det bästa sättet för att avgöra om 77" är passande är att mäta hur långt ifrån du sitter. Är det 3m eller mer från soffa till TV är 77" att föredra men det är väldigt individuellt också. En 77" tar ju upp 99cmx172cm så det krävs ju rätt stor yta.

Tror alla 77" OLED hade EVO paneler förra året, även kallade WBE. Skillnaden är väl att 2022 modellerna från LG faktiskt drar nytta av deras högre ljusstyrka den här gången.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vegeta1990:

Tack för svar!

Glömde skriva att det är tänkt att ha TV:n för framtida vardagsrum, inte i nuvarande, så jag vet ej hur stor rummet kommer vara.
Finns det någon sådär rekommendation hur stor rummet/väggen bör vara för en 77"?

Hade inte alls koll på att C1 77" finns för 19990kr, det var faktiskt ett bra alternativ också, spelar ju inte direkt roll om det är 2021 eller 2022 faktiskt. Det är väl 2022 som har evo-versionen med bättre panel bara antar jag?

Precis, jag tycker G2 var lite overkill också när jag kollade på priserna, men jag tog med den ändå.

För mig blev det en beställning på C1'an idag, kunde inte riktigt motivera 5k extra för C2. C2'an verkar dock vara lite mer strömsnål, men räknade på skillnaden i SDR 8h/dag i 10år och skulle förmodligen inte tjäna in de pengarna. Skulle behöva ett snittpris över 4kr/kwh isf. Skillnaden i HDR var ännu lägre.

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Skrivet av Clasito:

Det bästa sättet för att avgöra om 77" är passande är att mäta hur långt ifrån du sitter. Är det 3m eller mer från soffa till TV är 77" att föredra men det är väldigt individuellt också. En 77" tar ju upp 99cmx172cm så det krävs ju rätt stor yta.

Tror alla 77" OLED hade EVO paneler förra året, även kallade WBE. Skillnaden är väl att 2022 modellerna från LG faktiskt drar nytta av deras högre ljusstyrka den här gången.

Okej tack för lite direktiv då kan man ta hänsyn till det när vi kikar på 65" och 77". Jag är ju sugen på en fet TV liksom
99x172 är ganska som sagt!

Aha då förstår jag, då spelar det ju inte så mycket roll om man köper en 77" C1 eller C2, den är ju 5000kr billigare, man får ju ändå en riktig bra TV. Just nu ser jag att det inte finns några nedsatta 77" förutom C1 etc.

Permalänk
Skrivet av Fade:

För mig blev det en beställning på C1'an idag, kunde inte riktigt motivera 5k extra för C2. C2'an verkar dock vara lite mer strömsnål, men räknade på skillnaden i SDR 8h/dag i 10år och skulle förmodligen inte tjäna in de pengarna. Skulle behöva ett snittpris över 4kr/kwh isf. Skillnaden i HDR var ännu lägre.

Vad kul, gratulerar! Hoppas du blir nöjd, du får gärna återkomma när du fått TV:n och säga vad du tycker om den.
Nej precis det är ju 5k det handlar om som man måste ta hänsyn till.

Jag kan ju antingen kika på 77" C1:an eller så väntar jag lite helt enkelt. För 77" C2:an är ju inte nedsänkt än, den kommer troligtvis bli det inom ett par månader. Blackfriday erbjudanden är ju typ bara 65" och neråt etc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vegeta1990:

Jag kan ju antingen kika på 77" C1:an eller så väntar jag lite helt enkelt. För 77" C2:an är ju inte nedsänkt än, den kommer troligtvis bli det inom ett par månader. Blackfriday erbjudanden är ju typ bara 65" och neråt etc

C2 77 vqr ju nedsänkt till 24999 på de stora varuhusen. Tror alla sålt slut nu dock.

Visa signatur

i7 2600K - MSI P67A GD65 - EVGA 970 GTX - Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 - Windows 10 64bit

Permalänk
Medlem

Någon som tror att Sony a90j 83 tum kommer gå avsevärt under 40000kr eller kommer den ligga där under resten av black friday/året?

Permalänk
Skrivet av TriNitro:

C2 77 vqr ju nedsänkt till 24999 på de stora varuhusen. Tror alla sålt slut nu dock.

Ja asså det är helt sjukt att de sålt slut redan nu.
Men kanske kan nöja mig med en 65" om jag köper en nu. Kan ju också vänta till mellandagsrean och se ifall den blir nedsänkt igen.

Ska iaf dra till någon butik imorn och uppleva storlekarna.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Hur står sig philips 706 65" oled mot LG c1/C2?

Är LG C2 65" värd nästan 7000kr mer?

https://www.mediamarkt.se/sv/product/_philips-65-4k-uhd-oled-...

Edit hittade svar på min egen fråga i en tidigare tråd, verkar som LG oled är överlägsen frågan är bara är den 7000kr överlägsen 😁

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1647354-philips-706-mo...

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vegeta1990:

- Sen har vi storleken, jag är kluven om man ska välja 65" eller 77" och , har frågat runt lite och många upplever att 77" är alldeles för stort för ett normalt vardagsrum.

Har haft en 60" plasma i 10 år som nu i somras byttes mot en 77" OLED och det är enbart positivt. Upplever inte alls som för stort. Hade jag fått en 85" eller 95" för samma pris så hade jag inte tvekat att gå upp till det.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk

Samsung S95B 65" säljs via benify för 17500kr! 50% REA

Slängde iväg en beställning

Permalänk
Medlem
Skrivet av TriNitro:

C2 77 vqr ju nedsänkt till 24999 på de stora varuhusen. Tror alla sålt slut nu dock.

Stämmer såg den på Elgiganten i morse för det priset och i lager (då). Riktigt bra klipp!

Men tycker nog att C1 77" för 20 papp är ett nästan ännu bättre klipp. Sett till priset så kan man nog inte få så mycket mer TV för pengarna just nu.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av martinot:

Samma sak här. Har redan köpt en ny OLED-TV på kampanj i somras (fick med kickback ungf. samma prise som nu under BF-rean). Har ingen tanke på att köpa en ny TV, men läser artikeln enbart för att det är Thomas som skriver den. Är en oerhört välarbetad, objektiv och gedigen artikel, men samtidigt väldigt lättläst och otroligt bra enkel sammanfattning om olika +/- med modellerna. Detta är en "master class" i hur en välskriven artikel skall se ut. Referensklass.

Köpte en LG 2021 65" C1 för ca ett år sen när det var rea då och har en LG 55" C7 (Köpte runt 2018) sen tidigare så känner mig ganska "klar" just nu, ta i trä så dom inte säckar ihop dock

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Stämmer såg den på Elgiganten i morse för det priset och i lager (då). Riktigt bra klipp!

Men tycker nog att C1 77" för 20 papp är ett nästan ännu bättre klipp. Sett till priset så kan man nog inte få så mycket mer TV för pengarna just nu.

Yes det blev faktiskt en C1 77 precis. Misstänker att den kan droppa lite ytterligare dock under rean men ville inte riskera att missa den helt. Tog leverans efter BF så kan alltid avbeställa och beställa igen om det nu skulle bli någon större skillnad på pris.

Visa signatur

i7 2600K - MSI P67A GD65 - EVGA 970 GTX - Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 - Windows 10 64bit